תקשורת ומדיה

סערת טלי גוטליב וגדוד נצח יהודה: "אני מסרבת להיות מדינה מוכה"

לאחר שדווח כי ארה"ב צפויה להכריז על סנקציות נגד גדוד נצח יהודה, טלי גוטליב תקפה את ממשל ביידן ברשת החברתית X. טלי גוטליב: "ארה״ב דורכת עלינו בתחכום, סטירה וליטוף סטירה וליטוף. אני מסרבת להיות מדינה מוכה"
מערכת ice | 
טלי גוטליב (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, עטיה מוחמד)
חה"כ טלי גוטליב (הליכוד) ידועה באמירותיה מעוררות הסערה נגד נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן והתנהלותו מול ישראל בעת מלחמת "חרבות ברזל". לאחר שאתמול (שבת) פורסם על ידי העיתונאי ברק רביד, כי מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן יכריז בימים הקרובים על סנקציות נגד גדוד "נצח יהודה", החליטה חה"כ גוטליב לתקוף את ממשל ביידן בציוץ ברשת החברתית X (לשעבר טוויטר). 
בציוץ שאותו פרסמה אתמול, תקפה חברת הכנסת ממפלגת הליכוד את ארה"ב וכתבה: "מי את ארה״ב שמעזה להטיל סנקציות על גדוד חרדי נצח יהודה בצה״ל? אנטישמיות בת זמנינו! מאסתי בשליטה הזו של ארה״ב עלינו ועל האיומים הגלויים האלה". 
 
גוטליב המשיכה למתוח ביקורת חריפה בנושא והוסיפה: "אני מצפה לגנות בתוקף את האיום המחפיר הזה על חיילינו. ארה״ב דורכת עלינו בתחכום, סטירה וליטוף סטירה וליטוף. אני מסרבת להיות מדינה מוכה".
כזכור, אתמול (שבת) דווח כי ארה"ב צפויה להכריז על סנקציות נגד גדוד "נצח יהודה" בטענה כי התנהלות החיילים בגדוד מתאפיינת בהפרת זכויות אדם של פלסטינים בגדה המערבית. על פי הדיווח, ארה"ב תאסור על העברת צבאי אמריקני לגדוד ואף ימנעו מחייליו וקציניו לקחת חלק באימונים עם צבא ארה"ב.
לטענת בלינקן אותה החלטה חסרת תקדים התקבלה והוא אף הוסיף: "אנחנו עובדים תחת חוק לייהי (חוק אמריקני שמגביל סיוע צבאי לכוחות זרים שמפרים את הדין הבינלאומי - ד"א)". בהמשך דבריו, ציין בלינקן כי מדובר בחוק חשוב מאוד והדגיש:  "אני חושב שזה הוגן לומר שתראו תוצאות בקרוב מאוד".
על רקע דברים אלו, היום (ראשון) ציין דובר צה"ל: "העניין לא מוכר בצה"ל. באם תתקבל החלטה בעניין היא תיבחן. צה"ל פועל ויוסיף לפעול לבדיקת כל אירוע חריג באופן ענייני ובהתאם לדין".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה