תקשורת ומדיה

היי גיא: אות 'צו פיוס' לצינור לילה - על חשיפת הסיפור האמיתי בפרשת הילד הנטוש

אות צו פיוס יוענק למקדמים שיח מפייס, והראשונים לקבל אותו הם גיא לרר ואנשי צוותו 'צינור לילה', שחשפו את הסיפור האמיתי מאחורי הילד החרדי שנמצא בקרטון
אלכסנדר כץ |  2
גיא לרר מקבל אות צו פיוס (צילום אילן ספירא)
עמותת צו פיוס תעניק את אות לגיא לרר ולצוות תכנית הטלוויזיה צינור לילה, על חשיפת האמת אודות הסיפור על "הילד בן ה 4 מאלעד שנמצא בקרטון". לרר וצוותו הם הראשונים לקבל את האות שיינתן בעתיד לאישים וארגונים המקדמים שיח פלורליסטי וסובלנות כלפי המגזרים השונים בישראל.
כזכור, נחשפה לפני כמה חודשים פרשה על פיה ילד בן 4, בן למשפחה חרדית, ננטש על ידי משפחתו ונמצא תחת קרטון בעיר. הרשת געשה והציבור השמיע דעתו הלא מוצדקת כנגד האוכלוסייה החרדית שנתפסה כאשמה בנטישת הילד.
  
התכנית צינור לילה נתנה ביטוי לסיפור וחשפה כי כי כלל לא מדובר בנטישה ובטח לא על רקע היות המשפחה משפחה חרדית. אתמול (יום ב') בשעות אחר הצהריים הגיעה מנכ"ל צו פיוס עליזה גרשון, למערכת צינור לילה והפתיעה את לרר וצוותו.
"התקשורת החילונית לוקה בהתייחסות שלה למגזר החרדי ותופסת אותו בדרך כלל בצורה סטיראוטיפית ומרוחקת בגלל זה השקענו כל כך הרבה משאבים בלפרק ולהרכיב מחדש את סיפור ההזנחה בעיר אלעד ולהפוך אותו על פיו", אמר לרר, "בדיוק בגלל זה אני שמח במיוחד על קבלת האות ומקווה שנזכה לא להיות שיפוטיים בעתיד כלפי כל מה ששונה מאתנו".
עליזה גרשון מסרה כי "אות צו פיוס מהווה מבחינתנו הוקרה וחשיפה של עשייה התואמת את ערכי העמותה שאנו מקדמים: שיח ער והגון בין כל המגזרים בחברה הישראלית ויצירת ממשקי חיים משותפים לישראלים בעלי מגוון זהויות".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    צו פיוס
    יואל שאולי 07/2015/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הרעיון נחמד צו פיוס קשר בין אנשים. אבל עד כה ותקנו אותי אם אני טועה נראה לי שהצו פיוס הוא בעצם פעולה להתקפלות החילוניים בפני החרדים. עד היום לא שמעתי מאנשי צו פיוס מילה אחת שתתן לי את הזכות לחיות לפי הבנתי כאשר אין לו שום דבר נגד החרדים שמצריך צו פיוס אני פשוט רוצה לחיות את חיי לפי הבנתי תוך כיבוד הזולת וזכויותיו אני מצפה לשמוע מאנשי צו פיוס שהם מקבלים אותי כמו שאני ומכבדים את דרך חיי כמו שאני מכבד את דרכיהם.
    סגור
  • 1.
    כל הכבוד !!! (ל"ת)
    עמיר 07/2015/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור