בארץ

נעמה לזימי: "מניעת אלימות ורצח נשים - משימה לאומית"

ח"כ נעמה לזימי ממפלגת העבודה אומרת בשיחה ל-ice לרגל יום האישה: "ממשלה ללא אג'נדה לא-פמיניסטית, שלא מקדמת שוויון מגדרי ורווחת בכל הממשלה, היא משהו שצריך להדאיג אותנו"

דוד זולדן | 
נעמה לזימי (צילום דוברות הכנסת)
ח"כ נעמה לזימי ממפלגת העבודה אומרת בשיחה ל-ice לרגל ציון יום האישה: "יש להחיל דין רציפות על החוק לאיזוק אלקטרוני למניעת אלימות ורצח נשים ולהמשיך עם חקיקה שתבלום את האלימות ורצח הנשים בישראל, וגם לתקצב תכניות מניעה, טיפול בגברים אלימים ותכניות חינוך והסברה, פשוט צריך להשקיע בזה ולהחליט על זה כמשימה לאומית, כמו כל סוגיה ביטחונית אחרת - ככה להסתכל על ביטחון הנשים בחברה".
איזה מסר יש לך לציבור ביום הסמלי הזה?
"אף זכות שניתנה לנו לא כתובה באבן ולא רק שאנחנו צריכות לחוקק חוקים שישוו את הזכויות שלנו אלא גם לשמור על כל ההישגים שלנו עד כה, בטח מפני מי שרוצים להחזיר אותנו אחורה".
 
האם היום הזה הוא בכלל אקטואלי וצריך לציין אותו? (בהיבט הזה שאם רוצות להרגיש שוות אז דווקא לא להדגיש את השוני) 
"אני חושבת שבשנה האחרונה אנחנו רואות כמה היום הזה אקטואלי מתמיד כשנשים נמצאות במיעוט בממשלה ובכנסת, כאשר הנושאים שקשורים לשוויון מגדרי הם נושאים שגברים לא עוסקים בהם לצערנו הרב, ושצריך כמה שיותר לחבר אל היום הזה נערות, ילדות, נשים וכן גם גברים שיהיו חלק מהמאבק למען השוויון".
נוכח מיעוט שרות בממשלה מנופחת עם חצאי שרים ועודפי לשכות - זה לא נתון מדאיג בעינייך?
"בוודאי שמיעוט השרות קריטי, וצריך לומר מעט שרות בתפקידים בכירים ומשמעותיים, ונדמה כי השתמשו בשרות כעציץ ונספח, כמו שרה ללא תיק או שרת הסברה ללא סמכויות, במקום לתת להן תפקידים משמעותיים ושיהיו חלק אמיתי מהממשלה. בוודאי שזה מדאיג, וגם האג'נדה שהיא אג'נדה לא-פמיניסטית, שלא מקדמת שוויון מגדרי ורווחת בכל הממשלה, היא משהו שצריך להדאיג אותנו, אבל זה מסמן גם את מה שצריך לשנות ולתקן ואיך כן צריכה להיראות ממשלה נורמטיבית".
האלימות כלפי נשים במגמת עליה מדאיגה - מה צריך לעשות כדי לבלום את התופעה?
"קודם כל יש להחיל דין רציפות על החוק לאיזוק אלקטרוני למניעת אלימות ורצח נשים ולהמשיך עם חקיקה שתבלום את האלימות ורצח הנשים בישראל, וגם לתקצב תכניות מניעה, טיפול בגברים אלימים ותכניות חינוך והסברה, פשוט צריך להשקיע בזה ולהחליט על זה כמשימה לאומית, כמו כל סוגיה ביטחונית אחרת - ככה להסתכל על ביטחון הנשים בחברה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה