בארץ

נשיא התאחדות התעשיינים מאיים: "הכנסות המדינה ירדו בהתאם"

על רקע המחסור החמור בכוח אדם שממנו סובלים עסקים רבים, נשיא התאחדות התעשיינים, ד"ר רון תומר, פנה לראשי ועדת הכלכלה וראשי הועדה המיוחדת לעובדים זרים ודרש: "אנחנו צריכים 18 אלף עובדים זרים עכשיו"
מערכת ice | 
רון תומר בוועידה לאנרגיה (צילום דוברות התאחדות התעשיינים)
לקראת הדיון המיוחד שצפוי להתקיים מחר בוועדת הכלכלה של הכנסת על נושא העובדים הזרים, נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר נשיאות המעסיקים והעסקים, ד"ר רון תומר, ציין בפני ראשי ועדת הכלכלה וראשי הועדה המיוחדת לעובדים זרים בכנסת כי הענף מתמודד עם קשיים רבים אשר נובעים ממחסור בכוח אדם: "אנחנו לא יכולים להמשיך ולספק למשק מזון, תרופות ותחמושת בלי עובדים. אנחנו צריכים 18 אלף עובדים עכשיו. ללא עובדים יפגעו תפוקות התעשייה והתוצר התעשייתי וירדו הכנסות המדינה בהתאם".
יו"ר נשיאות המעסיקים והעסקים, ד"ר רון תומר, המשיך בדבריו וציין כי הסיוע המועט שמתקבל מצד הממשלה אינו מספק: "עוד לפני שפרצה המלחמה, הממשלה אישרה לנו להביא לתעשייה רק כ- 3,000 עובדים זרים, אבל עכשיו זו ממש 'טיפה בים' לעומת הצורך האמיתי מהשטח - בלי כל העובדים שנמצאים עכשיו במילואים והעובדים הפלשתינאים שלא יכולים להיכנס לארץ, אנחנו ניצבים מול שוקת שבורה".
בעקבות דבריו של יו"ר נשיאות המעסיקים והעסקים, בהתאחדות התעשיינים לממשלה פונים למקבלי ההחלטות בדרישה לקבל סיוע במשבר כוח האדם, אשר החל כתוצאה מהמלחמה הנוכחית.
בין המטרות שהממשלה מתבקשת ליישם; הענקת מענה לחסמים המונעים את הגעת העובדים הזרים ארצה, מתן היתר הבאת עובדים זרים ממדינות שונות ללא הגבלת תמ"ג, הפחתה משמעותית של עלויות העסקתם (ללא מגבלת שכר), חתימה על הסכמים בילטראלים (דו צדדיים) לטובת התעשייה, הפחתת עלות המגורים של העובדים ואף הפחתה מהותית של גובה האגרות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה