תקשורת ומדיה

השכר בענף הפרסום: 40 אלף למנכ"ל, 30 לסמנכ"ל לקוחות, וכמה לקופי מתחיל

זה הזמן להציץ לתלוש השכר של השכן שלכם במשרד. סקר השכר השנתי של ADMAN חושף את המשכורות בתעשיית הפרסום, דיגיטל, יח"צ, קד"מ ושיווק
אילוסטרציה (צילום אייס)
מה רשום על תלוש המשכורת של מנכ\"ל משרד הפרסום בו אתם עובדים, כמה מקבל הפלנר שאתם פוגשים במסדרון ומה השכר החודשי של הקופירייטר המתחיל שהרגע הצטרף? סקר השכר השנתי של ADMAN בבעלות גינגי פרידמן, שנערך אחת לשנה ב-12 השנים האחרונות מתפרסם היום (יום א\') וחושף את המספרים העדכניים.
הסקר נערך על ידי ADMAN למשאבי אנוש לענפי הפרסום, השיווק והתקשורת, הוא סקר המבוסס על נתוני אמת והפך עם השנים ל\"מחירון\" הרשמי של התעשייה. טבלאות השכר בענפי הפרסום, הדיגיטל, יחסי הציבור, הקד\"מ והשיווק מבוססות על הסקר הנערך באופן שוטף לאורך כל השנה. הסכומים נקובים באלפי שקלים ובמונחי ברוטו, והמספרים אינם כוללים הטבות נלוות, כגון ביטוח מנהלים, קרן השתלמות, בונוסים, רכב וכו\'.
על פי פרידמן, \"להבדיל מסקרים אחרים, סקר השכר מבוסס על נתוני אמת, דהיינו חשבוניות שהוצאתי ללקוחות לאחר השמת עובדים. אני יודע בדיוק מהו השכר שקיבל העובד שלו נעשתה ההשמה - כמובן בנתוני ברוטו ללא נתונים נלווים לשכר\".
לדברי גינגי \"ניתן לראות שכל הזמן מופיעים תפקידים חדשים, בעיקר בתחום הניו מדיה, שמתחילים להשפיע על תנודות כח האדם, מהתפקידים המסורתיים לתפקידים החדשים. אנשים שבעברם היו הולכים להיות קופירייטירים הולכים להיות מנהלי תוכן וכן הלאה\". עוד הוא מציין, כי \"ישנו מחסור חמור בעובדים טובים בכל התפקידים החשובים: פלנרים, ארטים וקופירייטרים\".
לעניין הטענות כי מדובר בנתונים מופרכים שגבוהים בהרבה מהמציאות בתעשייה אומר גינגי: \"כל אחד עושה השלכה לעצמו - אם זה מישהו שיש לו שכר נמוך הוא מאשים בעצם את הראי, ומי שיש לו שכר גבוה - קולו לא נשמע. הנתונים הם ממוצעים, ממה שעובר תחת ידיי. עם זאת, אפשר לסייג ולומר שרוב האנשים שעוברים אצלי הם מהיותר טובים, להבדיל מכח האדם האיכותי פחות\".
פרידמן מציין עוד כי \"עד לתפקידים הניהוליים הבכירים, השכר גבבה יותר במשרדים הפחות גדולים וזה מתאזן רק ברמת הסמנכ\"לים\". הוא מסביר זאת בעובדה ש\"במשרדים קטנים צריכים לפצות על הקוטן ולכן משלמים יותר לאנשים טובים שמוכנים לבוא אליהם, ומי שרוצה להתהדר בנוצות של משרד גדול מקריב חלק מהמשכורת\". לדבריו \"יש טרנד מאוד מובחן בחייו של הפרסומאי המצוי: כשהוא ייכנס לענף הוא ילך למי שייתן לו את ההזדמנות, אחר כך שאיפת חייו היא לעבור למשרד גדול ואז הוא מגלה שהתהילה ריקה מתוכן, ואז הוא עובר למשרד קטן יותר שם הוא עובד פחות שעות ומקבל שכר גבוה יותר ממשרדים גדולים\".
בהשוואה לשנה שעברה, הסקר הנוכחי מצביע על עלייה ברמות השכר. מנכ\"ל משרד פרסום ששכרו עמד על 35 אלף שקלים קיבל בשנה החולפת יותר - בין 40 ל-45 אלף שקלים (עלייה של כ-14% ויותר). סמנכ\"ל לקוחות שקיבל בשנה שעברה בין 20 ל-25 אלף שקלים, יקבל עכשיו 25-35 אלף (עלייה של כ-25% ויותר). שכרו של מנהל קריאייטיב עלה מ-16-18 אלף שקלים ל-18-25 אלף (עלייה של כ-12.5% ויותר). קופי מתחיל שקיבל 5,500 שקלים יקבל כיום 6-8 אלף שקלים (עלייה של כ-9% ויותר).
כפי שעולה מהסקר, פערי השכר בין סמנכ\"ל קריאייטיב לקופי מתחיל עומדים על 19 אלף שקלים, כך שיש הרבה לאן לשאוף אם נכנסתם לענף רק לאחרונה. הפער בין מנהל קריאייטיב לארט עומד על כ-10 אלף שקלים. בענף הדיגיטל, הפער בין סמנכ\"ל לקוחות לתקציבאי מתחיל עומד על 12 אלף שקלים. כמו כן, זהו גם הפער בין סמנכ\"ל לקוחות לתקציבאי מתחיל בענף יחסי הציבור. בענף השיווק, הפער בין הסמנכ\"ל למנהל המותג עומד על כ-17 אלף שקלים.
פרסום
תחום האינטראקטיב מציין אף הוא עלייה ברמות השכר. מנכ\"ל שהשתכר לפי הסקר של השנה שעברה 20-25 אלף שקלים יקבל לפי הסקר הנוכחי 25-30 אלף שקלים. שכרם של מנהלי הפעילות ברשתות החברתיות, מהתקפידים היותר פופולריים בשנים האחרונות, צמח אף הוא מ-12 עד 14 אלף שקלים ל-14-16 אלף שקלים.
דיגיטל
התחום ששמר על קפאון הוא דווקא ענף היח\"צ בו רמות השכר נשארו כשהיו לפי הסקר של השנה שעברה.
יחסי ציבור
קד\"מ
שיווק
תגובות לכתבה(27):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 21.
    עומרי חיון עושה יותר (ל"ת)
    משעשע 01/2014/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 20.
    האמת הרבה יותר מורכבת
    בכיר 01/2014/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גינגי מציג נתונים מטורפים והרבה מגיבים טוענים שהמספרים האמיתיים רחוקים ממה שהוא מציג. זו המציאות - אם לפני עשר שנים הענף משך את האנשים היצירתיים ביותר והטובים ביותר הרי שהיום זה ממש לא ככה. 90% מהענף הזה מורכב מאנשים בינוניים (במקרה הטוב). האנשים הבינוניים האלו מרוויחים חרא של משכורות, הרבה מתחת למספרים של גינגי (כן, כנראה מדובר בכם, כל אותם מגיבים מתוסכלים). תקציבאי 10? פלנר 16? פחחחח... אבל... יש את ה-10% הנותרים. אותה שכבה של אנשים שבעלי המשרדים מבינים שבלעדיהם הם פשוט יקרסו. אותם מעטים (שבעבר היו הרוב) שעדיין שומרים על רמה של חדשנות, יצירתיות, מקוריות ועומק. האנשים האלו מרוויחים המון כסף. הם גם מקבלים המון בונוסים והטבות. אותם 10% מרוויחים משכורות גבוהות יותר ממה שמצוין בטבלה. הם לא חייבים להיות מנהלים בכירים. כולכם מכירים את הקופירייטר הכוכב או הפלנר הכוכב. יכול להיות שהם מרוויחים הרבה יותר ממש שאתם חושבים הממוצע כנראה מגיע למספרים של גינגי
    סגור
  • 19.
    גינגי צדק
    ההוא מכאן 01/2014/20
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אז אחרי 7 שנים בתחום, אני חייב להודות המשכורות כאן בהחלט הגיוניות (לפחות ביחס לעשרים המשרדים המובילים). קופי צעיר מרוויח בסביבות 6000 ש"ח, אחרי שנה וחצי 7500, קופי בכיר בסביבות 15-16, מנהל קריאייטיב בין 16-24 וסמנכ"ל אין לי מושג..עוד לא הייתי. אם המשכורת שלכם נמוכה יותר תילחמו במקום להתבכיין כמו סאקרס.
    סגור
  • שאלה
    מתעניין 08/2017/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היי,אני בחור בן 27 עם תואר באמנות ושוקל להכנס לעולם הפרסום. מבחינתי לעשות תואר נוסף. תחום הקריאייטיב מאד מעניין אותי ואשמח לשמוע חוות דעתך מה המסלול הנכון בכדיי להגיע לתפקיד משמעותי בחברה פרסום ולהפתח בהמשך למנהל קריאייטיב?
    סגור
  • אתה ממש חי בסרט
    יעל 01/2014/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קופי בכיר לא מרוויח בחיים 15-16... לא יודעת איפה אתה עובד או אם אתה סתם טרול שעובד עלינו אבל אשמח לקבל סריקה של המשכורת שלך להראות לבוס שלי...
    סגור
  • טען עוד
  • 18.
    כמה זמן עד שארט הופך לארט בכיר?
    ארט שמרוויח פחות 01/2014/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בא לי גם לקבל 12
    סגור
  • 17.
    הלו זה אינטרנט? בואו נעשה תרגיל לגינגי ולאייס
    סקר אלטרנטיבי 01/2014/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלחו לי לפה תלושים סרוקים בלי זיהוי שלכם ציינו בבקשה על הסריקה את התפקיד iladvjobs@gmail.com
    סגור
  • 16.
    לכל המגיבים
    שמיז 01/2014/19
    הגב לתגובה זו
    0 1
    בתור סופרוויזר מתחיל במשרד בינוני שאכן מרוויח 10 ובדיוק כפי שגינגי רשם וכתקציבאי הרווחתי 6 עד 8 בהתאם להתקדמות, למה אתם פשוט לא רושמים כמה אתם מרוויחים? סוג של חכמת המונים. הכי פשוט כל פעם מחדש לרשום כמה הוא הזוי במקום לרשום נתוני אמת. אל תתחבאו, תרשמו נתונים
    סגור
  • 15.
    טוב שלא הגזמתם נתתם משכורות הייטק חרטה ברטה (ל"ת)
    ששון החצילון 01/2014/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 14.
    נתוני האמת....
    אנונימי 01/2014/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תקציבאי מתחיל 4500-5000 מעצב מתחיל 4500 מעצב מנוסה -12000 קופי מתחיל - חינם במשרדים מסוימים. 5500 אחרי שנה שנה וחצי ייתכן והנתונים ממדינה אחרת ?
    סגור
  • זה ברוטו!
    א 01/2014/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תבדוק בתלוש משכורת שלך מה הברוטו.
    סגור
  • 13.
    וכשתגיעו לגינגי לראיון, הוא יגיד לכם שפלנר (ל"ת)
    מנוסה יקבל 8-10.חרטא 01/2014/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 12.
    קטעים איתך גינגי...
    אנונימי 01/2014/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המשכורות בענף הפרסום המופיעות בכתבה גבוהות ב-20 עד 30 אחוז מהמציאות במשק. אני לא יודע מהיכן אתה לוקח את הנתונים שלך אבל כעובד בענף הפרסום כבר 20 שנה (ומס' שנים כמנהל) המשכורות שרשמת פשוט הזויות.
    סגור
  • נכון מאד. ניפוח היסטרי (ל"ת)
    אנונימי 01/2014/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 11.
    חלם -משכורות
    פז צוק 01/2014/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עושקים את הקטנים, והגדולים כבר מה לעשות עם הבוחטות, אוכלי חינם
    סגור
  • 10.
    חחחחחח
    נ 01/2014/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חחחחחחחחחחחח
    סגור
  • משכורות
    פז צוק 01/2014/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ממש עושקים את הצעירים שמתחילים לפרנס ולהתפרנס ,בושה
    סגור
  • 9.
    שאלה לגינגי
    ערן 01/2014/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גינגי, אתה אומר שהנתונים מבוססים על מספרים אמיתיים. אני מאמין לך אבל אני רק רוצה להבין כמה מנכ"לים וסמנכ"לים של משרדי פרסום עוברים תחת היד שלך כל שנה? אתה מציג פה עלייה ענקית במשכורות אבל בינינו כמה בכירים עברו השמה השנה בכל הענף? 2-3 מנכ"לים, 3-4 סמנכ"לי קריאטיב, 3-4 סמנכ"לי פלנינג? בהנחה שלא כולם הגיעו דרכך, אני מנסה להבין על סמך מה אתה מבסס את הנתונים האלו?
    סגור
  • 8.
    כמה חרטא בכתבה אחת
    בועז 01/2014/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפחות לגבי העובדים ה'קטנים' המשכורות גבוהות בכתבה ב-2000-3000 שח מהמציאות בדוק.
    סגור
  • 7.
    בול ושיט (ל"ת)
    . 01/2014/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    נכון, רק גיתם זה פחות 10% קיצוץ למי שלא מנהל
    וחבורתו 01/2014/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    השתתפות של כולנו במאמץ המשרדי למול "המשבר"
    סגור
  • 5.
    תתחילו לטקבק "מזה המשכורות הנמוכות האלו"..
    אין שכל בענף, 01/2014/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הבנאדם משקיע ומנסה להעלות את השכר המקובל בענף וכל העובדים מטקבקים " מה פתאום - השכר נמוך יותר" גינגי- הם מפגרים , אין לך עם מה לעבוד פה
    סגור
  • באמת אין לך שכל (ל"ת)
    אנונימי 01/2014/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    שוב עובדים על ג'ינג'י ? (ל"ת)
    אחד שעבד 01/2014/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    אכן נשמע מופרך
    בום 01/2014/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אני לא יודעת איזה משרדים נבדקו בסקר, אבל לא אני ולא אף אחד מחבריי הארטים המתחילים, לא הרוויחו בשנה הראשונה יותר מ-4500. ברוטו.
    סגור
  • 2.
    נשמע מופרך!
    מיטל 01/2014/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    השכר שציינתם פה רחוק מהשכר האמיתי בשוק... בתור אחת שעובדת זמן לא מועט במשרדי פרסום
    סגור
  • 1.
    ומה עם קופי בכיר? (ל"ת)
    ארנולד 01/2014/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור