תקשורת ומדיה

RGE נגד שינוי הרישיון של ערוץ 20: עתרה לבג"צ נגד מועצת הכבלים והלוויין

לפני חודש תוקן הרישיון והערוץ יכול לשדר יותר שידורים שאינם מורשת. אחד המתנגדים לשינוי הייתה RGE, המחזיקה בין היתר בערוץ 10, שדורשת כעת צו שיורה למועצה לנמק מדוע שינוי הרישיון יישאר על כנו
אלכסנדר כץ |  1
שרון גל בהשקת התכנית 'כלכלי בלילה' בערוץ 20 (צילום צילום מסך)
קבוצת RGE הגישה עתרה היום (יום ה') לבג"צ נגד מועצת הכבלים והלוויין וערוץ 20, חודש לאחר תיקון הרישיון של הערוץ, מהלך שמקל עליו בשידור תכנים שאינם מורשת. לאייס נודע כי בעתירה למתן צו על תנאי, RGE, המחזיקה בין היתר בערוץ 10, מבקשת מבג"צ לתת צו שיורה למועצת הכבלים לנמק מדוע החלטתה בדבר הרחבת הרישיון לערוץ 20, צריכה להישאר על כנה ולא להתבטל. לחלופין, מבקשים ב-RGE לדעת מדוע מועצת הכבלים והלוויין לא תורה על מכרז חדש לערוץ מורשת.
כזכור, תיקון הרישיון של ערוץ 20 הגדיל את זמן המסך בו מותר לערוץ לשדר תכנים שאינם "מורשת" לכדי 25%, מול 10% עד כה. במהלך השימועים שהתקיימו לבקשה שהגיש ערוץ 20, אחת ממגישות ההתנגדויות הייתה RGE.
כבר אתמול רמז יוסי ורשבסקי, מנכ"ל ערוץ 10, כי אין לאפשר לערוץ 20 לשנות את ייעודו המקורי. במהלך כנס EffecTV אמר ורשבסקי כי אם ערוץ 20 רוצה לשדר חדשות או תכנים שבמסגרת הרישיון המקורי שלו, עליו להגיש בקשה לרישיון כערוץ ברודקאסט, עם כל המחויבויות הרגולטוריות ומחויבויות התוכן של ערוץ ברודקאסט מול ערוץ ייעודי.
מ-RGE לא התקבלה תגובה. בערוץ 20 סירבו להגיב. ממועצת הכבלים והלוויין נמסר: "המועצה תאמר דברה במסגרת ההליך המשפטי".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    RGE?
    סטודנט מב"ש 04/2016/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מן הסתם הכותרת הנכונה היא "ערוץ 10 נגד שינוי הרישיון של ערוץ 20". מי זה RGE? האם במצב הפוך הייתם כותבים "יצחק מירילשווילי נגד שינוי הרישיון של ערוץ 10"? כמובן שלא
    סגור