תקשורת ומדיה

המשנה לעורך ynet על 'ארץ חדשה': "לא הייתה הוראה להתעלם מהם, הם בדיחה"

כך אמר ערן טיפנברון בכנס digit. "ארץ חדשה קיבלה באנרים בכמות היסטרית ב-mako, המתחרה של ynet". ומה חושבים ב-ynet על ראש הממשלה נתניהו?
אודי הירש (מימין) עם המשנה לעורך ynet ערן טיפנברון, בכנס digit 2013 (צילום: טלי גואטה) (צילום טלי גואטה)
כנס digit 2013 ממשיך לספק כותרות, והפעם מצידו של בכיר בקבוצת \'ידיעות אחרונות\'. ערן טיפנברון, המשנה לעורך ynet, אמר היום (יום א\') בפאנל \'בחירות פייסבוק הראשונות\' בהנחיית רועי כ\"ץ, כי \"לא צריך להסביר לכם שביבי הוא לא בדיוק כוס התה של ynet\".
זו הפעם הראשונה שבכירים בקבוצת \'ידיעות\' אומרים רשמית את דעתם על ראש הממשלה, שזוכה ליחס נוקשה מצידו של האתר והעיתון האם \'ידיעות אחרונות\'. בבדיקה שערך אביב הורביץ\' לפני כחודשיים בטורו \'מי נגד מי\' ב-mako (מתחרה מר של ynet, א\"כ), עלה כי מאז ההודעה על הקדמת הבחירות ועד ל-17 בינואר, זכה נתניהו ל-45 כותרות בעמוד השער של \'ידיעות\', מהן 39 שליליות. אגב, ב\'ישראל היום\' המצב היה הפוך: מתוך 42 כותרות בשערים - 37 היו חיוביות.
בהמשך תקף טיפנברון קשות את רשימת \'ארץ חדשה\', שבמהלך מערכת הבחירות הוציאה סרטון נגד מו\"ל ידיעות נוני מוזס, הפגינה מול ביתו והתפרצה למשרדי ynet: \"\'ארץ חדשה\' זו הייתה בדיחה. זה לא יותר מהילד הדביל מהיוטיוב שעושה פיפי במרק של אימא שלו\".
לא אחת עלו הטענות כי קבוצת ידיעות החליטה להחרים את \'ארץ חדשה\'. \"לא הייתה הוראה להתעלם מ\'ארץ חדשה\' ב-ynet\", הצהיר טיפנברון, שהוסיף: \"הם פרצו למערכת ורדפו אחרינו עם מצלמה. חיפשו אותי במשרד. למה שניתן להם במה?\".
טענה קשה נוספת העלה המשנה לעורך ynet נגד המתחרים - האתר מבית \'קשת\': \"העובדה שהמפלגה הקיקיונית הזו קיבלה באנרים בכמות היסטרית בכלי שמתחרה ב-ynet - באתר mako, כמות באנרים ששווה הרבה כסף, זו שאלה שצריכה להישאל\".
עורך וואלה ינון מגל, התייחס לדעותיו הפוליטיות בכניסתו לתפקיד החדש. \"אני לא מכתיב דעות לאנשים שעובדים תחתיי ואני לא מישהו שנכנס פוליטית או אידיאולוגית לתכנים\", אמר מגל. \"אני חושב שוואלה זה אתר טוב ומגוון. אני חושב שוואלה, מתוקף היותו האתר עם הטראפיק הכי גבוה בישראל, צריך לדאוג שהוא נותן תחושת שייכות לכל המגזרים בישראל ולא כמו מקומות אחרים, שאני מרגיש שהם עושים הזדהות עם קבוצות כאלו ואחרות. מי שקורא אותנו רואה אתר שהוא מאוד במיינסטרים\".
עורך NRG אודי הירש טען כי ישנם פוליטיקאים שנחשבים \"להורגי כניסות\". \"אם תשים מישהו, אתה תראה שאין כניסות לכתבה\". מגל ענה על כך: \"יאיר לפיד ובנט הם מעוררי טרפיק, אבל אני לא חושב שהיינו מקובעים על זה\", בהתייחסו לכך שהעורכים מעדיפים ללכת על אייטמים וכותרות לפני מספר הכניסות, ולא לפי החשיבות שלהם.
בהתייחס לממצאי הסקר שנערך לקראת כנס DIGIT לפיהם שידורי הוידאו של ynet עם אטילה שומפלבי רושמים את הפופולאריות הגדולה ביותר, עם 20% מבעלי הדעה לעומת וואלה ו MAKO שבחרו בטאלנטים מוכרים כמובילי שידורי הוידאו שלהם, אמר טיפנברון \"לקחנו את אטילה, הכתב המדיני והפוליטי שלנו, היום יש גם מגיש שני מעולה, עמית קוטלר. זו אידיאולוגיה לגדל אנשים מלמטה, מהבית.\"
טיפנברון הוסיף, כי \"אין לנו בעיה עם כתבים שמצייצים, כותבים סטטוסים בפייסבוק ומפעילים בלוגים אבל הכל עובר דרך הדסק. אנחנו דסק קצת שמרן, זו העבודה העיתונאית הישנה וכך אנחנו עובדים.\"
כנס DIGIT עוסק באתגרים התוכניים והטכנולוגים מולם מתמודדת העיתונות המקוונת בישראל, ומורכב מכיתות אמן מקצועיות בהן חולקים בכירי התעשייה (עיתונאים, עורכים, מעצבים, מפתחים) את הידע והניסיון שצברו.
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    כמו כן
    תוספתן 03/2013/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא הייתה הוראה לומר אמת בכנס digit 2013
    סגור
  • 6.
    איכס
    גיל 03/2013/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה עורך עיתון ואמור להיות "אובייקטיבי" - איך ייתכן שאתה מרשה לעצמך להגיד את הדברים האלה??
    סגור
  • 5.
    לא ייאמן
    24 דקות 03/2013/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם ערן טיפנברון היה מחובר לפוליגרף בזמן שהוא אמר את המשפט הזה, כל החשמל באיזור השרון היה נופל.
    סגור
  • 4.
    חבורה של מלקקי תחת
    אחד שנשבר לו 03/2013/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לסגור את העסק ,נשבר מכולכם חבורה של מלקקי תחת ומלכחי פנכה לסגור את כל עולם הפרסום ועדיף כמה שיותר מהר
    סגור
  • 3.
    לא קונה את מה שערן טיפנברון אומר
    אסף 03/2013/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    התחלתי להשים לב שוואינט הוא לא אתר שמשקף את הלך הרוחות או מדווח, אלא אתר שיוצר באז ומשתמש בכוח העצום שלו למטרות פוליטיות, אם זה ההתעלמות הבוטה מארץ חדשה, העלאת נושאים לפי אינטרס: למשל כתבות שליליות נגד החרדים כשנתניהו ניסה להרכיב ממשלה בלי יש עתיד. או אפילו הבדלי הנימה בין סיקור יש עתיד לליכוד. (אפילו בחירת התמונות מגמתית) מזעזע...
    סגור
  • 2.
    אתר בושה (ל"ת)
    גועל נפש 03/2013/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    עכשיו ברור למה אני לא נכנס ynet ,פשוט מדובר
    רון 03/2013/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בפשקוויל של נוני מוזס
    סגור
  • גם אני שאלי את עצמי למה רון לא נכנס
    ירון 03/2013/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שמח שעכשיו גם לי וגם לבכירי ynet יש תשובה. ראשים יערפו רון. אני מבטיח
    סגור