בארץ

מדאיג: מתחילת המלחמה 80 אלף עובדים הוצאו לחל"ת

בעקבות המלחמה, 80 אלף עובדים הוצאו לחל"ת. היום (רביעי) קיימה הוועדה לביקורת המדינה בראשות ח"כ מיקי לוי דיון בנוגע לאופן טיפול הממשלה במובטלים: "אם היינו משלמים ישירות למעסיק על העובדים שיצאו לחל"ת, היה אינטרס להחזיר את העובדים למקום עבודתם"

מערכת ice | 
מלחמת חרבות ברזל (צילום פלאש 90/ עטייה מוחמד, freepik)

מתחילת מלחמת 'חרבות ברזל', דווח כי 80 אלף עובדים ועובדות הוצאו לחל"ת. בעקבות נתון זה, התכנסה הוועדה לביקורת המדינה בראשות ח"כ מיקי לוי כאשר הדיון עסק במסקנות שעלו מהדוח המיוחד של המבקר בנושא על התמודדות מדינת ישראל עם משבר הקורונה.

במהלך דיון הוועדה, יו"ר הוועדה ח"כ מיקי לוי, דיבר על חשיבות מסקנות הדוח של מבקר המדינה ואמר כי ניתן ללמוד ממשבר הקורונה ולהימנע מזינוק גבוה יותר במחוסרי העבודה בארץ. עוד הוסיף ח"כ לוי כי "בתקופת הקורונה חווינו משבר תעסוקתי ומאות אלפי עובדים יצאו לחל"ת או פוטרו ממקום עבודתם. אנחנו לא בכמויות הללו כרגע אבל מהדו"ח ותקופת הקורונה ניתן ללמוד. בקורונה לא שימרנו עובדים והתוצאה שקרתה לאחריה שעד היום השוק צמא לעובדים".
 



בנוסף אמר ח"כ לוי כי "אני סבור כי יש להעביר את הכספים ישירות למעסיק, משום שאח"כ יש עם מי להתמודד היות ויש לו הרבה מחויבות להמשיך. אם היינו משלמים ישירות למעסיק על העובדים שיצאו לחל"ת, היה אינטרס להחזיר את העובדים למקום עבודתם. יש לחשוב מחוץ לקופסא על מודל שהוא שלב מעל המודל הגרמני".

קובי הלפרין, סמנכ"ל לקוחות בשירות התעסוקה התייחס לחמ"ל התעסוקה שהוקם מפרוץ המלחמה ואמר כי "בתקופת הקורונה הגופים כולם עבדו בנפרד בצורה בולטת, לעומת זאת כיום יש חמ"ל תעסוקה שמנוהל ע"י משרד הכלכלה יחד עם פקע"ר ותחתיו נמצאים המשרדים הרלוונטיים האחרים".

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה