תקשורת ומדיה

סטטוס-קוו בין וואלה ל-ynet; אתר FXP מדהים את התעשייה עם 800 א' גולשים

אתר הצעירים FXP כובש בסערה את טבלת הרייטינג החודשים. 322 אלף גולשים בחודש מאי לאתרי קבוצת קו מנחה - Bizportal, תקדין ואתר אייס
סקר TIM (צילום יח"צ)
סטטוס-קוו בצמרת רייטינג האתרים: הצניחה במספר הגולשים של ynet נבלמה בחודש החולף, והאתר מבית ידיעות אחרונות שומר על מרחק סביר במספר הגולשים בינו לבין מוביל הטבלה - אתר וואלה, שמצידו לא מוסיף גולשים חדשים. כך עולה מנתוני הוועדה למדרוג באינטרנט, שמפרסמת היום (יום א\') את נתוני הגלישה לחודש מאי.
רוב העשירייה המובילה, נותרה, למעט הכניסה המרשימה של FXP - אתר קהילות לצעירים, שלראשונה מפורסמים נתוני הגלישה שלו. הפתעת אפריל, \'עכבר העיר אונליין\', יצא מהעשירייה. לראשונה גם נמדדו אתרי קבוצת קו מנחה, המפעילה את Bizportal , תקדין , ואתר אייס .
וואלה מוביל את הטבלה, עם 2.445 מיליון גולשים במאי ו-569 מיליון דפים נצפים (2.448 מיליון גולשים באפריל ו-536 מיליון דפים, זינוק של 33 מיליון דפים בפרמטר זה, א\"כ). ynet שני עם 2.196 מיליון גולשים (2.193 בחודש שעבר, ו-2.336 מיליון גולשים במארס) ו-255 מיליון דפים נצפים במאי (235 מיליון באפריל ו-263 מיליון דפים במארס). ההפרש בין 2 האתרים נשאר כמעט זהה, 249 אלף גולשים לטובת וואלה, מול 255 אלף בחודש אפריל.
כוכב חודש, ומה קרה להפתעת חודש אפריל?
האתר של הזכיינית \'קשת\' - MAKO במקום ה-3 עם 1.960 מיליון גולשים ו-124 מיליון דפים נצפים. במקומות הרביעי והחמישי נענע10 (1.619 מיליון גולשים ו-61 מיליון דפים) ותפוז (1.468 מיליון גולשים ו-41 מיליון דפים).
ההפתעה של החודש, היא FXP - אתר קהילות לצעירים, שלראשונה נכנס רשמית למדידה, ורושם 800 אלף גולשים בחודש מאי, עם 7.7 מיליון דפים נצפים, ומקום 8 ברייטינג האתרים. הפתעת החודש שעבר, \'עכבר העיר אונליין\', שהיה במקום ה-9 עם 655 אלף גולשים, נחתך ב-18% עם 540 אלף גולשים בחודש החולף, וירידה למקום ה-13.
טבלת רייטינג האתרים לחודש מאי
בגזרת הספורט - אתר ערוץ הספורט נחתך ב-11%, מ-469 אלף גולשים ל-416 אלף, אולם ירידה קלה מהמקום ה-17 ל-18. המתחרה ONE יורד ב-8% מ-562 אלף גולשים ל-518 אלף, וירד מהמקום ה-12 ל-16.
322 אלף גולשים לאתרי קבוצת קו מנחה
לראשונה מפורסמים גם נתוני קבוצת קו מנחה, המפעילה את Bizportal , תקדין , ואתר אייס . על פי נתוני הוועדה, באתרי קבוצת קו מנחה גלשו בחודש מאי 322 אלף איש, שקראו יותר מ-20 מיליון דפים נצפים.
ועדת המדרוג למדידת שיעורי גלישה באינטרנט, מפרסמת זה החודש ה-7 את נתוני הצפייה באתרים. מדובר על נתונים של אוכלוסיית הגולשים הישראליים שכולל 30 אלף פאנליסטים מכלל האוכלוסייה, בני 7 ויותר. הנתונים המלאים המסופקים לחברי הוועדה, מאפשרים לבצע חיתוכים רבים וביניהם פרופיל סוציו-אקונומי, טכנולוגי, צרכני ותחומי עניין נוספים על שוק האינטרנט המקומי. נתונים אלו מאפשרים, לראשונה בשוק הישראלי, תכנון מדיה מושכל, מדויק ואפקטיבי ומבוסס קהלי מטרה, הדומה לתכנון המדיה הקיים היום עבור הטלוויזיה. אפקטיביות הפרסום צפויה לגרום לאורך זמן למפרסמים להסית תקציבי פרסום ממדיות אחרות לטובת האינטרנט, בעקבות מהימנות הנתונים והכלים הרחבים שהמדידה מספקת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה