תקשורת ומדיה

אתר sdarot נחשף, ריאיון עם הבעלים: "זיר"ה לא יגיעו אלינו"

פעילות פלילית שפוגעת ביצירה המקומית או רובין הוד הישראלי? תחת מעטה של חשאיות, מקימי אתר sdarot מספרים על המאבק בזיר"ה, העתיד לאחר עשור של פעילות מול עליית נטפליקס, כמה עובדים יש באתר וכמה כסף הוא מגלגל מפרסומות | ריאיון
יהודה לוינגר |  40
SDAROTTV (צילום freepick)
לפני עידן הסטרימינג, היו בעבר אתרים רבים שהביאו לקהל הישראלי אפשרות לצפייה בסדרות וסרטים בצורה לא חוקית, פתרון למי שפספס את הסדרה האהובה עליו בשעת הצפייה בטלוויזיה. הוותיק מכולם הוא כנראה אתר sdarot שלא נפל אל מאבקי זיר"ה הפועלים בצורה משפטית לסגירתו ולא אל מול עליית נטפליקס.
נבהיר: במעשי האתר לפי החוק בישראל יש משום מעשה פלילי בגין פעילות לא חוקית. האתר מואשם בפגיעה בגופי התקשורת וביצירה הישראלית כתוצאה מעידוד לצפייה פיראטית, ויש בכך עוולה אזרחית שיכולה להגיע גם ל-3 שנות מאסר. ועדיין, את מקימי האתר מניע חזון של הבאת התכנים לכלל האוכלוסייה: "אנו דבקים במטרה שהצבנו לעצמינו - הפיכת סדרות הטלוויזיה נגישות לכלל שכבות האוכלוסייה, ללא צורך בתשלומי עתק לתאגידי הטלוויזיה", נכתב באתר בחלק ה-"אודות".
אתר זיר"ה לא מוותר כל כך בקלות. לאחר שהצליח להוריד אתרים רבים ונאבק בהם דרך בית המשפט, אתר סדרות נותר עדיין אחד מיריביו הגדולים של הארגון השומר על זכויות היוצרים באינטרנט. רק לפני תקופה קצרה גם חשבון הטלגרם של "סדרות" נחסם, עד כדי האשמה חמורה שמקשרת בין זיר"ה ובין השריפה שפרצה בחוות השרתים של האתר בצרפת.
אז מה גורם לאדם עם עבר בתחום עיסוק במחשבים להפוך לרובין הוד של המדיה ולהסתתר אולי למשך כל חייו? תחת מעטה של חשאיות מוחלטת, יוצר האתר מוסר ל-ice פרטים על אתר הסדרות הפופולארי ביותר בישראל, למרות ההצהרה הראשונית: "לא ניתן למסור מידע אישי אודות הבעלים", עדי כדי כך שאפילו את הגילאים של הבעלים סירבו להעביר.
"היינו פשוט צריכים להתחיל את האתר מחדש לגמרי בשנית"
כדי לצפות בכל התכנים של האתר צריכים יותר מ-13 שנים ברצף, בגיוון של כלל הסדרות: ישנות וחדשות כאחד, עדכניים, עם תרגום מובנה לעברית - והפיכתו כאחד האתרים הפופולאריים בישראל: "האתר הוקם למטרת הנגשת הצפייה לכלל שכבות האוכלוסייה וגם בייחוד לאלה שידם אינה משגת", אומרים לנו יוצרי האתר, ומוסיפים: "האתר מבוסס גם על רעיון אידיאולוגי כמובן ודאגנו להצהיר עליו בריש גלי".

בבמהלך התקופה האחרונה הפך לתומך נלהב בזכויות החיילים ובמאבקם של נכי צה"ל בעקבות הצתתו של איציק סעידיאן, וגם בליכוד: "אתר סדרות מביע את תמיכתו במפלגת הליכוד בראשות בנימין נתניהו לראשות הממשלה וקורא לקהל המשתמשים להצביע ״מחל״ בקלפי גם כן ובכך להמשיך את השגשוג המדיני, הביטחוני והצמיחה כלכלית האדירה", נכתב בחשבון הטוויטר שלהם.

צילום מסך
מתי הבינו יוצרי האתר שהם כבר מעבר לאתר רגיל? "הבנו שהאתר הפך להיות הרבה יותר במרוצת השנים כשיותר ויותר גולשים הצטרפו אליו עד שהאתר נהיה מה שהוא כיום". מה שהיה אז כבר לא כמו היום עם עליית הסטרימינג ונטפליקס, איך באתר התמודדו עם המתחרים החדשים? "אנו מאוד פופלאריים במדינות שונות וזה לא סוד, נטפליקס לא מאפשרים צפייה חינמית בעוד אנו כן, מה גם שאנו מעניקים מנוי לחולי סרטן וחולי ניוון שרירים". נציין שהאתר אמנם חינמי אך ישנה אפשרות לקבל גישה מהירה יותר לתכנים באמצעות מנוי בתשלום.
אפרופו מנויים, כמה רווחים מגלגלים באתר, בטח מפרסומות? "אין רווח כספי באתר, הכספים עוברים להוצאות השוטפות", ומה עם העובדים? "כל חברי הצוות בהתנדבות מלאה", כמה עובדים יש? "בצוות האתר יותר מ-100 אנשים, מתוכם אתה יכול לראות חלק בעמוד חברי הצוות של האתר, כמובן לא כולם גלויים".
אתם קיימים כבר עשור, מאז ינואר 2011, היה איזה רגע משבר שגרם לכם לחשוב מחדש? "היה לנו רגע משבר אחד גדול בו הצליחו לחדור למערכות האתר לפני מספר שנים וגרמו לנו נזק רב והיינו פשוט צריכים להתחיל את האתר מחדש לגמרי בשנית".
מצאתם לכם אויב לא פשוט בדמות זיר"ה (זכויות יוצרים ברשת האינטרנט) שמאשימים אתכם בפעילות פלילית ונאבקים בכם בבתי המשפט? יוצרי האתר לא חוסכים בגינויים לארגון: "זיבה", הם מכנים אותו, " זיבה או זיר"ה פועלים בצורה לא חוקית", הם אומרים. האם יצליחו בסופו של דבר לסגור אותם? "הם לא נושפים בעורפינו כי הם לא הגיעו וגם לא יגיעו אלינו, העשייה שלנו מניעה אותנו להמשיך לטובת כלל שכבות האוכלוסייה".
מארגון זיר"ה לא נמסרה תגובה.
תגובות לכתבה(40):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 26.
    אמל"ק
    רננה עמודי 11/2023/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זי"רה מעפנים כי הם ממררים חיים של אנשים בצורה מאוד לא מוסרית ולגיטימית - מה גם שהם חברה בע"מ - וכנראה משלמים להם בוכטות בשביל המאבק הנואש הזה אבל אתר סדרת לא בסדר - חושפים אנשים לתביעות עתק ע"י חלאות בצורה מאוד יצירתית, מועדדים הלבנות הון ופשיעה באופן כללי. רק מציינת שיש סיבה למה האתר כלכך פופולרי... אולי הוט ויס צריכות להסתכל על התמונה הגדולה ולעשות משהו בנידון... באירופה הלכו על הסגנון של 12+ אבל הרבה יותר ידידותי, והם כנראה מסוגלים לעשות את זה כי התכנים שם שווים משהו. לא האיוולת של הערוצים המסחריים. בחיים לא הייתי משלם בשביל לראות את "האח השורד הבא" או האיוולת האחרת "גרילה ישראל". גם קנוי, וגם מטומטם. פשוט לא שווה לשלם על זה. מה גם שהגופים שאלה לא מראים דרך לגיטימית לצפייה בסדרות עתיקות שכנראה לא זמינות לצפייה. מבינה את כל הצדדים בסיפור אבל יש דרכים לפתור סכסוכים. אולי במקום לשלם בוכטות לחברה בע"מ, תטפלו בתכנים שלכם, בידידותיות, בנגישות (כולל כספית)? משערת שאת הכסף שנשרף על לייצג משפטית חברות ענק יכלו להוציא על הרחבת נגישות התכנים לאנשים שאין להם 200 שקל לשלם לחברות לוויין וכבלים
    סגור
  • 25.
    לא צריך את זירה
    אורי א"ר 07/2023/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    למה אתר זירה עושה את זה הם לא עוזרים לאף אחד הם רק הורסים את הכיף לכל הישראלים פשוט שיעזבו את סדרות ויעשו טוב לכולם
    סגור
  • 24.
    גדולים מהחיים אתם!
    איילה 07/2023/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אתם מגיעים לכל שכבת האוכלוסיה בארץ ובעולם!! בלעדיכם, יושבי חו"ל אבודים!
    סגור
  • 23.
    חיים מקצבת נכות
    אמא עם ילד 07/2023/13
    הגב לתגובה זו
    5 0
    בזכות אתר סדרות וגם אתר סרטים יש לנו מה לראות אף חברה לא באה ועושה משהו למען הנכים או ילדים שאין להם כלום, רק אתר סדרות בחר לתרום לילדים קטנים ולאנשים כמוני עם נכות שלא יכולים לעבוד כמו כולם ולא יכולים להרשות לעצמם נטפליקס או הוט זה למיליונרים שיש להם כרטיס אשראי, אתר סדרות נתן לי ולמשפחתי מנוי בחינם בגלל המצב הרפואי שלי, וזכותם יש לי תעסוקה ואני לומדת משהו, תפילו אותם אנחנו נעזור להקים אותם בחזרה לא ניתן יד לביריונות כזאת, רק חושבים איך לעשות כסף על חשבון בני אדם תבישו לכם זירה
    סגור
  • 22.
    אתר סדרות טי וי קישור עובד
    דנה 04/2023/22
    הגב לתגובה זו
    2 0
    יש דרך לעקוף את החסימה של האתר על ידי ספקיות האינטרנטיות. הקישור כן עובד זה לא נכון להגיד שלא, באתר הבא תמצאו מדריך מקיף מתאים לכל הדפדפנים וסוגי המכשירים. https://sdarotv.co.il/%d7%a1%d7%93%d7%a8%d7%95%d7%aa-%d7%98%d7%99-%d7%95%d7%99/
    סגור
  • טען עוד
  • איפה הימים
    רוני 07/2023/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    של קאזה אימיול ונאפסטאר
    סגור
  • 21.
    אבל אין שום דבר האתר נפל שוב
    מואב 03/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מדוע
    סגור
  • תכנס למדריך הזה סדרות טי וי עובד
    שני 04/2023/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    https://sdarotv.co.il/%d7%a1%d7%93%d7%a8%d7%95%d7%aa-%d7%98%d7%99-%d7%95%d7%99/
    סגור
  • 20.
    כל הכבוד לאתר סדרות (ל"ת)
    יוסי 03/2023/17
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 19.
    אתר סדרות המלך
    תומך אתר סדרות 03/2023/16
    הגב לתגובה זו
    9 0
    סדרות כפרה עליכם. תמשיכו להיות האתר הכי טוב בעולם גם אוהב ישראל וגם עוזר לאוכלוסיה שאוהבת סדרות. כל הכבוד
    סגור
  • 18.
    מעריצה אתכם צוות סדרות!!
    ממ 03/2023/16
    הגב לתגובה זו
    4 0
    תודה בשם כל מי שידו אינה משגת
    סגור
  • 17.
    יאלום 7
    אופל 08/2021/16
    הגב לתגובה זו
    1 1
    תודה
    סגור
  • 16.
    נטפליקס גנבים
    אני בעצמי 06/2021/13
    הגב לתגובה זו
    12 2
    סדרות המלכים
    סגור
  • 15.
    אלופים ומקצועיים
    יעל 05/2021/03
    הגב לתגובה זו
    32 6
    אני משלמת לנטפליקס ומעדיפה לצפות דרכם!! הכל עובד מעולה ונח!!וזה שהאנשים שמפעילים את האתר ציונים אוהבי ישראל זה רק בונוס!!
    סגור
  • שימו את עצמכם בנעליים של יוצרי התכנים שעובדים עליהם קשה
    יוסי (שם בדוי) 01/2022/27
    הגב לתגובה זו
    11 29
    שימו את עצמכם בנעליים של יוצרי התכנים שעובדים עליהם קשה ובסוף אתרים כמו "סדרות" וכו' לוקחים להם את הפרנסה. מי שלא רוצה לשלם כסף על תכנים יכול להראות דרכם אבל שלא יצדיק את עצמו בכך שיגיד שהם מקצועיים ואלופים, הם רק טרולים כמו כל טרול אחר באינטרנט. אם היה מונופול ביחד עם חברות הסרטימיניג והכבלים על מחיר השידורים אז אני מבין אבל המחירים הם מחירים שמכסים את העלויות של רכישת התכנים נא לא להפוך פושע לגיבור.
    סגור
  • איזה שטויות יוסי, אתר סדרות לא לוקח שום פרנסה
    נכון 05/2022/30
    הגב לתגובה זו
    9 3
    הוט יס נטפליקס ודומיהם הם אלו שלוקחים את הפרנסה, או נכון יותר אלו שלא משלמים כראוי וכפי שמגיע ליוצרים. אתה רוצה לומר אולי, שהוט ישימו את עצמם בנעלי היוצרים ופחות יחשבו על הכיס הפרטי של חברי ההנהלה, המנכ"ל, ומעט מבעלי המניות.
    סגור
  • שטויות
    דוד 04/2022/14
    הגב לתגובה זו
    9 1
    יוצרי התכנים עדיין מרוויחים מיליונים
    סגור
  • 14.
    כל הכבוד לאתר סדרות !!! חזקו ואמצו (ל"ת)
    אבי 04/2021/25
    הגב לתגובה זו
    39 3
    סגור
  • 13.
    ישר כוח
    יוסי 04/2021/25
    הגב לתגובה זו
    29 2
    בעידן המדיה והתוכן שאנו חיים בו זה אבסורד שרודפים אחרי אתר סדרות והוא צריך לפעול מתחת לרדאר. אתר כזה צריך לקבל לגיטימציה מהמדינה, אין סיבה שלא נקבל את כל התוכן שאנחנו רוצים באתר אחד ונשלם לנטפליקס ש90 אחוז מהתוכן שלהם הוא קקי.
    סגור
  • 12.
    תכלס הם צריכים לתבוע את נטפליקס
    מישהו 04/2021/24
    הגב לתגובה זו
    21 4
    כל השירותי סטרימינג תכלס גנבו מהאתר הזה את הרעיון את המב המבנה של האתר הכל
    סגור
  • ענק! (ל"ת)
    ברור 05/2022/30
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 11.
    גונבים תכנים מקוריים ועושים עליהם כסף-שום רובין הוד לא
    סמי 04/2021/21
    הגב לתגובה זו
    10 93
    עוד סימן לעליבות שלטונית ואכיפת החוק שהפכה לצחוק, מדובר בתכנים מקוריים שחובה לשלם עליהם תגמולים ליוצרי המקור. אבל במדינת ישראל יותר קל לגנוב ולהעתיק כי מה כבר יקרה ... עולב מוחלט-רובין הוד מתהפך בספרו..
    סגור
  • אתה מביך
    חחח 05/2021/18
    הגב לתגובה זו
    13 2
    הם גונבים תכנים ומקבלים על זה כסף. התמלוג של הסדרות צריך ללכת ישירות ל נטפליקס ו כול ערוץ אחר שמשקיע הון תעופות על רכש ויצירות סדרות פוגע בהם ופוגע בנו באופן כללי עלי ידי העלאת מחירי השוק. ואת זה אתם לא מבינים.
    סגור
  • שטויות, זה ממש לא מה שמעלה את מחרי השוק (ל"ת)
    ברור 05/2022/30
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • חברות התוכן היו צריכות ללמוד ולהתאים עצמם
    גל 04/2021/25
    הגב לתגובה זו
    19 0
    לא זוכרים את תופעת הפיראטיות שאיימה להרוס את תעשיית המוזיקה בתחילת שנות האלפיים? במקום להילחם, התאימו את עצמם להתקדמות הטכנולוגיה. אותו דבר קרה בתחום הסדרות והסרטים בעולם דרך סטרימינג ו-VOD. הטענה המרכזית, לפי הבעלים של "סדרות", נגד זיר"ה היא שהיא לא מגנה על היוצרים, אלא על הרווח של החברות הגדולות, בזמן שהם גוזלים מהיוצרים.
    סגור
  • 10.
    עדיין לא הבנתי איך אנרכיסט סוציאליסט תומך בביבי
    גל 04/2021/21
    הגב לתגובה זו
    17 28
    אביר הטייקונים, גופי התקשורת והרגולציה.
    סגור
  • השמאל הפסיק להבין מזמן את המפה
    אביחי 04/2021/21
    הגב לתגובה זו
    31 12
    הליכוד על אף היותה קפיטליסטית היא הרבה שיויונית מכל מפלגות השמאל לאורך כך שנות המדינה.
    סגור
  • הליכוד עובד אצל הטייקונים. איפה השוויון? (ל"ת)
    גל 04/2021/25
    הגב לתגובה זו
    3 16
    סגור
  • כולם עובדות אצל הטייקונים גם הקומוניסטיות לכאורה (ל"ת)
    מרקס 05/2022/28
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 9.
    רובין הוד
    בוזגלו 04/2021/21
    הגב לתגובה זו
    18 1
    מתי תחזרו לשדר נסיכים
    סגור
  • אנונימית
    אנונימית 04/2021/25
    הגב לתגובה זו
    4 0
    כבר חזרו https://sdarot.work/
    סגור
  • 8.
    אין עליכם !
    אבי 04/2021/20
    הגב לתגובה זו
    39 1
    תודה ענקית לצוות אתר סדרות אתם תותחים ! זיר"ה הגנבים האמיתיים.
    סגור
  • 7.
    כל הכבוד
    אביחי 04/2021/20
    הגב לתגובה זו
    32 0
    וחברים, לא רק דיבורים , לתרום להם איזה 100 שח או כמה שכל אחד יכול יעזור הרבה יותר ממחיאות כפיים ברשת
    סגור
  • 6.
    אתם אדירים. תודה רבה על התכנים. (ל"ת)
    אנונימי 04/2021/20
    הגב לתגובה זו
    32 0
    סגור
  • 5.
    בעולם נורמלי
    שי 04/2021/20
    הגב לתגובה זו
    16 0
    הזכייניות משלמים לאתר על הנגשת התוכן שלהם ולא רודפים אותם. גם ככה להם בעיה קשה להנגיש תכנים ללקוחות, אפליקציית מאקו טיוי היא מהגרועות בתחום בעולם לפי הרבה מדדים (אם לא בכולם). ומעל הכל הפגיעה העיקרית היא בנטפליקס. זירה לא מייצגים את נטפליקס.
    סגור
  • 4.
    בשם עם ישראל, אלופים (ל"ת)
    תודה רבה לכם 04/2021/20
    הגב לתגובה זו
    33 0
    סגור
  • 3.
    כל הכבוד לכם
    דוד 04/2021/20
    הגב לתגובה זו
    33 0
    תמישכו בפועלכם ותזכרו שיש הרבה אנשים שרוצים לצפות ואין ידם משגת אני מחזק אותכם שתצליחו להגיע לכל בית באמת כל הכבוד לכם
    סגור
  • 2.
    אנשים יקרים
    ר.ג 04/2021/20
    הגב לתגובה זו
    35 3
    לבעלי האתר יש יותר אידיאלים מלרוב האנשים בכנסת
    סגור
  • 1.
    יוני
    יחני 04/2021/20
    הגב לתגובה זו
    29 1
    חייבים לסגור את זירה
    סגור
  • סדרות טי וי
    אנונימי 07/2023/14
    הגב לתגובה זו
    0 1
    40 שח למנוי לחודש זה לא נראה לי אתר חינמי לאיפה הכסף הזה הולך??
    סגור