בארץ

חרבות ברזל, היום ה-46: עסקת חטופים בדרך, מטחים כבדים למרכז הארץ

על רקע הדיווחים על מגעים מתקדמים לעסקה שתכלול שחרור חטופים ישראלים ואסירות ביטחוניות של חמאס, הירי למרכז הארץ נמשך - נפילה בשטח פתוח לצד הכביש בנס ציונה. חיזבאללה ממשיך לאתגר את החזית הצפונית: עשרות שיגורים משטח לבנון לקריית שמונה, שלומי והסביבה. אזעקות בגליל התחתון בשל תקלה בכטב"מ צהלי, הצלב האדום יבקר את החטופים

מערכת ice |  2
מלחמת חרבות ברזל (צילום פלאש 90/ דוד כהן, אייל מרגולין, דובר צהל)
צה"ל ממשיך להתקרב להכרעת חמאס במסגרת המשך התמרון הקרקעי של כוחות צה"ל בתוך רצועת עזה. יומה ה-46 של המלחמה בעזה (שלישי) מתמקד בהכרעת החמאס לאחר הפגיעה הקשה במחבלים שהסתתרו בשיפא, הלחץ על בכירי חמאס הולך ומתהדק, בארגון הטרור חמאס טוענים שפרטי עסקת החטופים תתפרסם בשעות הקרובות על ידי הקטארים
בכיר חמאס, עיזת א-רישק, לערוץ אל-ג'זירה לייב: "אנחנו משאירים את ההכרזה על פרטי ההסכם לאחינו בקטר. מסרנו את תשובתנו. הם ישלימו את העניין בשעות הקרובות ואז יכריזו על השגת ההסכם הזה. מקווים זה יושלם".

‏עוד אמר א-רישק: 'מדובר בהפוגה מוגבלת לכמה ימים ולא הפסקת אש כוללת או הפסקה כוללת של התוקפנות (של ישראל). במהלכה יוכנס סיוע לכל האזורים ברצועת עזה בתמורה לשחרור חטופים ישראלים, נשים וילדים, במקביל לשחרור של מספר מוגבל של אסירים פלסטינים, נשים וילדים, מבתי הכלא בישראל'.
במקביל, פועלים כוחות צה"ל לביצוע מעצרים במחנה ג'ילזון ברמאללה, מחנה קבאטיה בשכם ובמחנה הפליטים בג'נין. העיירה יאמון ממערב לג'נין וחוסאן ממערב לבית לחם ועל העיר בית לחם. כוחות צה"ל ממשיכים לכתר את בית החולים האינדונזי בבית לאהיא שבצפון רצועת עזה. אמש יצאו ממנו מאות חולים ובני משפחותיהם ונעו דרומה אך נותרו עדיין חולים, צוות רפואי ואזרחים לפי הערכות בישראל מתחת לבית החולים יש תשתיות טרור.
הותרו לפרסום שמותיהם של שני חללי צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחותיהם: סרן (במיל׳) ארנון משה אברהם בנבנסטי וספי (Arnon Moshe Avraham Benvenisti Vaspi), בן 26, מיסוד המעלה, קצין לוחם בסיירת גבעתי, חטיבת גבעתי, נפל אתמול בקרב בצפון רצועת עזה וסמ״ר איליה סנקין, (Ilya Senkin) בן 20, מנוף הגליל, לוחם בגדוד רותם, חטיבת גבעתי, נפל אתמול בקרב בצפון רצועת עזה.
מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש תקף את ישראל בעקבות המלחמה ברצועת עזה, ואמר כי מספר האזרחים שנהרגו בעזה הוא "חסר תקדים" בהשוואה לכל סכסוך בעולם מאז 2017. "מה שברור הוא שבמשך כמה שבועות נהרגו אלפי ילדים. זה מה שחשוב. אנו עדים להרג של אזרחים שאין שני לו, והוא חסר תקדים בכל סכסוך מאז שאני מזכ"ל האו"ם".
היועץ המדיני של ראש הממשלה נתניהו, אופיר פאלק, אמר בריאיון ל-CNN כי הירי של ישראל לעבר בית החולים האינדונזי שבצפון רצועת עזה היה פרופורציונלי ו"בהתאמה מלאה לחוק הבין-לאומי". הוא הבהיר כי "אנחנו עומדים בציות מוחלט לחוק הבין-לאומי, עם מידתיות, הבחנה וצורך צבאי ברור להשמיד את חמאס. זה בדיוק מה שאנחנו עושים. במהלך השמדת חמאס, שזה מה שצה"ל עושה כרגע, אנחנו עושים הבחנה ברורה בין אזרחים למחבלים". פאלק הוסיף כי "אין צבא על פני כדור הארץ שהוא מוסרי יותר מצה"ל".
שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין הורה להאריך את תוקף משימת הפריסה של קבוצת התקיפה של נושאת המטוסים ג'רלד פורד במזרח הים התיכון. היא עוגנת מדרום לאי כרתים. ‏חבר הלשכה המדינית של המורדים החות'ים, מוחמד אל-בח'ייתי, אומר כי כאשר ישראל וארצות הברית יפסיקו את המלחמה בעזה, יהיה אפשר לדבר על הספינה שנחטפה בים סוף (קרי על שחרורה).
07:58 טיל נ"ט ששיגר חיזבאללה פגע ישירות בבית במושבה מטולה. אין נפגעים בגוף. צה"ל משיב בירי לעבר מקורות השיגור, ותוקף יעדים בלבנון.
08:45 דובר צה"ל עדכן כי שלושה שיגורי נ"ט זוהו משטח לבנון לעבר מרחב מטולה, וכי אין נפגעים באירוע. בתגובה, כוחות צה"ל תוקפים את מקור הירי בשטח לבנון. בנוגע להתרעה שהופעלה על חשש לחדירת כלי טיס עוין בצפון הארץ, מסר כי "האירוע הסתיים". ככל הנראה מדובר בהתרעת שווא.
11:14 מרכז העורף באוגדת עזה עדכן כי בעקבות התקדמות הלחימה ושינוי המצב המבצעי, "תושבים המתגוררים בדרך קבע ביישובים המרוחקים יותר מארבעה קילומטרים מרצועת עזה  יוכלו לשוב לבתיהם לשהייה לזמן בלתי מוגבל".
עם זאת, בהודעה צוין כי "יש להישמע להנחיות פיקוד העורף היומיות, בדגש על סוגיות התרעה, מיגון והפעלת מערכות חינוך, עבודה והתנדבות". בצה"ל עדכנו כי התוכנית טרם אושרה, אך תאושר בימים הקרובים.
11:22 אזעקה צבע אדום נשמעה בקיבוץ ברעם שגליל העליון. על פי דיווחים מספר פצמרים נפלו בסמוך שטחי הקיבוץ.
13:03 אזעקת צבע אדום נשמעה בנירים ובניר עוז שבעוטף עזה.
13:04 אזעקות צבע אדום נשמעו במבטחים עמיעוז וישע.
13:31 המשטרה ושב"כ עצרו לפני כחודש שני תושבי קלנסווה ויפו, יוסף ג'ניד ועיסא ביטשון, בחשד להזדהות עם ארגון טרור ג'יהאד עולמי וכוונה לממש פעילות טרור בישראל ומחוצה לה על-ידי הצטרפות ללחימה בשורות ארגון טרור בסוריה.
כך הותר כעת לפרסום. השניים ערכו אימונים צבאיים בטורקיה, ונעצרו בפועל על-ידי גורמי האכיפה במדינה לפני שהצליחו לממש את תוכניתם ולהצטרף ללחימה בסוריה. הפרקליטות הגישה לבית משפט השלום בכפר סבא כתב אישום נגד השניים, בגין עבירות ביטחוניות חמורות.
14:21 ערוץ "אל-ג'דיד" הלבנוני דיווח כי כטב"ם ישראלי תקף טנדר באזור א-שעיתיה, דרומית לעיר צור. בעיתון הלבנוני "א-נהאר" דיווחו כי ארבעה בני אדם נהרגו בתקיפה.
14:49 אזעקת צבע אדום נשמע בעין השלושה שבעוטף עזה. נכון לעכשיו לא דווח על נפילות.
14:58 הירי לעוטף נמשך וכעת, אזעקות צבע אדום נשמעו בכפר עזה ובסעד. 
17:00 שני מבצעים חטיבתיים נערכו לאור יום בהכוונת שב״כ במחנה הפליטים בלאטה שבשכם ובכפר בורקא שבבנימין; הלילה נעצרו 26 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים. במהלך הלילה כוחות צה״ל, שב״כ ומג״ב פעלו ברחבי יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים ועצרו 26 מבוקשים, שבעה מתוכם מארגון הטרור חמאס. עד כה נעצרו מתחילת המלחמה מעל 1,850 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים, כ-1,100 מהם משוייכים לארגון הטרור חמאס.
17:30 הירי לצפון הארץ נמשך. לאורך כל השעה האחרונה טילים ורקטות וחדירות כלי טיס עוינים משטח לבנון לעבר בצת, לימן, מצובה, ראש הנקרה ושלומי, וכן לעיר ראש הנקרה, דוב"ב, מתת וסאסא. יותר מ-25 שיגורים לצפון החל משעות הבוקר, כאשר חיזבאללה נוטל את האחריות על מרביתם.
18:24 מטח כבד לעבר יישובי המרכז, לפחות שמונה יירוטים באזור רחובות. 

 
19:09 הירי לשפלה: נפילה בשטח פתוח לצד הכביש בנס ציונה
21:15 דפנה ליאל מדווחת: החטופים שצפויים להשתחרר - 30 ילדים, 8 אמהות ו-12 נשים נוספות. חמאס טוען שהוא לא מוצא מספר ילדים. התקווה בישראל היא שהעסקה תתרחב לעוד חטופים
21:30 אזעקות בגליל התחתון בעקבות תקלה בכטב"מ ישראלי 
21:43 במסגרת ההסכם שנקבע הצלב האדום יבקר את החטופים
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אנחנו כנראה קרובים לשחרור החטופים בעצמינו (ל"ת)
    דוד 11/2023/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • D
    David 11/2023/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    hahaahhahahahaah
    סגור