תקשורת ומדיה

"לא נגמר מתכניות ריקודים או בישול; הדרך לספר סיפור צריכה להיות חדשה"

גם כשברקע נשמעות אזעקות, ורקטות מיורטות - בכירי שוק הטלוויזיה הבינ"ל ממשיכים לפקוד את ישראל, במטרה למצוא את הפורמט הבא. לודוביק אטאל מערוץ TF1 הצרפתי הוא אחד מהם. פגשנו אותו במהלך ועידת MAD
למרות המצב, בא לעשות פה עסקים. לודוביק אטאל מ-TF1 (יח"צ) (צילום יח"צ)
3 שעות אחרי האזעקה בבוקרו של יום רביעי השבוע, לודוביק אטאל מחכה נינוח בלובי של מלון דיוויד אינטרקונטיננטל, לקראת תחרות formagination שבה ישפוט. לידו יושב אורח אחר המתעדכן באפליקציית צבע אדום ומדווח על אזעקות בדרום. אטל, מנהל הפיתוח של חברת ההפקות של הערוץ המסחרי הגדול בצרפת TF1, הגיע לוועידת MAD לשיווק, פרסום, דיגיטל ותקשורת של גלובס. כמי שמכיר טוב את העיר (אחותו גרה בתל אביב), הוא לא ראה סיבה לחשוש מלהגיע גם השבוע.
אטל אחראי על רכש התוכן עבור חברת ההפקות של TF1, שרכשה והפיקה את רוקדים עם כוכבים, סלבריטי ספלאש, וכן על הפיתוח הפנימי בערוץ. formagination ואנשיו פיתחו, יחד עם ארמוזה פורמטס, פורמטים כמו בחזרה לדייט של מיכל ינאי ורוני קובן.
לשאלה איזו פורמטים החברה שלו מחפשת, הוא עונה כי המטרה היא גם לפתח פורמטים, ולא רק לרכוש אותם. בכל מקרה, מדובר על \"פורמט שיענה על צרכי הערוץ שלנו: פריים טיים עם אלמנטים סלולאריים. מה שעבד מעולה אצלנו בשנה שעברה זה פורמטים גדולים כמו \'רוקדים עם כוכבים\' ו-The voice. אנחנו מחפשים פורמט מבוסס סטודיו, שיש בו סיפור שיחזיק 10 או 12 שבועות, עם אלמנטים ויזואליים חזקים. אנחנו מחפשים את הטוויסט\".
-מה זה בדיוק הטוויסט הזה?
תראי את \'סלברטי ספלאש\' למשל - פורמט של הרבה טאלנטים עם שינוי. אני לא חושב שהדבר החדש הוא תחום חדש לגמרי. הטוויסט מגיע מדרך חדשה לספר את הסיפור. אני חושב ששיתוף הפעולה עם ארמוזה מביא אותנו למצוא תכניות כאלה.
אטל מדבר על שיתוף הפעולה המתקיים כבר 3 שנים בין TF1 לבין \'ארמוזה פורמטס\', לפיתוח תוכן משותף. במסגרת עבודת הפיתוח, ארמוזה ו-TF1 מפתחים יחד רעיונות לתכניות טלוויזיה בצוותים קריאטיביים משותפים.
-לא נמאס כבר מתכניות שירה או בישול?
ממש לא. אי אפשר להגיד שנגמר לנו מתכניות ריקודים או בישול או שירה. אני לא חושב שהנושאים האלה מוצו. אני חושב שהדרך לספר את הסיפור בהן צריכה להיות חדשה. הדרך שקיימת עכשיו קצת מיושנת. אם נראה משהו כמו The voice - אז תודה, כבר יש לנו את זה. אם לא מביאים טוויסט לאופן שבו מספרים את הסיפור, זה עדיין אותו דבר.
-אבל מה זה בדיוק הטוויסט?
למשל, I can do that של ארמוזה מביא את הטוויסט - סלברטיז לומדים מאנשים לא מפורסמים. הטוויסט הוא הדרך החדשה לספר את הנרטיב.
-ישראל מאד חזקה בשוק הפורמטים בשנים האחרונות. האם המצב הפוליטי והמלחמה ישנו את המצב?
ישראל עדיין בטופ של המדינות שמוכרות פורמטים, וכולם יודעים שבתחום הדרמה - יש פה כישרונות גדולים. בתחום הפורמטים הלא מתוסרטים, זה קורה בשנתיים-שלוש האחרונות, לרוכשים בינ\"ל יש בה עניין גדול. עד לפני שנתיים-שלוש הפורמטים הלא-מתוסרטים מישראל, היו בעלי זווית פסיכולוגית שפחות מעניינת את השוק האירופאי, אבל מאז הפורמטים הם יותר של בידור בינ\"ל.
-אבל כשאתה מגיע לוועידה כזאת בתקופת מלחמה, זה לא גורם לך לחשוש לפורמטים ישראלים יהיו סחורה פחות מבוקשת באירופה?
כלל וכלל לא. זה בכלל לא קשור. כשאנחנו באים לפה, אנחנו מסתכלים על ישראל כעל מדינה קריאטיבית, ולא על הנושא הפוליטי.
-חששת לבוא?
לא. באופן אישי ממש לא, כי אני מכיר את המדינה.
-קולגות ביטלו, חששו?
ברור. אתה נוסע למדינה במלחמה ויש סיכון, אבל המטרה המקצועית שלי היא למצוא את הרעיונות הטובים לקבוצה שלי, ובשביל זה אני בא.
-דיברת על האלמנט הסלולרי - אתה יכול להרחיב?
מה שעשו בהכוכב הבא מאד מעניין. לא קנינו את זה כי יש לנו את The voice, אבל היכולת לשלב תוכן טלוויזיוני עם פעילות סלולרית, היא משהו שאנחנו הולכים אליו.
-אז איך מושכים את הצופים להיות מעורבים ופעילים סלולרית?
חשוב לציין שהתוכן בטלוויזיה הוא הכי חשוב. חייבים להמשיך לספר את הסיפור הכי טוב שאפשר. מבחינת הטכנולוגיה, מה שחשוב זה שהצופים לוקחים חלק בתכנית, לא רק בהצבעות ובסמסים כמו פעם, עכשיו הם יוצרים מה שהם יראו על המסך, וזה הדבר החדש.
-זה לא מסוכן? אולי הצופים ישפיעו כך על הנרטיב שהסיפור הטוב ייפגע?
הצופים לא מנהלים את הסיפור, אלא יוצרי התכנית. הם אלה שעורכים את החומר שהצופים יצרו.
-אלו תוכניות ישראליות אהבת בתקופה האחרונה?
\'הכוכב הבא\' ובום של \'קשת\', מחוברים ומחוברות, חטופים, בני ערובה, תא גורדין וחברות.
-מה מאפיין פורמטים ישראלים בעיניך?
בתחום המתוסרט - זה קונספט דרמטי חזק וסיפור מסופר בדרך מתוחכמת ופסיכולוגית, ודמויות מאד עמוקות, כמו \'חטופים\' למשל. בפורמטים הלא מתוסרטים - כל פורמט חדש בא עם זווית חדשה וקונספט עמוק של איך לספר את הסיפור. \'מחוברים/מחוברות\' למשל שינה את הדרך שבה מספרים את הסיפור היומיומי של אנשים בעזרת היומן הדיגיטלי. מאז נולדו לו המון צאצאים בשוק וחיקויים. גם העריכה הייתה חדשה. בקרוב אהבה למשל - לקח מזה הרבה.
-מה אתה יכול לספר על הפורמט החדש שאתם מפתחים עם \'ארמוזה פורמטס\'?
אני לא יכול לספר כמעט כלום. אנחנו עובדים עליו כמה חודשים. הפרויקט הזה הוא ענקי, לא מתוסרט מתחום הבידור. אנחנו מפיקים טריילר ואנחנו מתכוונים למכור אותו בצרפת קודם כל, ואז בעולם. בראש הצוות הקריאטיבי עומדים עמוס נוימן ונחמה כהן מ\'ארמוזה\'. אנחנו עובדים עליו במקביל בפריז ובתל אביב וביחד, בעזרת סקייפ וכו\'. על התוכן אני לא יכול להגיד כלום, רק שזה מאד חדשני ומבוסס על טכנולוגיה. אבל יותר מהטכנולוגיה, זה פורמט בידורי, והטכנולוגיה היא רק הדרך לספר את הסיפור. בעוד כחודש נצלם את הטריילר.
******
ויש גם מנצח: שי ברמלי זכה בתחרות ב- formagination
תחרות הפורמטים formagination מיסודה של \'ארמוזה פורמטס\', הכריזה על שי ברמלי כזוכה בתחרות לשנה זו, לאחר שניצח את 5 הפורמטים שעלו לגמר - לשלב הפיצ\'יניג. מעל 130 הצעות הוגשו לתחרות.
ברמלי הציג את הפורמט Family Drop - שעשועון אולפן בו המשתתף נדרש להשליך את בני משפחתו התלויים מהתקרה בתוך מתקנים עגולים (ובטוחים) על לוח משחק משובץ. בכל משבצת מספר המסמל סכום כסף ועל המתמודד להפיל את בני משפחתו על המשבצות, על מנת לזכות בסכומים אלו.
ברמלי יזכה בחוזה פיתוח והפצה ב\'ארמוזה פורמטס\' ובתקציב של 50 אלף דולר, שנועד לאפשר הפקת פיילוט בעל פוטניציאל ממשי להפצה בינ\"ל.
הפרס השני הוענק לאודליה יקיר על הצגת הפורמט Marry me now! המלווה נשים שנמאס להן לחכות שבן זוגן יציע להן נישואין לאחר שנות זוגיות רבות. כוכבות התכנית מחליטות לעשות את הצעד בעצמן ומתכננות הצעות נישואין מקוריות, כשעל החתן המיועד והמופתע להשיב אל מול המצלמות ואם תשובתו חיובית - להתחתן למחרת. יקיר זכתה במלגה לסמינר הטלוויזיה הבינ\"ל ENTERTAINMENT MASTER CLASS.
פרס חביב הקהל ניתן לרודריגו גונזלס שהציג את הפורמטTHE SUMMER OF MY LIFE המפגיש בני נוער הסובלים מבעיות שונות, כמו למשל לא מקובלים, קשיים בלימודים, משבר משפחתי ועוד, עם סלב שמגיע מרקע דומה, ומסייע להם לצאת מהמשבר במסגרת מחנה קיץ. גונזלס זכה בכרטיס כניסה לשוק הטלוויזיה MIPCOM שיתקיים באוקטובר השנה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה