בארץ

הפגנות בעד ונגד הרפורמה בקפלן ובירושלים: אלפי מוחים ועומסי תנועה כבדים

בשתי הפגנות הענק, בעד ונגד הרפורמה, הנאומים צפויים להתחיל בשעה 19:00, כאשר שני הצדדים ממתינים להחלטות בנוגע להמשך חקיקת הרפורמה ומה יהיה הצעד של ההסתדרות
מערכת ice | 
הפגנת הימין בקפלן (צילום תקומה 2023)
מאות אנשי מילואים עושים כעת את דרכם מרחבת הבימה לעבר גשר הקריה בצעדה תחת הסיסמה "מילואים ללא תנאים, שומרים על הבית ונאמנים לרוח צה"ל". הצעדה מגיעה על רקע תופעת הסרבנות שנשמעת בימים האחרונים על ידי מתנגדי הרפורמה המשפטית. בין הצועדים משתתפים לוחמים, טייסים, אנשי מודיעין ומפקדים בעבר ביחידות השונות של צה"ל.
אלפים החלו להתאסף בצומת קפלן בת"א לקראת עצרת הענק של הימין לתמיכה ברפורמה המשפטית. עשרות אלפים עושים את דרכם מכל רחבי הארץ. עומסי תנועה כבדים נרשמים בכל אזור תל אביב והמרכז בעקבות האלפים שעושים את דרכם לעצרת הענק. בעקבות פקקי הענק בכל אזור המרכז העצרת תתחיל בשעה 19:00.
סא"ל במיל' בועז קוקיא מתנועת הביטחוניסיטים אמר במהלך הצעדה: "אנחנו באנו להביע עמדה ברורה נגד הסרבנות ושאנחנו נגד הכנסת הפוליטיקה לתוך צה"ל. כמשרת מילואים ואב שכול שהתנגד לקואליציה הקודמת, לא חשבתי להפסיק להתנדב בצה"ל. אני קורא לכל מי קורא לאיים בסרבנות לחזור בו, ואם לא ועל צה"ל להוציא אותם מהשירות".
אביחיל פלד, שנפל בשבי במלחמת יום כיפור, הצטרף לצועדים ואמר: "אני כאן מכיוון שכל אחד שנמצא כאן הוא בשליחות האומה. כל מי שכאן בא לומר דברים ברורים: לא ניתן שיקחו לעם ישראל את ארץ ישראל. מה שקורה היום לא מובן בשום שכל, ואנחנו כאן עד שיובן שאנחנו עם אחד בלב אחד". 
 
יואל שילה מיוזמת 'מילואים ללא תנאים' וממארגני הצעדה: "באנו כדי להיות הקול של הרוב הדומם, של מאות אלפי מילואיניקים שיודעים שהכנסת הפוליטיקה לצבא תפגע בו. אנחנו מגנים את מכתבי הסרבנות למיניהם, ותמיד נבוא  להתייצב לשמור על הבית ועל צה"ל בכל מחיר".
מנגד, המוני מפגינים כנגד הרפורמה המשפטית נמצאים כרגע ליד הכנסת בירושלים, כאשר בשעה 19:00 צפויים להתחיל להעלות הנואמים על הבמה וביניהם גם הנשיא לשעבר רובי ריבלין. כזכור, 85 אלף מפגינים הגיעו בסופ"ש האחרון בצעדה לבירה, שהחלה מרחוב קפלן בתל אביב ביום שלישי. על פי הדיווחים, עומסים כבדים מורגשים ברגעים אלו בתחנת רכבת נבון שבעיר. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה