בארץ

ארגון העיתונאים והעיתונאיות קורא למשטרה: עצרו מפגינים

על אירועי יום ירושלים ומצעד הדגלים העיבו מספר תקיפות של אנשי תקשורת. בארגון העיתונאים והעיתונאיות טוענים: "בידנו עדויות וצילומים המתעדים אלימות של מפגינים נגד עיתונאים" וקראו למשטרה לחקור

מערכת ice |  1
צועדים במצעד הדגלים (צילום יונתן סינדל פלאש 90)
ביום חמישי האחרון התקיים יום ירושלים כאשר עשרות אלפים השתתפו במצעד הדגלים המסורתי. בארגון העיתונאים והעיתונאיות טוענים כי לידיהם הגיעו עדויות וצילומים המתעדים אלימות של מפגינים נגד עיתונאים שסיקרו את המצעד. כמו כן, עולה טענה לאלימות שוטרים כנגד עיתונאים.
בהודעה שפרסמו הערב (שבת) כתבו כי "התיעוד מראה אלימות פיזית וזריקת חפצים על עיתונאים וצלמים, בשטח ציבורי ולעיני כל. הארגון דורש מהמשטרה לחקור את האירוע ולהעמיד את האחראים לדין, וכן לבדוק אירועים שבהם לכאורה שוטרים חסמו עיתונאים בדרכם ואף נהגו כלפיהם באלימות".
 
את הודעתו סיים ארגון העיתונאים והעיתונאיות באומרו: "הארגון מגנה כל סוגי אלימות נגד עיתונאים – ישראלים, פלסטינים וזרים כאחד. העיתונאים פועלים למען זכות הציבור לדעת, עושים את עבודתם ואינם צד לשום עימות פוליטי או אחר".
במהלך הצעדה חלק מהצועדים קראו "שיישרף לכם הכפר" לעיתונאים ולאנשי כלי תקשורת ערביים ואף השמיעו קריאות נגד ערבים. כמו כן, מקלות ובקבוקים הושלכו והמשטרה מסרה כי עצרה שני חשודים בחשד למעורבות באירועים, כאשר אצל אחד החשודים, קטין, אותרה גם סכין.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אז מצאתם 10 מופרעים בהפגנה הכי גדולה אי פעם ואף מילה על (ל"ת)
    שקד ירושלים 05/2023/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור