בארץ

איימן עודה במהלך מפתיע לאחר פרישתו: צפו

בפעם הראשונה זה שנים: ח"כ איימן עודה לחץ את ידו של מנסור עבאס והזמין אותו לשיחות פיוס. הקרע נוצר כאשר עבאס התכוון להצטרף לקואליציה עתידית, בניגוד לדעתו של עודה
מערכת ice |  1
איימן עודה (צילום יונתן סינדל, פלאש 90)
לראשונה מאז שהחל הסכסוך שהביא לפירוק "הרשימה המשותפת", איימן עודה לחץ את ידו של מנסור עבאס וקרא לו לשיחות פיוס. מהלך זה מגיע על רקע הודעת הפרישה של ח"כ עודה מהחיים הפוליטיים החל מהכנסת הבאה. עודה זכה להביא את המפלגות הערביות למספר המנדטים הגבוה ביותר אי פעם - 15 מנדטים בבחירות 2020.
 הסיבה לפרישת עודה מהכנסת, על פי פרסומים, היא במטרה לאפשר ל"דם חדש" להנהיג את הציבור הערבי. סיבה נוספת קשורה לאיחוד מחודש בין כל המפלגות הערביות. עודה סבור שאם יפרוש הדרך לאיחוד כל המפלגות לרשימה אחת תיסלל.
 
כזכור, הסכסוך בין השניים החל כאשר מנסור עבאס וסיעתו רע"ם פרשו מהמפלגה המאוחדת שהוקמה לכבוד בחירות 2020. הסיבה לפרישת עבאס היה הרצון שלו להיות חלק מקואליציה עתידית כדי להשפיע ולהשיג תקציבים למגזר הערבי.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    סוף כל סוף
    aidanangelo 05/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין מה לעשות חוץ מלהתחיל מחדש את החיבורים הנוספים - חיבורים שילמדו מהחוויה הזאת כי יש לפתור בעיות פוליטיות אירגוניות באופן שמתייחס לאידיאולוגיות פוליטיות לא כפי שמתייחסים פנימה בתוך מפלגה קומוניסטית נאמנה להדרכות קרל מרקס ופרידריך אנגלס עניסיון המהפכני עד הו צ'י מין, קסטרו וקים ג'ונג איל - אלא בניפרד ובשונה מחיבורים אידאולוגיים (כי האחרונים מיעדים להמשך של ההצבר הניסיוני של מעמד פועלי הייצור המכאני ושל מיחשוב ואת יישומו ( של אותו ההצבר).
    סגור