בארץ

החמאס חוטף מכה כלכלית: בנק המסחר של הארגון הותקף

הבוקר מדווח כי צה"ל תקף את בנק המסחר שמשמש את חמאס עזה. הבניין הקודם הושמד בשנת 2021, והצפי הוא כי לא מדובר במוסד הפיננסי היחיד שיספוג פגיעות בעקבות המלחמה
מערכת ice |  1
תקיפה צה"ל ברצועת עזה (צילום פלאש 90/ עטיה מוחמד)
צה"ל ממשיך לתקוף יעדים בעזה. הבוקר (ראשון) ירון שניידר מדווח כי מקורות המימון של החמאס הותקפו. לפי מקורות באזור, הבוקר צה"ל תקף את בנק המסחר של חמאס בעזה.
מדובר בבניין יחסית חדש, היות שקודמו הושמד ב-2021. עוד נמסר כי בעזה מעריכים שהמדינה תנצל את העיתוי כדי להמשיך לפגוע במוסדות פיננסיים של חמאס.
נזכיר כי בגזרה הפיננסית במדינת ישראל, בנק ישראל ניהל התייעצות עם פיקוד העורף  והנהלות הבנקים ובסופה הוחלט על סגירת הסניפים שנמצאים במרחק 40 ק"מ מהרצועה ופתיחה מצומצת שלהם במרחק 80 ק"מ מהרצועה.
  
צריך לזכור שמרבית הפעילות הבנקאית - כ-90% ממנה - מתבצעת באמצעים דיגיטליים ולכן החשיבות של הסניפים פחותה. עם זאת לפתיחת הסניפים יש חשיבות אבל בימים כאלה היא פחותה מאוד ולכן הפיקוח על הבנקים מאפשר סגירה במרחקים של 40% ופתיחה מצומצמת עד ל-80 ק"מ.

בזירה הבין-לאומית דווח כי המסחר בוול סטריט רשם מגמה מעודדת. לאחר ארבע שבועות של ירידה מתמדת נרשמה נעילת שערים חיובית. ההשערה כי הדבר קרה לאחר שפורסם דו"ח התעסוקה בארה"ב שהציג ממצאים גבוהים מן הצפוי והגביר את ההערכות כי כלכלת ארה"ב נמצאת בדרכה אל "נחיתה רכה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הצחקתם אותי
    נפתלי 10/2023/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל הירי של חיל אוויר זה לגרד קירות יש והיה צריך לשטח את עזה בית אחר בית אחרת אנו משחקים ביו יו
    סגור