תקשורת ומדיה
TGI ברדיו: גלגלצ הכי מואזנת - אקו 99, דרום ותל אביב זינקו בחשיפה השנתית
גלצ רשמה ירידה קלה וכך גם רשת ב' שעדיין גוברת על גל"צ. רשתות קול ישראל בתקופה לא טובה. וגזרת תכניות הספורט בתחנות האזוריות בוערת
החשיפה לתחנות הרדיו השונות רשמה ירידה קלה בשנת 2011 ביחס ל-2010. כך עולה מנתוני TGI שמפורסמים הבוקר (יום ב\'). התחנה המואזנת בישראל היא עדיין גלגלצ, ואחריה רשת ב\' של קול ישראל.
סקר TGI בודק את שיעור החשיפה בקרב בוגרים בני 18 ויותר, של עיתונים ותחנות הרדיו, על סביב שנתי וחצי שנתי. את הסקר עורכת קנטאר מדיה מחקרי TGI מקבוצת קנטאר מדיה (לשעבר TNS טלגאל), והוא בדק את החשיפה בחודשים יולי 2011 עד לדצמבר 2011, ונערך בקרב 2,500 איש.
גלגלצ הכי הכי, אבל טיפה פחות
כאמור, התחנה המואזנת בישראל בשנת 2011 היא גלגלצ עם 27.7%, ירידה קלה ביחס ל-2010 - עם 28.1%. בחציון השני של 2011 רשמה התחנה ירידה ל-27% מ-28.5% בחצי השנה שלפני כן.
רשת ב\' נחלשה בחישוב שנתי - מ-26.8% ל-25.5%, כאשר בחישוב חצי שנתי נחלשה קלות מ-25.8% ל-25.4%. המתחרה גל\"צ רשמה אותו נתון חשיפה לזה של 2010 - עם 23.7%, אבל התחזקה קלות בחציון השני של 2011 כשקיבלה 24.1% מול 23.6% בחציון שלפני כן.
רשת א\'/רשת מורשת צנחה מ-4.6% ב-2010 ל-3.6% ב-2011, אבל בחציון השני של השנה החולפת היא התחזקה ל-3.9% מול 3.4% בחציון ינואר-יוני 2011. רשת ג\' נחלשה בחישוב שנתי מ-11.9% ל-10.5% השנה, קול המוזיקה נחלשה אף היא מ-5.4% ל-4.7%, ואילו 88FM ירדה מ5.75 בשנת 2010 ל-5.3% בשנה החולפת.
בסך הכל, החשיפה לתחנות גל\"צ עמדה בשנת 2011 על 43.1% (מול 43.6% בשנה שלפני כן), ואילו זו של רשתות קול ישראל עמדה על 37.75 (ירידה מ-40.4% ב-2010). תחנות הרדיו האזוריות זכו לחשיפה של 32.9%, התחזקות ביחס לשנה שלפני כן - עם 32.2%, אולם חציונית התחנות האזוריות רשמו ירידה, מ-33.9% ב-2010 ל-31.7%.
הרדיו האזורי: הזינוק של תחילת 2011 ביסס את אקו 99
ושוב, תחנת הרדיו האזורי עם החשיפה הגדולה ביותר היא רדיו ללא הפסקה, עם 8.2% בשנת 2011 מול 8.7% בשנה שלפני כן. בחציון השני של 2011 רשמה התחנה עלייה ל-8.5% מ-8% בחציון שלפניו. החשיפה לרדיוס עומדת על 6.6% כפי שהיה ב-2010.
אקו 99 רשמה התחזקות מרשימה מ-2010 אז קיבלה 3.8%, ובשנת 2011 ממוצע החשיפה כבר עמד על 5.6%. התחזקות זו מיוחסת לחציון הראשון של 2011, אז זינקה התחנה ל-5.7% חשיפה מול 3.8 בחציון השני של 2010. בחציון האחרון של השנה החולפת החשיפה ירדה במקצת ל-5.4%.
בממוצע שנתי החשיפה לרדיו דרום זינקה ב-29% מ-2.8% ב-2010 ל-3.6% ב-2011, אבל בחציון האחרון החשיפה ירדה ל-3.3% מול 3.95 בחציון שלפניו; רדיו תל אביב זינקה ב-24% מ-2.6% ל-3.1% ב-2011, אולם החציון השני של השנה החולפת החשיפה ירדה קלות, מ-3.2% ל-3.1%. רדיו ירושלים נשאר על אותו אחוז חשיפה שהיה לו ב-2010 - עם 1.7%.
והיו גם כמה תחנות שנחלשו בשנה החולפת: רדיו לב המדינה ירד מ-5.1% ב-2010 ל-4.4% בשנה החולפת; אמצע הדרך נחלשה מ-2.1% ל-1.5%; תחנת רדיו חיפה ירדה מ-3.4% ל-3.2%; קול רגע נחלשה מ-2.3% ל-2.2%.
שעת (או בעצם שעתיים) ספורט
אחת הגזרות החמות ברדיו, היא של שעות אחר הצהריים המאוחרות, בין 18:00 ל-20:00, אז משודרות 2 תכניות ספורט פופולריות למדי. \'תכנית הספורט של ישראל\' בהגשת אופירה אסייג, אייל ברקוביץ\', פיני גרשון וחיים רביבו, המופקת על ידי רדיו תל אביב בשיתוף ONE, ומשודרת בעוד 4 תחנות אזוריות, היא המואזנת בישראל עם 132 אלף מאזינים, עלייה מ-90 אלף שהניב הפורמט הקודם של התכנית ברדיו תל אביב, שהופק בזמנו בשיתוף ערוץ הספורט.
אבל יש לציין כי באזור תל אביב מובילה דווקא תחנת רדיו ללא הפסקה, שמשדרת את תכנית \'ספורט\' בהגשת מאיר איינשטיין, רון קופמן, צביקה שרף ומשה פרימו. בסך הכל החשיפה לתכנית שמשודרת בעוד תחנה צפונית, עומדת על 83 אלף מאזינים.
מנתונים שהגיעו לאייס עולה כי בעוד שבשעה הראשונה - בין 18:00 ל-19:00 - של תכנית הספורט של רדיו תל אביב, מאזינים 45 אלף מאזינים (ירידה מ-47 אלף בחציון הראשון של 2011), הרי שתכנית \'ספורט\' של רדיו ללא הפסקה זוכה 65 אלף מאזינים (עלייה מ-53 אלף, זינוק של 23%).
בשעה השנייה - בין 19:00 ל-20:00 - מאזינים לרדיו תל אביב 24 אלף מאזינים (ירידה קלה מ-25 אלף בחציון הראשון), מול 53 אלף מאזינים לרדיו ללא הפסקה (עלייה מ-49 אלף בינואר-יוני 2011).
התחרות בין התחנות הדתיות בוערת
קול חי מובילה החשיפה בקרב התחנות הדתיות, אולם ממשיכה להיחלש אם כי בחציון האחרון מצליחה לבלום במקצת היחלשות זו. 4.3% בחציון הראשון של 2011 מול 4.2% בחציון האחרון. בסך הכל רשמה התחנה ירידה של 25% מ-5.7% ל-4.3%.
קול ברמה נחלשת במקצת מ-4.4% בשנת 2010 ל-4.2% בשנה החולפת, ורשמה ירידה גם בחציונים מ-4.5 בחציון הראשון של 2011 ל-4% בחציון השני. ואילו גלי ישראל רשמה ירידה מ-1.2% ברבעון הראשון של 2011 ל-0.9% ברבעון השני, ובסך הכל החשיפה לתחנה עמדה על 1%.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(11):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
8.88FM מס' 1עידו 01/2013/31הגב לתגובה זו0 0אני לא מבין את כל אלה ששומעים גלגלצ לא נמאס לכם לשמוע את אותם שירים כל הזמן? 88FM יותר טובים מגלגלצ ללא ספקסגור
-
7.מישהו יודע לכמה אנשים שווה אחוז האזנה? (ל"ת)אחד שלא יודע 01/2012/16הגב לתגובה זו0 0סגור
-
אחוז שווה ל...מישל 01/2012/17הגב לתגובה זו0 0אם לא שינו את השיטה - הסקר הוא טלפוני, נערך בקרב מדגם של מבוגרים מעל גיל 18, יהודים, דוברי עברית, בעיקר במגזר העירוני. אחוז האזנה מונה כ-30,000 מאזינים כנ"ל.סגור
-
6.יש אתר רדיו מצוייןהצפרדע 01/2012/16הגב לתגובה זו0 0עם כל התחנות, אפילו הבינלאומיות הכי טובות. http://radiofrog.net/סגור
-
5.הכותרת שגויה. רדיו 99 ירדו במגמת החשיפה (ל"ת)אנונימי 01/2012/16הגב לתגובה זו0 0סגור
- טען עוד
-
לא נכון- עלו 01/2012/16הגב לתגובה זו0 0הם עלו לאורך השנה- הירידה בחציטו היתה של כולם.סגור
-
4.בולשיט. רדיו ירושלים ורדיו קול רגעאנונימי 01/2012/16הגב לתגובה זו0 0תחנות מצליחות מאוד. כל אחת באיזור שלה. ה"1.7" של רדיו ירושלים זה אוטומטית הרבה יותר מאזינים בגלל הגודל של ירושלים. גם כשגרתי באזור העמק ראיתי איך כל מקום שומעים קול רגע וגם עכשיו בירושלים כולם כאן שומעים רדיו ירושלים. סקר שעושה עוול לתחנותסגור
-
לא נכון - המדידה היא ארצית... (ל"ת)ארליך 03/2012/18הגב לתגובה זו0 0סגור
-
3.רדיו תל אביברדיו הד 01/2012/16הגב לתגובה זו0 0עוד זינוק כזה ואבדנוסגור
-
2.מה השטויות האלו?!?!!?אהרון 01/2012/16הגב לתגובה זו0 0אני יודע שכל עולם הפרסום עומד דום כשהוא קורא את הנתונים, אבל בכיאת זה לא מייצג כלום ממה שקורה בפועל. השיטה זו פשטה את הרגל ממזןסגור
-
1.שזה אומרגליה 01/2012/16הגב לתגובה זו0 0שרדיו ירושלים הכי נמוכה בסקרים...רדיו גרוע!סגור


