תקשורת ומדיה

אלו הזוכים בפרסי העיתונות של טקס בני ברית

כתבת הג'רוזלם פוסט זכתה בפרס מפעל החיים, כתב ישראל היום זכה בפרס המצויינות לעיתונות: "פרסם יותר מ־20 מאמרים בעברית ובאנגלית על האתגרים שעמדו בפני קהילות יהודיות בתפוצות"
מערכת ice |  2
גריר פיי קשמן (צילום מרק ישראל סלם)
המרכז העולמי של בני ברית בירושלים הכריז היום (שני) על הזוכים השונים בקטגוריית העיתונות, גריר פיי קשמן מהג'רוזלם פוסט זכתה בפרס מפעל החיים היוקרתי ודן לביא, כתב העולם היהודי ב"ישראל היום" זכה בפרס "בני ברית" לעיתונאות על מצוינות בסקירת התפוצות לשנת 2021.
כזכור, הפרס לעיתונאות של המרכז העולמי של בני ברית הוא הפרס המוביל בארץ בנושא יהדות התפוצות ויחסי ישראל תפוצות ומוענק מדי שנה זו השנה ה-29 ברציפות. לטענת בני ברית, חשיבות התרומה של התקשורת לחיזוק הקשר בין ישראל לעולם היהודי על ידי עידוד סיקור איכותי של התפוצות ויחסי ישראל-תפוצות.
השנה, חבר השופטים בוועדת הפרס כלל השנה את יעקב אחימאיר לשעבר עורך ומגיש בתאגיד השידור הישראלי, פרופסור יהודית אורבך מבית הספר לתקשורת של אוניברסיטת בר אילן, פרופסור סרג'יו דלה-פרגולה מהמכון ליהדות זמננו של האוניברסיטה העברית, סלי מרידור לשעבר שגריר ישראל בארה"ב ויו"ר לשעבר של ההנהלה הציונית והסוכנות היהודית, פרופסור גבריאלה שלו המועצה האקדמית העליונה הקריה האקדמית אונו ולשעבר שגרירת ישראל באו"ם; העיתונאי יאיר שלג; אשר וייל, המו"ל ועורך כתב העת "אריאל".
כאמור, כתב "ישראל היום" דן לביא זכה בפרס "בני ברית". בהודעת הזכייה צוין כי: "לביא פרסם יותר מ־20 מאמרים בעברית ובאנגלית על האתגרים שעמדו בפני קהילות יהודיות בתפוצות, בין השאר לאור משבר הקורונה". לביא, מרצה ומורה בהכשרתו, זכה לפני כמה שנים בציון לשבח בפרס פראט (Pratt) לתקשורת. הפרויקט הייחודי הנוכחי שיזם לביא, "יהדות בזמן קורונה",כולל סדרת כתבות מורחבת שדנה בכמה נושאי ליבה מרכזיים ובחנה את שאלת ההשפעה של הנגיף הקטלני על העולם היהודי. הפרויקט דן, בין השאר, בסוגיות החינוך והזהות היהודית, הפילנתרופיה בעת המשברית, המגמות באנטישמיות, כמו גם בעיצובו מחדש של האופי הקהילתי בתפוצות ובתמורות באפיוני הזרם האורתודוקסי.
בנוסף, גריר פיי קשמן, כתבת הג'רוזלם פוסט מזה 45 שנה, בפרס מפעל חיים לעבודה עיתונאית. קשמן, ילידת אוסטרליה, התחילה את דרכה בג'רוזלם פוסט לפני 45 שנה. קשמן היא מחברת הטור הפופולרי "Grapevine" ומסקרת את בית הנשיא. בנוסף, היא כתבה על מגוון רחב של נושאים, וסיקרה את רוב האירועים הרשמיים במדינה, לרבות מסיבות עיתונאים, תצוגות אופנה ואירועי תרבות. עם הידע שצברה לאורך השנים היא משמשת עבור רבים אנציקלופדיה אנושית על ההיסטוריה הישראלית והאישים שעשו אותה.

תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    דן לביא הגאון
    גלי 06/2021/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דן לביא מלך !תותח בכל תחום
    סגור
  • 1.
    עיתונאית שסיקרה תצוגות אופנה מקבלת פרס על מפעל חיים?
    לא מבין 05/2021/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יכול להיות שיש כאן משהו שנעלם מעיני אבל אני לא זוכר אף תחקיר גדול שלה. אולי זה העניין? לסקר תצוגות אופנה ואירועי תרבות ולקבל פרסים. תחקירנים אמיתיים שהביאו סקופים גדולים אינם חביבי הממסד ולכן גם לא יזכו בפרסים. עצוב
    סגור