בארץ

הפגנות ענק ברחבי הארץ אחרי פיטורי גלנט; איילון נחסם

עשרות אלפים התאספו בתל אביב, כאשר מאות מפגינים ירדו וחסמו את נתיבי איילון משני הכיוונים; במקביל הפגנות בחיפה, באר שבע, ירושלים וערים רבות אחרות
מערכת ice |  2
מחאה נגד הרפורמה המשפטית (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
אלפים יצאו להפגין ברחבי הארץ אחרי הודעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו על פיטורו של יואב גלנט מתפקיד שר הביטחון לאחר שקרא לעצור את חקיקת הרפורמה המשפטית.
עשרות אלפים התאספו בתל אביב, כאשר מאות מפגינים ירדו וחסמו את נתיבי איילון משני הכיוונים. המפגינים שחוסמים את איילון דרום שרים "הון, שלטון, עולם תחתון" ו"ביבי דיקטטור".
 
במקביל, גם צומת חורב בחיפה נחסמה לתנועה לאחר שהגיעו אליה יותר מ-2,500 מפגינים. בבאר שבע ישנם כאלף מפגינים, שחוסמים חלקים משדרות רגר. בינתיים בירושלים, יותר מ-300 בני אדם מפגינים מול מעון נתניהו.
גם בצפון נערכים להפגנות ספונטניות בכרמיאל, נהריה, ראש פינה ויישובים נוספים.
על אף דבריו, שקרא לעצור את החקיקה באופן מיידי, גלנט עוד לא הודיע אם הוא יצביע נגד אבל גם בלעדיו ניתן למנות נציגים נוספים בליכוד שמתנגדים להמשך החקיקה כמו: יולי אדלשטיין, דוד ביטן ואבי דיכטר שביקשו להקפיא את החקיקה עד אחרי יום העצמאות, במטרה לשכך את ההפגנות ולא לפגום באווירת החג. אלא, שגלנט הוא הראשון שמשלם את התפקיד על הגמגום.
לארבעת המתנדנדים בליכוד השפעה מכרעת על ההצבעה שהרי צריך את אצבעותיהם על מנת להעביר את החוק. לפי התקנון בממשלה, שר שמצביע נגד המשמעת הקואליציונית, כמוהו התפטרות מהממשלה ולפיכך, תיק הביטחון עשוי להתפנות בתרחיש של סרבנות מצד גלנט.
דיכטר שהיה ראש השב"כ בינתיים מתחמם על הקווים ועשוי לשנות את דעתו נוכח ההצעה המפתה להתמנות לשר הביטחון, בטח כעת שהתפקיד התפנה הלכה למעשה ונותר ללא איש שיוביל את המשרד החשוב ביותר.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כל המפגינים אשכנזים מפונקים
    אשכנזיפט 03/2023/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איך יוצאים בלילה להפגין אין עבודה בבוקר , אה הבנתי אלה שמאלנים מלאים בכסף בגלל זה מפגינים פוחדים על הנוחות שלהם
    סגור
  • א-כדאי שתבדוק כושר ראיה שלך
    גרניר 04/2023/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ימין ואידיאולוגית ימין הובא ארצה יוצאי ליטה ופולין! לא ארצה על כל המאבק בין שמאל לרביזיוניסטים למישהו שלא יודע איפה מזרח ואיפה מערב!
    סגור