בארץ

המכון החרדי: "הורדת גיל הפטור לאברכים הוא אינטרס של כולם"

המכון החרדי למחקרי מדיניות בתגובה לקראת פקיעת תוקף חוק הגיוס (הלילה - בין שישי לשבת): "הורדת גיל הפטור לאברכים הוא אינטרס של כלל החברה הישראלית, עשרות אלפי חרדים יוכלו לרכוש מקצוע ולצאת לשוק העבודה"

מערכת ice | 
המגזר החרדי (צילום shutterstock)
המכון החרדי למחקרי מדיניות קורא לשרי הביטחון והאוצר להגיע להסכמה על מתווה להורדת גיל הפטור לאברכים בעלי מעמד תורתם אומנותם, כך שאלו החפצים בכך יוכלו לצאת לשוק העבודה או לרכוש השכלה מקצועית איכותית ללא חשש. עשרות אלפי חרדים יוכלו לרכוש השכלה ולהיכנס לשוק התעסוקה בשלב מוקדם של חייהם, ובכך ישפרו את יכולת השתכרותם בעתיד ויגדילו את פריון המשק כולו.
יו"ר המכון החרדי למחקרי מדיניות, אלי פלאי: "הורדת גיל הפטור היא צעד חשוב ופורץ דרך שיסייע לכלכלה הישראלית כולה. זו הייתה טעות מלכתחילה לכרוך את נושא השירות הצבאי עם תעסוקה, מכיוון שהדבר גרם לכך שעל פי חוק אסור היה לגבר חרדי לשלב בין תורה ועבודה, מבלי לוותר על מעמד 'תורתו אומנותו' בצה"ל. בזכות המתווה החדש עשרות אלפי גברים חרדים יוכלו לרכוש מקצוע ולצאת לעבוד עם סט כלים בידם".
 
מנכ"ל המכון החרדי למחקרי מדיניות, אודי בן-דרור: "מספר האברכים בגילי 21 עד 26 עומד על כ-43 אלף. מחקרים רבים מצביעים על כך שיציאה מוקדמת לשוק העבודה, לצד רכישת השכלה מקצועית, משפרת את יכולת ההשתכרות בעתיד. לצד הורדת גיל הפטור, חשוב לבנות מערך הכשרות מקצועיות ייעודיות לגברים חרדים בתחומים נבחרים, כדי לסייע להם להשתלב בשוק העבודה בצורה הטובה ביותר".
סמנכ"ל מחקר ונתונים של המכון החרדי למחקרי מדיניות, ד"ר איתן רגב: "מעמד 'תורתו אומנותו' היה במידה רבה אחראי לירידה הדרמטית בשיעור תעסוקת הגברים החרדים מאז שנות ה-80, משום שהמעמד לווה בהתניה שאסור להם לצאת לעבוד. הפתרון הטוב ביותר לכך הוא להוריד את גיל הפטור ל-21. ככל שגיל הפטור מוקדם יותר, כך גם תכנון מסלול החיים מתחיל מוקדם יותר. גברים חרדים יוכלו לחשוב מה הצעד הבא שלהם מבחינת קריירה תעסוקתית ולתכנן את השכלתם המקצועית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה