בארץ

חרבות ברזל, היום ה-28: דריכות שיא לקראת נאום נסראללה, ירי לדרום

בצל הפעילות הקרקעית של ישראל בעזה, הצהרתו של מזכ"ל חיזבאללה תקבע במידה רבה את המשך המערכה מצפון. החשש בקרב המערכת הביטחונית הוא מהסלמה משמעותית. מזכיר המדינה האמריקני בלינקן נועד עם רה"מ נתניהו וקבינט המלחמה בתל אביב. בכירים נוספים בחמאס חוסלו, נמשך הירי הרקטי לישראל. בית הנבחרים בארה"ב אישר חבילת סיוע בהיקף 14.3 מיליארד דולר
מערכת ice | 
דריכות לקראת נאום נסראללה, הפעילות הקרקעית נמשכת, הריסות בעיר אשקלון (צילום ויקיפדיה/ Khamenei.ir, דובר צה"ל, פלאש 90/ אייל מרגולין, אדי ישראל)
המשך התמרון הקרקעי של כוחות צה"ל מביא את יומה ה-28 של המלחמה בעזה לכדי שורת הישגים. אלפי מטרות נתקפו ומאות מחבלים הושמדו. היום (שישי) יעמוד בסימן ההתפתחות האפשרית בגזרת הצפון, כאשר חיזבאללה הגביר אמש את הירי לעבר הגליל. נאומו של המזכ"ל חסן נסראללה יקבע במידה רבה לאן מועדות פני המערכה בגזרה זו.
במערכת הביטחונית גובר החשש מפני הסלמה משמעותית בצפון, ולאחר הפיגוע אתמול עיניים נוספות נישאות גם לעבר הפלסטינים ביהודה ושומרון. בשעות הלילה דווח כי ‏כוחות צה"ל ביצעו עשרות מעצרים של פעילי טרור באזור, בפרט במחנה הפליטים בג'נין. בה בעת, הורחבה הפעילות הקרקעית ברצועה ונמשכו התקיפות האוויריות על מטרות חמאס.
  
במהלך הלילה, בית הנבחרים בארה"ב אישר את חבילת הסיוע עבור ישראל בסך 14.3 מיליארד דולר. מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן מגיע לביקור בזק מדיני בישראל בפעם השלישית. בסנאט מאותתים כי לא יאשרו את ההצעה מכיוון שאינה כוללת גם את תקציב הסיוע לאוקראינה. מוקדם יותר הבהיר מנהיג הדמוקרטים בסנאט צ'אק שומר כי הסנאט יקדם הצעה חדשה שתכלול את שתי חבילות הסיוע
מעורבותה של ארה"ב בהגנה על ישראל נמשכת ביתר שאת: המדינה מטיסה מל"טים מעל עזה בחיפוש אחר בני ערובה שנחטפו על ידי חמאס כאשר ארגון הטרור תקף את ישראל ב-7 באוקטובר, כך אמרו שני גורמים אמריקאים לרויטרס. ב-CNN דווח כי לארה"ב יש מידע מודיעיני חשוב שנשיא סוריה אסד הסכים לספק לחיזבאללה מערכת טילי קרקע-אוויר מתוצרת רוסית, וכי על כח וגנר הוטל לבצע את המסירה.
 
07:00 מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה הציב באמצעות מתווכים אולטימטום לארה"ב בדרישה להפסיק את המבצע הצבאי של ישראל בעזה לא יאוחר מה-3 בנובמבר (היום). כך, על פי דיווח של העיתון אל-ג'רידה בכווית, שמצטט מקורות דיפלומטיים איראניים. לדברי המקורות, אם ארה"ב לא תעמוד בדרישה זו, בנאומו הצפוי בצהריים יכריז נסראללה על "גיוס כללי של מיליציות שיעיות נגד ישראל מכל הכיוונים". 
אל-ג'דידה מציין כי מזכ"ל חיזבאללה סיכם על האולטימטום עם אסמאעיל קאני, ראש כוח קודס של משמרות המהפכה האיראניים, שהגיע ביום שלישי לבירת לבנון ביירות. לפי מקורות העיתון, ראש כוח קודס קאני הצהיר מוקדם יותר בישיבת המועצה העליונה לביטחון לאומי של איראן כי בעלות בריתה האזוריות של טהרן עלולות לאד את התמיכה העממית אם לא יצליחו "להצטרף למאבק לתמיכה בעם הפלסטיני".
בתוך כך, ארגון חיזבאללה הודיע על חמישה פעילים שחוסלו במהלך התקיפות בדרום לבנון.

חבילת סיוע של 14.5 מיליארד דולר לישראל. נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בביקורו במהלך המלחמה (צילום: מרים אלסטר/פלאש 90)
08:00 הותרו לפרסום שמותיהם של ארבעה חללי צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחותיהם. סרן בני וייס,, בן 22, מחיפה, מפקד מחלקה בגדוד 195, חטיבה 460  ורס"ר (מיל') אוריה מש,, בן 41, מטלמון, לוחם שריון בגדוד 52, חטיבה 401 נפלו בקרב בצפון רצועת עזה. 
רס"ר (מיל') יהונתן יוסף ברנד, בן 28, מירושלים, לוחם שריון בגדוד 52, חטיבה 401, ורס"ם (מיל') גיל פישיץ, בן 39, מחריש, נהג טנק בגדוד 9, חטיבה 401, נפל בקרב בצפון רצועת עזה - נפלו אף הם בקרבות הגבורה. 
 
08:17 אבישי גרינצייג: במערכת המשפט משוכנעים שהדין הפלילי הרגיל באמצעות בית משפט רגיל הוא לא ההליך הנכון לאכיפת הדין מול מחבלי החמאס שהשתתפו בטבח של ה-7 באוקטובר, ומקדמים חקיקה מיוחדת שתסמיך בית דין מיוחד לדון במחבלי חמאס. הכוונה לא רק למצות את הדין ספציפית עם מבצעי הטבח שנתפסו, אלא להפוך את המשפט הזה למעין כתב אישום היסטורי ורחב נגד חמאס, על מנת להציג זאת לעולם.
08:41 מטוסי קרב של צה"ל, בהכוונת מודיעין מדוייק של אמ"ן ושב"כ, חיסלו את מוצטפא דלול, מפקד גדוד צברא תל אלהוא, שלקח חלק מרכזי בניהול הלחימה כנגד כוחות צה"ל ברצועת עזה. דלול ביצע מספר תפקידים בגדוד ובחטיבת העיר עזה של ארגון הטרור חמאס.
בנוסף, מטוסי ומסוקי קרב וכוחות ארטילריים חיסלו בהכוונת לוחמי חטיבת הנח"ל מספר מחבלים שפעלו כנגד הכוחות הקרקעיים. במסגרת פעילות לוחמי צה"ל מחטיבה 551 לסריקת מרחב בית חאנון, אותרו אמצעי לחימה וחומרי מודיעין רבים הכוללים בין היתר נשקים מסוג קלאצ׳ניקוב ותת מקלע, מחסניות, רימונים, מטענים, RPG, כלי תקשורת ומפות. 
 
במהלך הלילה מטוסי קרב תקפו תשתיות טרור וחיסלו מחבלים של ארגון הטרור חמאס. במקביל לוחמי זרוע הים תקפו בהכוונת הכוחות הקרקעיים מספר מבנים מהם בוצע ירי לעבר כוחותינו והשמידו עמדות טילי נ״ט.
09:29 לאחר כ-12 שעות, חודש הירי הרקטי ליישובי הדרום. אזעקת צבע אדום נשמעה ביישוב כיסופים. 
09:46 לוחם צה"ל נפצע בינוני במרחב הר דב: כוחות צה"ל חיסלו אמש חוליית מחבלים במתחם של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון ופגעו בתשתיות טרור של הארגון, זאת, בתגובה לירי שבוצע משטח לבנון לשטח ישראל.
 
במהלך הלילה, טנק של צה"ל תקף חוליית מחבלים שניסתה לשגר טילי נ"ט משטח לבנון לשטח ישראל במרחב הר דב. כמו כן, לוחם צה"ל נפצע באורח בינוני ולוחם נוסף במילואים נפצע באורח קל, כתוצאה מפגיעת כלי טיס בלתי מאויש אתמול במוצב צה"ל במרחב הר דב. הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים. משפחותיהם עודכנו.
09:48 צה"ל חשף הקלטת שיחה עם גורם במערכת הבריאות בעזה לפיה חמאס מחזיק במצבורי דלק בבית החולים שיפאא׳ לצרכי טרור.
בשיחה שהתקיימה אתמול עם גורם במערכת הבריאות בעזה, נחשף שוב כי חמאס מחזיק במצבורי הדלק ברצועה ומשתמש בהם. הגורם מציין כי במצבורי הדלק של חמאס מתחת לבית החולים שיפאא' קיימים מעל לחצי מיליון ליטר דלק. השיחה מאשרת כי חמאס שולט במשאבי האנרגיה והדלק ברצועה ובוחר לנתבם לצרכי הטרור שלו, וכי גם במידה ויוכנס דלק לרצועה חמאס ישתלט על מצבורים אלה. 
 
09:50 רה"מ בנימין נתניהו נועד עם מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן בקריה בתל אביב. בהמשך, יקיים פגישה משותפת עם חברי קבינט המלחמה.
11:10 דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי בתדרוך לאמצעי התקשורת: "בצפון אנחנו נערכים להתרחבות. אתמול פגענו במספר חוליות טרור של חיזבאללה בתגובה לירי רחב שביצע הארגון בעקבותיו נפגעו אזרחים. אנחנו נמשיך להגיב באופן תקיף כנגד כל פגיעה באזרחי ישראל. אנחנו נמצאים בדריכות גבוהה לנוכח המתרחש בצפון. איראן מציידת שלוחים עם אמל"ח בדיוק כפי שעשתה בתימן, בעיראק כך היא מנסה לעשות ולהסית אותנו מהלחימה בעזה. אנחנו נדע להגיב בכל זירה או איום אם יידרש לכך".
"ביהודה ושומרון הלילה פעלו כוחותינו בג'נין, נעצרו פעילי טרור", הוסיף, "בעורף אנחנו ממשיכים לעדכן את ההנחיות להתגוננות כדי לאפשר היבטים של שגרה מבלי להתפשר על ביטחונכם. הלילה נפעיל גל שקט להתראות פיקוד העורף לשומרי השבת. שמירה קפדנית על ההנחיות מצילה חיים". 
12:00 הותר לפרסום שמו של סמ"ר איתי סעדון, בן 21 מהר חלוץ, מפקד טנק בגדוד 52, חטיבה 401 שנפל בקרב בצפון רצועת עזה.
12:10 הירי לעוטף עזה ממשיך - אזעקה בכרם שלום. 
12:15 מקורות מדווחים כי כוחותינו איתרו והשמידו כמה מנהרות טרור של חמאס בצפון רצועת עזה.
13:02 בפעם השלישית מהבוקר: אזעקת צבע אדום נשמעה בעוטף בישובים סופה, חולית וניר יצחק שבעוטף עזה. 
13:24 מחבלים שיגרו טיל נ"ט בסמוך למוצב צה"ל בגליל, כוחות צה"ל הגיבו ותקפו בירי ארטילרי בתגובה.
15:00 הירי לעוטף עזה נמשך: אזעקות בנירים ועין השלושה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה