בארץ

חרבות ברזל, היום ה-47: צה"ל תוקף בעזה, אזעקות בצפון הארץ

עסקת החטופים אושרה על ידי הממשלה, 50 חטופים יחזרו ב-4 פעימות. הירי לעוטף חודש הבוקר, צה"ל התיר לפרסום כי סרן לירון שניר, מפקד צוות בסיירת גולני, נפל בקרב בצפון רצועת עזה. לוחם בסיירת גבעתי נפצע קשה. דיווח: 5 מחבלים חוסלו בחילופי אש בטול כרם
מערכת ice |  1
מלחמת חרבות ברזל (צילום דובר צהל, unsplash, פלאש 90/ מרים אלסטר)
צה"ל ממשיך להתקרב להכרעת חמאס במסגרת המשך התמרון הקרקעי של כוחות צה"ל בתוך רצועת עזה. יומה ה-47 של המלחמה בעזה (רביעי) מתמקד בהכרעת החמאס לאחר הפגיעה הקשה במחבלים שהסתתרו בשיפא, אבל כעת על הפרק עסקת חילופי השבויים שסוכמה בין הצדדים ותביא להפוגה בלחימה.
בהודעה הרשמית שהוציאה ממשלת ישראל נעדרות התמורות שישראל תעניק לחמאס במסגרת שחרור החטופים, מלבד ימי ההפוגה. ישראל תשחרר מחבלים ותכניס דלק. הכוונה בישראל שהפעימה הראשונה תחל ביום חמישי בצהריים, אז ישוחררו 12 הישראלים הראשונים. רק אחרי הגעתם לישראל, תשוחרר הפעימה הראשונה של המחבלים.

הכוונה בישראל שהפעימה הראשונה תחל ביום חמישי בצהריים, אז ישוחררו 12 הישראלים הראשונים. רק אחרי הגעתם לישראל, תשוחרר הפעימה הראשונה של המחבלים.
גורמים בישראל מעריכים שהפסקת האש תכנס לתקופה בחמישי בוקר-צהריים, ובמקביל אליה שחרור החטופים הראשונים. עוד מעריכים אותם גורמים כי האם שילדה את תינוקה בשבי תשוחרר יחד איתו במסגרת העסקה.
יונתן קונריקוס דובר צה''ל לתקשורת הזרה בראיונות לערוצי הטלוויזיה בארה"ב: "לאחר יישום עסקת בני הערובה, נמשיך בהשמדת חמאס תוך כיבוד החוק ההומניטרי בשטח. אנו נשמור על ערנות במהלך הפסקת האש, וננצל את הזמן כדי להתכונן לפעולות עתידיות"
‏גורם בכיר בממשל האמריקני: "ארה"ב מצפה שבמהלך ימי ההפוגה, חמאס יספק את השמות והפרטים של שאר הילדים והנשים וישחרר אותם בתמורה לעוד ימי הפוגה. אנשי חמאס טענו שאין להם דרך כרגע לאתר כל הנשים והילדים, אך הם הבהירו לקטארים שבכוונתם לעשות כן בזמן ההפוגה"
גבר איראני בעל אזרחות אמריקאית נעצר מחוץ לבניין הקהילה היהודית בבואנוס איירס ארגנטינה, לאחר שצילם את הבניינים הסמוכים, כולל את בנין הקהילה היהודית. המאבטחים הזעיקו את המשטרה שעצרה אותו.
06:45: צה"ל התיר לפרסום: סרן לירון שניר, בן 25 מעפרה, מפקד צוות בסיירת גולני, נפל בקרב בצפון רצועת עזה. מדובר צה"ל נמסר בנוסף כי לוחם בסיירת גבעתי נפצע באורח קשה בקרבות בצפון הרצועה. הלוחם פונה לקבלת טיפול רפואי ומשפחתו עודכנה.
07:00: אזעקות צבע אדום נשמעו בעוטף עזה בשדרות, איבים וניר עם.
07:18: שוב אזעקות צבע אדום נשמעו בעוטף עזה, הפעם בכפר עזה, נחל עוז, סעד ועלומים. לא ידוע על נפילות או נפגעים.
07:30: לאורך הלילה פעלו כוחות צהל במילואים ומג"ב במחנה הפליטים בטול כרם. בפעילות נחשפו כבישים ממוטענים, התקיימו חילופי אש של ירי וזריקת מטענים עם כוחותינו ונעצרו מבוקשים. על פי הפלסטינים, חמישה נהרגו בחילופי הירי.
08:07 משרד המשפטים פרסם את רשימת האסירים אשר צפויים להשתחרר במסגרת עסקת החטופים.
10:53 אזעקת צבע אדום נשמעה בשדרות, מטווח ניר עם, איבים, ניר עם, כפר עזה ומפלסים. לפי שעה לא דווח על נפילות או נפגעים.
11:00 אזעקות נשמעו ברחבי ראש הנקרה שבגבול הצפון. דובר צה"ל פרסם כי האזעקות הופעלו בעקבות התרעת שווא.
11:38 אזעקות נשמעו פעם נוספת בראש הנקרה. לא דווח על נפילות או נפגעים.
12:12 אזעקות נשמעו ביישוב נטועה. לא דווח על נפילות או נפגעים.
12:43 אחד מבכירי חמאס אמר כי שעתה התחלת הפסקת האש עליה סוכם תהיה 10:00 בבוקר מחר (חמישי).
13:21 מטח משולב מדרום וצפון: אזעקות נשמעו ביישוב זרעית שבצפון והיישוב עין השלושה שבמועצת אשכול. בשני המקרים לא דווח על נפילות או נפגעים.
13:46 מטח רקטות נורה ליישובים שדרות, איבים, ניר עם, מטווח ניר עם, מפלסים ונתיב העשרה. לא דווח על נפגעים ועיריית שדרות דיווחה כי היו שתי נפילות מחוץ לעיר, בנוסף לשלושה יירוטים.
16:04 אזעקות נשמעו באזור העיר אילת בשל חשש לחדירת כלי טייס עוין.
16:15 הודעת דובר צה"ל: בהמשך להתרעה על חדירת כלי טיס עוין במרחב העיר אילת, מטוס קרב של חיל האוויר יירט בהצלחה טיל שיוט ששוגר לעבר שטח ישראל. האיום לא חדר לשטח ישראל.
16:31 מטה משפחות החטופים הודיע כי שני גבאי, ששימשה כסלקטורית במסיבה ברעים והוגדרה נעדרת מאז ה-7 באוקטובר, נרצחה.
16:51 אזעקת צבע אדום נשמעה בעוטף עזה בקיבוץ כפר עזה ובסעד.
17:02 אזעקות המתריעות על ירי טילים ורקטות הופעלו בשטחי המועצות האזוריות מבואות החרמון והגליל העליון.
17:59 הותר לפרום שמו של חלל צה"ל שנפל בקרבות בעזה סמ"ר איתן דב רוזנצוויג, בן 21 מאלון שבות. רוזנצוויג לוחם חטיבת גבעתי נפל בקרבות בצפון עזה.
20:47 דובר צה"ל: הרמטכ"ל שוחח עם המפקדים, כולם ערוכים להפסקת האש; לפנינו עוד לחימה ארוכה - נחושים לממש את המטרות כפי שהוגדרו
22:02 ראש הממשלה נתניהו הצהיר במסיבת העיתונאים: "נלחמנו לשפר את המתווה, הודתי לביידן שפעם מול המתווכים להשיג שיפור של המתווה. השילוב של המאמץ הצבאי והמדיני הביא להבשלה ואני מאמין שהוא יאפשר שחרור של חטופים נוספים".
נתניהו הדגיש כי הסעיף המפורש בעסקה הוא: "יתאפשר לצלב האדום לבקר את יתר החטופים ולספק להם תרופות ואני מצפה שזה ייושם. צה״ל וכל גורמי הביטחון תומכים באופן מלא בהסכם, הם יודעים להבטיח את בטחון כוחותינו. צה״ל יערך להמשך המלחמה". 
נתניהו המשיך ומסר: "הקבינט החליט שזו ההחלטה הנכונה. אני מודה לגנץ, גלנט, הלוי, ברנע, אלון והירש ולכל מי שעזר ופועל. המלחמה נמשכת, ונמשיך בה עד שנשיג את כל מטרותיו. עזה לא תהווה יותר איום על ישראל. יש לנו יכולת לשחרר תינוקות ונשים שחרב על צווארם. עזה לא תהווה יותר איום על ישראל״
22:05 שר הביטחון יואב גלנט נאם גם הוא במסגרת מסיבת העיתונאים ואמר כי: "כל תמונת סיום חייבת לכלול פירוק החמאס והשנייה השבת החטופים לישראל. אני מחוייב לכך וגם מערכת הביטחון. כל תמונת סיום חייבת לכלול פירוק החמאס והשנייה השבת החטופים לישראל. אני מחוייב לכך וגם מערכת הביטחון".
גלנט המשיך: "ביום שחמאס ביצע את הטבח הוא חרץ את גורל עזה ואת גורלו שלו. המלצתי לתמרן לעומק השטח בעזה והמלצתי התקבלה. חמאס מבין רק כוח ככל שתעמיק את ההישג כך יגבר הסיכוי להחזיר את החטופים".
22:07 השר גנץ, נאם גם הוא במסיבת העיתונאים ומסר כי: "קיבלנו אתמול החלטה קשה אך נכונה, שיש בה בוודאות הצלת חיי אדם. זו אחת ההחלטות הקשות שקיבלתי ב-40 השנים שאני משרת את המדינה. יהיו עוד החלטות כאלה במהלך המלחמה. אני מבקש לחזק את מי שיתאחדו עם המשפחות ואת מי שסף הכאב שלהם יעמיק. המחויבות שלנו כלפיהם בתוקף".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    למחוק את רצועת עזה ולא להשאיר בניין אחד,שלא ייפגעו חיי
    לעולם לא עוד 11/2023/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למחוק את רצועת עזה ולא להשאיר בניין אחד, שלא ייפגעו חיילי צה''ל מלוחמת שטח בנוי צפופה כל כך ומתת קרקע מנהרות ומטענים, צלפים ,RPG נגד טנקים, ועוד הפתעות ושלמפלצות חמאס ומשפחותיהם לא יהיה לאן לחזור אלא לטורקיה ושאר מדינות שתומכות בהם, ואח"כ לספח את השטח נקי למדינת ישראל כדי שלעולם לא ישחטו יותר יהודים מרצועת עזה.
    סגור