בארץ

נשיא התאחדות התעשיינים: ״לא ייתכן שמחיר החשמל בישראל עולה״

ד"ר רון תומר, פתח הבוקר (שלישי) את הועידה לאנרגיה וכלכלה ותקף את הממשלה על כך שהיא מאפשרת את העלאת תעריפי החשמל בישראל ללא הצדקה
מערכת ice | 
רון תומר בוועידה לאנרגיה (צילום דוברות התאחדות התעשיינים)
נשיא התאחדות התעשיינים ויו״ר נשיאות המעסיקים והעסקים, ד"ר רון תומר, פתח הבוקר (שלישי) את הוועידה לאנרגיה וכלכלה ותקף את הממשלה על כך שהיא מאפשרת את העלאת תעריפי החשמל בישראל ללא הצדקה. 
אלו היו דבריו: ״לא ייתכן שתעריף הפחם בעולם יורד, ובישראל מחיר החשמל עולה. אין לכך שום הגיון או הצדקה. בנוסף תעריף החשמל גם עולה שכן המדינה מונעת פיתוח של רשת הגז הטבעי, וגם כי נוח לה להעלות את התעריף ואז לקבל דיבידנד מחברת חשמל. כך למעשה מדינת ישראל היא זו שמונעת ופוגעת בפוטנציאל של משק האנרגיה להתפתח ולצמוח. תנסו להקים פה תחנת קונגנרציה, או להתחבר לגריד, או להתחבר לגז טבעי- אתם תראו שזה קשה מאוד עד בלתי אפשרי.
 
הפתרון היחידי הוא התערבות ממשלתית - הממשלה צריכה להבין את החשיבות והפוטנציאל העצום של משק האנרגיה בישראל ולהתחיל להשקיע - להעניק תמריצים כספיים ורגולטורים להתייעלות אנרגטית, לעודד הקמת תחנות כוח וחשמל חדשות, לבטל את התלות של צרכנים גדולים בגריד, לעודד אנרגיות מתחדשות ועוד. כמו כן המדינה צריכה להתחיל לטפח את אחד היתרונות הכי גדולים שלה- מאגרי הגז הטבעי של ישראל.
זה יעניק לנו לא רק יתרון כלכלי, אלא גם מעמד מדיני טוב יותר. אני רואה איזה כבוד מקבלות מדינות אופ״ק בפורומים בינלאומיים בתור ספקיות גדולות של שוק האנרגיה העולמי, וזה המקום שגם מדינת ישראל יכולה וצריכה להיות בו. לכן אני מקווה שהשנה, ב-2024 נראה שלא רק מדברים בכנסים אלא גם פועלים ליצירת משק אנרגיה טוב יותר״.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה