תקשורת ומדיה

הריאיון שהסעיר את הרדיו: "לא אתראיין אצלכם", "לא מתקפלים"

לאחר שאיתמר פליישמן אמר: "שאלה אחרונה לסיום, איפה טעית לפני השבעה באוקטובר?", עמוס גלעד התקשה לקבל את הביקורת: "לא טעיתי. רק תשמרו על סגנון מכובד אחרת לא אתראיין אצלכם יותר" פליישמן לא אהב את האיום: "אנחנו לא מתקפלים כשמישהו מאיים עלינו. אתה תמכת בסרבנות ובאנשים שהפקירו את ביטחון המדינה"
מערכת ice |  10
עמוס גלעד (צילום רועי כץ)
ראיון סוער במיוחד נרשם ברדיו גלי ישראל, כאשר האלוף במיל' עמוס גלעד התראיין לאיתמר פליישמן ועו"ד גיא בוסי וטען: "ארצות הברית היא בעלת ברית יחידה במינה ואין לנו פה ביטחון לאומי בלי ארצות הברית. אנחנו לא יכולים להתגרות בהם עם כל מיני הצהרות של שרים ומדיניות מתריסה, צריכים להיות נבונים אחרת ניפגע קשות".
פליישמן התעקש איתו על דבריו ואמר: "מה צריך לעשות? כי כרגע ביידן לא מאפשר לנו לפעול ברפיח" גלעד השיב בפליאה: "למה שנפעל ברפיח? ביידן רוצה אסטרטגיה איך אתה מגן על הפלסטינים ואנחנו צריכים לכבד את זה שאנחנו לא לבד בעולם. צריך לחתור למוטט את החמאס אבל בראש ובראשונה להחזיר את החטופים"
 
בוסי גם שאל: "איך ממוטטטים את החמאס אם לא פועלים ברפיח?" גלעד טען על כך: "מה הקשר בכלל? אתה יכול למוטט את חמאס בלי להגיע לרפיח. זו תהיה פעולה ארוכה וממושכת אחרי הזנחה רבת שנים. פעולה ברפיח עלולה להרוס את יחסי ישראל מצרים שהם חלק גדול מהביטחון הלאומי שלנו".
פליישמן איתגר אותו: "אז מה אתה מציע? מה צריך לעשות עכשיו? אני לא מקבל תשובות" גלעד ענה: "לא להרוס את היחסים עם מצרים, צריך תיאום איתם כדי למנוע את ההברחות. אנחנו צריכים לדאוג לעתיד של עזה, כוח בינלאומי לא יכנס ולכן יש להכניס כוח פלסטיני כחלק מההסדר הכולל עם חופש פעולה מלא כדי לשמור על היחסים עם מצרים וארה"ב. תראו מה קורה באוניברסיטאות האמריקאיות, תראו מה קורה בהאג".
פליישמן עימת אותו עם אמירות עבר: "להלן ציטוט של עמוס גלעד ערב השביעי באוקטובר: 'יש לנו אליטה מצוינת, ראש שב"כ מצוין, ראש אמ"ן מצוין ואני לא חושב שיתקפו אותנו'" גלעד אמר: "זה לא נכון. יש לי ציטוטים שאמרתי שבספטמבר יהיה ספטמבר השחור ואוקטובר האדום" פליישמן שוב אמר: "במבט לאחור מה דעתך על הסרבנות ערב השביעי באוקטובר" גלעד תקף: אני לא קורא לזה סרבנות. יצאו התרעות שהחלשת ישראל הדמוקרטית מבפנים - היא הדבר שגרם לזה".
פליישמן המשיך: "אם עכשיו מחליטים להביא את הרשות הפלסטינית לרצועת עזה, לגיטימי שלוחמי המילואים יסרבו להתנדב? הסרבנות לא פגעה בצה"ל??" גלעד חזר על עצמו: "אני לא קורא לזה סרבנות. הריסת המדינה והניסיון לפיכת ישראל לדיקטטורה זה מה שגרם לאסון" פליישמן טען: "אתה טענת שהסכם הגז עם חיזבאללה ימנע מהחיזבאללה לתקוף אותנו".
גלעד ענה: "זה היה נכון לאז. מה שהשתנה הוא בשבעה לאוקטובר שנכנסנו לחולשה אחרי שהחמאס תקף אותנו. ההסכם ההוא מנע בזמנו את המתקפה של חיזבאללה על מתקני הגז" בוסי אמר בהלם: "זה פשוט לא להאמין. לעתים אני בחששות בדיעבד לגבי התפקידים של חלק מהאנשים שבויי הקונספציה" פליישמן אמר: "שאלה אחרונה לסיום, איפה טעית לפני השבעה באוקטובר?".
גלעד התקשה לקבל את הביקורת: "לא טעיתי. רק תשמרו על סגנון מכובד אחרת לא אתראיין אצלכם יותר" פליישמן לא אהב את האיום: "אנחנו לא מתקפלים כשמישהו מאיים עלינו. אתה תמכת בסרבנות ובאנשים שהפקירו את ביטחון המדינה. אתה תמכת בהסכם הגז וחיזבאללה פעלו נגדנו. אתה טענת שהחמאס מורתע וקיבלנו את השביעי באוקטובר"
תגובות לכתבה(10):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    אם לדעתם גלעד לא מבין כלום, למה הוא עולה לשידור?
    משה 05/2024/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוא לא ממקבלי ההחלטות ואיננו קובע כלום. לא מבינה למה העלו אותו כמומחה אם לא מעריכים את דעתו? כדי להשתלח בו? מה זה עוזר או משנה. יש ראש. הראש אחראי. ככה זה בכל גוף עסקי או מדינתי.
    סגור
  • 6.
    מה קרה הקונספציה קרסה ואתה ממשיך להגן עליה ?? (ל"ת)
    מוקי 05/2024/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    גלעד ושות', רמה נמוכה להחריד. הפנסיה לעומת זאת גבוהה מא (ל"ת)
    דן 05/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    הןא אף פעם לא טועה
    אדי 05/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עמוס גלעד האפס הוא סגן של אלוהים אף פעם לא טןעה רק כל הזמן אפס עלוב שחצן
    סגור
  • 3.
    מברוק
    גלגל 05/2024/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יפה מאוד, כל הכבוד על אמירת האמת
    סגור
  • 2.
    לשעברים שתופסים מעצמם
    ישי 05/2024/09
    הגב לתגובה זו
    4 0
    את מי מעניין מה חושב עמוס גלעד. קשקשן בשקל
    סגור
  • לא כי איתמר פליישמן הוא ממש מומחה
    מישהו 05/2024/09
    הגב לתגובה זו
    1 2
    כי בגלל שיש לו מיקרופון ביד הוא מבין גדול, אבל עמוס גלעד הוא "קשקשן בשקל". אז מי פה "תופס מעצמו"?
    סגור
  • 1.
    לא יודע לשאול
    אלי 05/2024/09
    הגב לתגובה זו
    0 5
    מה אתה רוצה מעמוס גלעד? פרש מצה"ל לפני 21 שנה. מה לו ולקונצפציה? עדיף שפליישמן ישאל את ביבי איפה היית ב-7.10? וכן יקשה על שר המשפטים יריב מדוע העלה תכנית להפיכהמשטרית שפלגה העם והחלישה ההרתעה של צה"ל. אבל את זה הוא לעולם לא ישאל.
    סגור
  • מה המקצועיות שלו? חתיכת קשקשן, מלקק לינון מגל,
    מי זה פליישמן ? 05/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היה בצבא? מה עשה?
    סגור
  • כי ממש "קשה" להבחין באג'נדה של כותב הכתבה (ל"ת)
    מישהו 05/2024/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור