בארץ

הצצה נדירה: כך המסתערבים מתכוננים לפשיטות הנועזות

כלי איפור, זקנים, מסרקים, ומאחורה גם תלבושות ופאות - כך נראה חדר המסתערבים של היחידה המיוחדת בי-ם, שמראה את ההכנה לפעילות היחידות המיוחדות של הימ''מ ושל השב''כ בג'נין, כשלוחמינו בשטח נכנסו לבית החולים מחופשים לרופאים ולאחיות סיעודיות פלסטיניות

מערכת ice |  1
מסתערבים בגנין (צילום מתוך טוויטר)
כוחות מיוחדים של צה''ל, ימ''מ, ושב''כ נכנסו השבוע, (שלישי), לבית החולים 'אבן סינאא' שבג'נין, כשהם מחופשים לצוות הרפואי שבמקום, וחיסלו עם משתיק קול שלושה מחבלי חמאס שתכננו לבצע פיגוע, שהסתתרו במקום.השלושה חוסלו, במבצע שערך עשר דקות.
בקשת 12, כתב הפלילים במחוז תל-אביב אור רביד, נתן הצצה די נדירה מתוך חדרי ההלבשה והאיפור של אחת מהיחידות שמומחיות בסערוב, תוך כדי שהוא בעצמו עובר היטמעות על ידי לוחם וותיק מהיחידה בירושלים. "אנחנו נמצאים בחדר האיפור של היחידה, לרגע זה נראה כאילו מדובר בחדר איפור בתיאטרון, אבל ממש כאן, מהחדר הזה, יוצאים הלוחמים לפעולות החסויות בתוך שטח האויב" תיאר רביד.
 
ת' אחד הלוחמים הוותיקים של היחידה בי-ם מסביר איך עובדת פעולת הסערוב, וכמה זמן לוקח לשנות חזות לפעולות שמתבצעות לפני היציאה לשטח. "בגלל שהלוחמים פה כל-כך מקצועיים וזו העבודה שלהם, זה המהות שלהם בחיים, היכולת פה היא דיי מהירה, יכול להיות תוך דקות מספר. אם זאת דמות שהיא יותר מורכבת, זה ייקח קצת יותר זמן, אבל היכולת היא דיי מהירה." אמר ת' תוך כדי שהוא משנה לכתב רביד את החזות.
 
(מתוך קשת 12) 
כמו כן הוסיף ת' "בעצם הדבר הכי חשוב אצל הלוחם אצלנו זה הפנים שלו, בסופו של דבר זה הביטחון שלו. אם הוא ייכנס לשטח אם אותם פנים שהוא עובד ביומיום, זה בעייתי, אתה יכול להבין את זה." את הראיון סיים רביד מחופש בצורה אמינה על ידי הלוחם ת' "אפשר אולי מעט להבין מה אותם לוחמים שם בג'נין לפני אותה פעולה היו צריכים לעבור כדי להצליח להיטמע שם בשטח כדי שאף אחד לא יזהה אותם, כדי להגיע לפעולה מוצלחת של חיסול חוליית הטרור."
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    קשקשת ברשת.
    פרח 02/2024/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שקט, תפסיקו לדבר עליהם. תפסיקו את כל הקישקושים על החילים תשאירו דברים בסוד. אין צורך לפרסם כל דבר
    סגור