תקשורת ומדיה

ירון לונדון: "לא אבל על אסון מירון, אנחנו והחרדים לא בני עם אחד"

ירון לונדון באמירה פרובוקטיבית שלדבריו הוא רואה את אסון מירון כאילו קרה בסין שכן בעיניו אין לו שום קשר למגזר החרדי: "אלפי צלליות זהות המתנועעות בקצב אחיד על מסך הטלוויזיה. מה איכפת לי אם כמה עשרות מהם ייפלו כמו דמויות קרטון זהות במטווח?"
מערכת ice |  61
ירון לונדון (צילום מסך)
העיתונאי והשדרן ירון לונדון המשיך גם היום  (שני) את דבריו שכתב בפוסט, בו הביע את עמדתו כי אינו עצוב על אסון מירון: "אני מנסה להזדהות לכאוב את כאבם ואני כואב את כאבם שאני רואה את הפרט החרדי את האב המתאבל והאם על בניהם זה צר לי, אבל אין לי השתתפות עם הקולקטיב החרדי".
כזכור, בפוסט המזעזע שכתב אתמול לונדון כתב ירון לונדון כי התרבות היא כה שונה, כמו אירופאים שרואים סינים: "בראותי את רבבות הגברים שחיכו, דחוקים באצטדיון לתחילת טקס ההדלקה, כמעט פני איש מהם אינו לוטים במסכה, חלף במוחי הרהור שמא ייפגעו הצליינים מגירסה כלשהי של אסונות גשר המכביה, פסטיבל ערד ואולמי וורסאי, אבל השתקתי את הצפירה במוחי, כי אני לא פטרונם של החרדים ולא מחנכם, ואם הם בזים לסכנה וכה מתענגים על גרירת מזרנים וסלים גדושי מזון, דחוקים באוטוסים פולטי עשן הגונחים בעליות הגלילה, מתייזעים בקרונות רכבת מתפקעים, ואם נפשם מתרחבת הודות להצטופפות והתחככות, וילל תינוקות וגז מחלפותיהם של פעוטים מצווחים, ומתרועת שופרות ומהשתנקות מעשן מדורות, וכל זה לשמו של חכם קדמוני אשר את הלכותיו רק מעטים מהם מבינים, אבל בכוח כישופיו כולם מאמינים, למה אדאג להם?".
על תמונת האסון בעיניו כתב: "לשיכוכה של תחושת הסכנה המיידית תרם היעדרם של סימני ייחוד בקרב הפרטים בתמונת ההמונים. הם דמו זה לזה כפי שדומים התאואים הנופלים למלתעות התנינים השורצים בנהר מארה בעונת הנדידה הגדולה במישור סרנגטי. העדר ברבבותיו שועט אל הנהר, כתף מתחככת בכתף. התואים גולשים מן הגדה כאשד וחוצים את פס המים החומים שתנינים אורבים בהם ואין הצופה מבדיל בין תאו לתאו ולכן אינו נקשר לתאו מסוים, אלא אם כן בוחר הצלם להתמקד בעגל מתקשה שדינו נחרץ. לו, נניח, היה אחד הנקהלים במירון לובש חולצה אדומה, או חובש כובע רחב תיתורת של קאובוי, או שהיה מתבלט בגובהו, או שהיה נושא רטייה של פיראט על אחת משתי עיניו, הייתה נפשי נאחזת בו בדרך כלשהי, אבל לא הרגשתי שום קירבה לצלליות נעדרות הייחוד, אלפי צלליות זהות המתנועעות בקצב אחיד על מסך הטלוויזיה. מה איכפת לי אם כמה עשרות מהם ייפלו כמו דמויות קרטון זהות במטווח?".
עוד הוסיף לונדון: "דבר האסון נודע לי רק בבוקר ותגובתי הייתה "אמרתי לכם!". זו תגובה יהירה שיש בה התנשאות ושמחה לאיד. התנשאתי על החרדים כפי שמבוגר מפוקח מתנשא על זאטוט פרוע הנוהג בפראות ונתקל בקיר. גם כעס טמון בה, מפני שהזאטוט הטיפש הימרה את פי, מרד בסמכותי, פגע בכבודי ועכשיו הוא מטריח אותי בצורך לדאוג לו ולטפל בו. הוא גם אונס אותי להשתתף בצערו, כי לא מנומס להימנע מהבעת צער, ואני יש לי די צרות משלי".
לדבריו, כפי שסיכם זאת: "בינתיים אני חש כלפי האסון הזה וכלפי קורבנותיו בערך כפי שחשתי למשמע הידיעות על צונאמי באי אינדונזי. כמעט כלום".
 
גם בריאיון היום לדב גיל הר בכאן 11, חזר לונדון על הדברים: "אנחנו לא בני עם אחד לצערי הרב, אני מנסה להזדהות לכאוב את כאבם ואני כואב את כאבם שאני רואה את הפרט החרדי את האב המתאבל והאם על בניה זה צר לי, אבל אין לי השתתפות עם הקולקטיב החרדי".
עוד הוסיף: "יש חוסר אחריות של ציבור שחשוב לו יותר להתגודד ולהתפלל לאדם שחי לאדם שחי לפני כמעט 2000 שנה, אינם יודעים מהי חשיבותו אם חיבר את ספר הזוהר, באים להתגודד ולהתפלש על הקבר בתקווה שיושיע את עם ישראל. אני לא שותף לתרבות הזאת אנחנו מתרבויות שונות. זה כמו אסון בסין בשבילי".
תגובות לכתבה(61):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 46.
    עוד מעט ימות ואז אלך להמתין על קיברו (ל"ת)
    AA 05/2021/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 45.
    לונדון
    אדריאנה כץ 05/2021/06
    הגב לתגובה זו
    0 1
    צריך להפנים שיש אנשים רעים מאוד ומתנשאים. אדון לונדון הוא התגלמות הרוע. גם בחייו הפרטיים לא רוו ממנו נחת . לא צריך להיות מאותו עם בשביל להיות אנושי. ברוך שפטרנו ממנו ולא נראה אותו בטלויזיה עם הפתוס והפגנת הבוז וההתנשאות. האיש משכיל מטעם עצמו .לא למד בשום מסגרת אוניברסיטאית . מצטט אחרים ומנחס לעצמו. בקיצור מלך האופל.
    סגור
  • 44.
    צודק לונדון הסמרטוטים הפגאנים זה לא ישראל
    איל 05/2021/06
    הגב לתגובה זו
    1 2
    כמה מהרקדנים הפגומים הם אנטי ציונים שצריך לשלול את אזרחותם ? כמה מהם יתגייסו לצבא , או יעבדו יום בחייהם הפרזיטיים ? מאחל להם שישרפו בגיהנום בו נם מאמינים התרבות העלובה של הקמיעות הלחשים והברכות , המחסחור של הדת , זה גורם לדחייה וגועל גם אצל אנשים דתיים כל השריפות של לג בעומר ותרבות ההשחתה , הן נגד עיקרי היהדות ההתנגדות של רבנים מרכזיים לקדושה המפוקפקת של ההר הזה , רק ירושליים קדושה וראויה לעלייה לרגל , ולא שום קבר צדיק כזה או אחר
    סגור
  • בכמה דברים הוא צודק
    גל 05/2021/07
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הם לא רואים עצמם חלק מאיתנו. אכן לראות את ההתנהגות המופקרת של החרדים שהצטופפו שם והובילו לאסון על עצמם לא ממש מעוררת איזושהי הזדהות או חמלה כלפיהם. בטח מההתעלמות המודעת מסכנות, אחרי שכבר יודעים על הבעיות עם המקום הזה ובפרט על הקשר השנה עם המגפה. כאשר כבר חשפו יותר על מקרים אישיים, ברור שהייתה יותר הזדהות, כנראה מלווה בכעס על הקהילה הזו, שאינה רואה עצמה כפופה לחוקי המדינה ופועלים כדי לקדם עצמם כאוטונומיה בתוך המדינה, ועל חשבון האחרים.
    סגור
  • 43.
    השוואות
    ממ 05/2021/05
    הגב לתגובה זו
    0 3
    איך אמרו הנאצים על היהודים ברכבות המוות? איננו עצובים כי הם לא העם שלנו.
    סגור
  • טען עוד
  • אפשר להשוות לכל עם שהיה במלחמה
    גל 05/2021/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא ברור הקישור להרג שיטתי של אזרחי מדינה על רקע גזעני. מישהו פה פעל להוביל אותם להרג הזה. אם כבר האשמה על המנהיגים הפוליטים של המפלגות החרדיות.
    סגור
  • 42.
    דברים אמיצים (ל"ת)
    שייקה 05/2021/05
    הגב לתגובה זו
    3 3
    סגור
  • 41.
    הפח אשפה של המדינה זה ירון לונדון (ל"ת)
    איציק 05/2021/05
    הגב לתגובה זו
    3 3
    סגור
  • 40.
    רוע
    היהודי 05/2021/05
    הגב לתגובה זו
    3 1
    גם על ילד סיני היה כואב לי מסתבר השמאל
    סגור
  • 39.
    מפקד חסמבה
    עוגי 05/2021/04
    הגב לתגובה זו
    1 3
    אולי גם לניספי השואה אינך מתיחס ? או למגורשי ספרד ? ראוי לבדוק את ייחוס אחותך ואת הקשר המיוחד עם יגאל מוסנזון , ואז יובן מאין צמח שרץ זה .
    סגור
  • 38.
    רשע (ל"ת)
    לי 05/2021/04
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 37.
    ממש זבל האדם הזה (ל"ת)
    לי 05/2021/04
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 36.
    רשע
    מיקי 05/2021/04
    הגב לתגובה זו
    3 2
    רשע מרושע לא רק שחושב כך גם מעיז לומר זאת
    סגור
  • 35.
    בחור מסורתי
    תומך 05/2021/04
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אני מסורתי ואני מסכים עם כל מילה ותומך שאיש ציבור מגיע ממקום אכפתי לשתף את דעותיו ולתת לאנשים תחושה שהם לא הילדים שחושבים כך, החברה החרדית היא לא מה שלמדנו עליה והיא משסעת בשאר העם בדרך להשגת מטרותיה הם לא חלק מעמי הם גיס חמישי מבחינתי. צריך להבין שרוב העם לא חולק אותם השקפות ואותם תקוות כלפי המדינה הזו
    סגור
  • 34.
    וזו, רבותיי, ההגדרה המילונית של היהודי הכוזר.
    דגן 05/2021/04
    הגב לתגובה זו
    1 4
    אותו היהודי המתנער מיהדות, שכל סממן דתי מעורר בו תחושת קבס, שמחלק אותנו ל"בני החושך vs בני האור". שב בבית, לטף את החתול, שחק עם הנכדים ועזוב אותנו מהבל פיך, כוזר.
    סגור
  • 33.
    איזה נפש מאוותת אלוהים איפה גדלת? בעזה... (ל"ת)
    שרי 05/2021/04
    הגב לתגובה זו
    2 3
    סגור
  • 32.
    כשתמות אתה וכל הילדים שלך לא יכאב לאף אחד (ל"ת)
    אחד עם שכל 05/2021/04
    הגב לתגובה זו
    1 3
    סגור
  • ממש זבל האדם הזה (ל"ת)
    לי 05/2021/04
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 31.
    ירון לונדון.. תודה!! (ל"ת)
    ישראלית גאה. 05/2021/04
    הגב לתגובה זו
    6 3
    סגור
  • י
    יע 08/2022/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתם שניכם אנטישמים
    סגור
  • 30.
    מסכים מאוד עם ירון, כל הכבוד על האומץ שלו
    יוסי 05/2021/04
    הגב לתגובה זו
    7 13
    גם אני לא מזהה בחברה החרדית חלק מהתרבות שלי. מבחינתי מדובר באסון אנושי מצער אבל ברמת ההזדהות זה מרגיש לי דומה לאסון של קבוצת סינים שאני רואה בחדשות.
    סגור
  • עוד פלצן
    מיכה 05/2021/04
    הגב לתגובה זו
    2 1
    לכו לבקר קצת בשער שכם לאכול חומוס שינגבו אתכם
    סגור
  • תרבות
    שרי 05/2021/04
    הגב לתגובה זו
    0 2
    תרבות? אין לך מושג מה הפירוש המילולי של המילה הזו.. כשלך יקרה משהוא לאיחוד הצלה יבואו לעזור...נעדכן אותם שאתה בן אותו עם של קבוצת הסינים שאתה רואה החדשות.יא אדיוט מושלם.תפסיק לראות חדשות ..ותתמקם בחיים שמעבר ...
    סגור
  • 29.
    צדיק בסדום - כל החרדים האשכנזים הם צאצי הקוזקים - (ל"ת)
    הרב עובדיה 05/2021/04
    הגב לתגובה זו
    3 4
    סגור
  • 28.
    בהמה (ל"ת)
    יוסף 05/2021/04
    הגב לתגובה זו
    9 4
    סגור
  • 27.
    אם רק היו מעיזים לומר כן עליך או שכנייך....צבוע
    מיכאל 05/2021/04
    הגב לתגובה זו
    21 3
    אם רק היו מעיזים לומר כן עליך או שכנייך....צבוע
    סגור
  • 26.
    תומכת במילים שלו
    תומכת 05/2021/04
    הגב לתגובה זו
    7 15
    ושמצאתם לכם את נפשותיכם, לא הייתה ולא במעט הדאגה העצמית והניסיון להשמר. על כן..
    סגור
  • 25.
    חצוף
    יצחק לוי 05/2021/04
    הגב לתגובה זו
    14 2
    קשקשן .ירון לונדון מנסה לצוף בכל פעם שנעלם מהתודעה הציבורית.מי שמתייחס לדברי הבלע שלו מבין שזקנתו מעבירה אותו על דעתו..זקן טיפש.
    סגור
  • 24.
    ימח שמך
    יהודיה!!!! 05/2021/04
    הגב לתגובה זו
    20 6
    אתה בן אדם בכלל?שלא לדבר יהודי איזה אטימות לב מזעזעת!!!
    סגור
  • 23.
    ימח שמך
    יהודיה!!!! 05/2021/04
    הגב לתגובה זו
    45 6
    אתה בן אדם בכלל?שלא לדבר יהודי איזה אטימות לב מזעזעת!!!
    סגור
  • 22.
    לא יהודי בעליל
    גור 05/2021/04
    הגב לתגובה זו
    14 4
    גוי.
    סגור
  • 21.
    בושה וחרפה כולנו אחים אתה ממש בדעת מיעוט נכחד
    אורי 05/2021/04
    הגב לתגובה זו
    13 3
    בושה וחרפה תתבייש חילונים דתיים חרדים אחים יהודים
    סגור
  • 20.
    האמת? לאור דבריו הוא אינו בן אנוש
    מושון 05/2021/04
    הגב לתגובה זו
    10 4
    וגם כשהוא יתפגר יום אחד אני מניח שזה יקרה לו כמו שכולם מתים בסוף ,לא אצטער בכלל אכן איננו שייך לעם ישראל ,אלא סתם קרטון שנפל
    סגור
  • 19.
    תוצאה של שנים רבות מדי כעיתונאי
    ישרוליק 05/2021/04
    הגב לתגובה זו
    8 1
    תוצאה של שנים רבות מדי כעיתונאי...
    סגור
  • 18.
    גם אני לא משתגע מצער
    אלי 05/2021/04
    הגב לתגובה זו
    3 15
    עדר עצום של אנשים שהחשיבה העצמית שלהם בטילה בשישים עקב ציות עיוור לרבנים שהם מצידם פוסקים הלכה גם בענינים גשמיים שאינם מבינים בהם, מה יש לצפות מהם. אריה דרעי שר הפנים השתולל בממשלה כדי להשיג אירוע כמה שיותר גדול לצאן מרעיתו. האם אותם אלה שמתחתיו האחראים על היבטי הנדסה ובטיחות שווים החו בראש שלו ? וודאי שלא. וזו דוגמא קלאסית לכך שמי שחמור - אוכל קש.
    סגור
  • 17.
    אם עיתונאי חרדי היה אומר
    איש 05/2021/03
    הגב לתגובה זו
    6 1
    שהוא לא מרגיש צורך לעמוד בצפירה כי אנחנו לא בני עם אחד ירון הצבוע היה עומד על הרגליים האחוריות וצורח כמטורף. אבל שנאה כזו לא חדשה לאף אחד, היא נקראת בשפה עממית 'אנטישמיות'.
    סגור
  • 16.
    זמנך עבר! (ל"ת)
    one of a kind 05/2021/03
    הגב לתגובה זו
    9 5
    סגור
  • 15.
    אתה חתיכת מטומטם ,מתנשא ,אליטה אלק
    חי 05/2021/03
    הגב לתגובה זו
    12 5
    אדיוט ,מתנשא,יהיר ,חרא של בן אדם ,משפחות איבדו ילדים קטנים ,ילדים איבדו אבות,גם אני אנני דתי וההילולה לא מדברת אלי אבל אני כואב את כאב המשפחות , ירון אתה חלאת המין האנושי
    סגור
  • 14.
    אני מסכים איתך ירון לונדון לגמרי. ..
    אייל להב 05/2021/03
    הגב לתגובה זו
    3 15
    אנחנו באמת לא בני אותו עם אי שייך לעם היהודי. עם ישראל אתה שייך לערב רב. אין לך שום קשר לעם היהודי אין לך שום קשר לעם ישראל. אתה לא מזרע ישראל. אתה מהערב רב. מזרע עמלק. ולכן אתה לא יכול גם אם אתה ממש רוצה לחוש הזדהות עם עם ישראל. לכן אנחנו באמת לא בני אותו עם ... אתה מבחינתנו גידול סרטני שתקוע לנו בגוף ואנחנו צריכים מתי שהוא להצליח לטקס עיצה כעם כיצד להפטר מגידולים סרטניים מסוגך שתפסו שליטה ואחיזה ומיקרופון בתוכנו...
    סגור
  • 13.
    מסכים עם כל מילה!!! (ל"ת)
    משהק 05/2021/03
    הגב לתגובה זו
    6 10
    סגור
  • 12.
    עצוב מאוד
    עצוב 05/2021/03
    הגב לתגובה זו
    11 2
    חבל שיש אנשים כאלה בעם הנפלא והיקר הזה
    סגור
  • 11.
    פשוט בושה
    יחי 05/2021/03
    הגב לתגובה זו
    13 1
    זה מראה כמה קשר יש לנ''ל לעם ישראל אם בכלל
    סגור
  • 10.
    איכפת לי לא פחות מכמה שאיכפת להם כשחיילים מתים
    עדי דס 05/2021/03
    הגב לתגובה זו
    3 27
    הבן אדם אמר מה שהרבה חושבים.
    סגור
  • 9.
    טוב היה לו דמם פיו של לונדון
    בני 05/2021/03
    הגב לתגובה זו
    31 4
    מדוע לונדון צריך היה לפצוח במונולוג הנלוז הזה.טוב היה לו למרושע הזה לו פשוט היה סותם פיו בעיתות כאלה.ואני אינני חרדי ואף לא דתי אלא חילוני
    סגור
  • 8.
    אסון במירון
    אביהו 05/2021/03
    הגב לתגובה זו
    11 1
    אדם בזויי ביותר
    סגור
  • 7.
    חלאה
    יובל 05/2021/03
    הגב לתגובה זו
    15 12
    ירון לונדון הלואי שתתפגר הלילה חלאה.לא נצטער, להיפך
    סגור
  • ירון לונדון צודק לא חייב להיות עצוב, וגם לא איחל למוות
    מנסור שאפל 05/2021/03
    הגב לתגובה זו
    6 3
    אבל מי שמאחל לאחר למות , הקארמה מגיעה בסיבוב בהפתעה ולוקחת אותו לשאול!!!
    סגור
  • 6.
    למה הוא יכול לדבר כך
    מרדכי 05/2021/03
    הגב לתגובה זו
    14 13
    רק נתאר מה היה קורה אם חרדי [יציב, ולא איזה קיצוני מהשוליים ...] היה אומר כך על חילוני... וזה לא יהיה!!!
    סגור
  • 5.
    הדיוט
    רונן 05/2021/03
    הגב לתגובה זו
    27 15
    ככה נראה אפיקורוס.... ורק מראה לי איך להתנהג הפוך...
    סגור
  • 4.
    לא פוליטיקלי קורקט אבל נכון
    פנחסוב 05/2021/03
    הגב לתגובה זו
    20 26
    העצב על אובדן חיי אדם הוא עמוק מצד שני ההזדהות חלשה. השתלטות על קברים והדלקת מדורות וכל זה באקסטזה לא חלק מהתרבות החילונית ונראית לרובנו זרה ומרוחקת
    סגור
  • וזה עצוב מאד...
    חיה 05/2021/04
    הגב לתגובה זו
    4 0
    כי אנחנו כן עם אחד! ולא משנה ההגדרה - יש חופש דת וזכותו של כל אחד לבחור לו את הדרך לחיות בה אבל כמישהו נופל זה כואב לכולנו.
    סגור
  • כנראה אתה בן לעם זר , איטלקי במקרה?
    סימה 05/2021/03
    הגב לתגובה זו
    13 11
    הרי לך מפריעה גם ה'אקסטזה' על שמירת שבת, ועל דברים שהם ציפור נפשה של היהדות אתה למשל באקסטזה על לעמוד ביום הזיכרון , כי זה חשוב לך, וגם לי. ובצדק. אבל מה שנוגע לאחרים אתה בז, גם אם אתם בני אותה אומה ומסורת אתה 'בהשתלטות' על שטחים לעשות כסף או אצטדיון לכדורגל, ולהם ההשתלטות היא להתקרב לקב''ה כי אתה מנותק, היום אתה ישראלי איטלקי ואולי קוראיני, ואין לך שייכות לאומה.
    סגור
  • 3.
    ירון לונדון לא חלק מעם ישראל
    דויד 05/2021/03
    הגב לתגובה זו
    23 13
    אדם אכזר ואטום בעל לב קר דומה בהתנהגותו ליוסף סטאלין או היטלר
    סגור
  • 2.
    חרדים
    אזרח 05/2021/03
    הגב לתגובה זו
    18 22
    לונדון צודק בכל מילה..אלה שונאי ישראל..לא עובדים..לא עושים צבא..שורפים דגלי ישראל..חברים של האייטולות..הם גם לא אחים שלי..ולא התאבלתי לרגע מימה שקרה להם..
    סגור
  • ואתה כוזר שלא פגש חרדי אף פעם בחייו.
    דגן 05/2021/04
    הגב לתגובה זו
    3 0
    התקשורת מציגה את השוליים שבשוליים של החברה החרדית ואתה רואה את זה ונופל כמו תינוק שנשבה ברשת שלהם ובטוח שככה מתנהגים 900 אלף בני אדם במדינה הזו. אם היה לך מושג כמה מהם משרתים, ממלאים תפקידים בכירים במקומות עבודה או סתם עובדים למחייתם לא היית מאמין. אבל את זה לא יספרו לך בתקשורת. זה לא מעניין מספיק.
    סגור
  • גם אתה איש רע כמוהו (ל"ת)
    בני 05/2021/03
    הגב לתגובה זו
    12 4
    סגור
  • עם אחים כאלו לא צריך שונאים, והאמת לא צריך שתתאבלו.
    רם 05/2021/03
    הגב לתגובה זו
    16 7
    יכולת הדיבור שלך, מבהירה לי מאוד טוב איך הפכו את הגרמנים לנאצים בכזו קלות
    סגור
  • 1.
    אולי לא פוליטיקלי קורקט - אך בהחלט נכון
    זאב פרטוש 05/2021/03
    הגב לתגובה זו
    20 20
    כל הכבוד על האומץ והיושרה, ירון.
    סגור
  • ומה דעת הפרות ברפת??
    מיכאל 05/2021/03
    הגב לתגובה זו
    14 8
    אם זו דעה של 'בן תרבות' שדורש מכל חרדי 'לעמוד' בצפירה, ואז הוא לא חושב שהחרדי סיני, אז הוא צבוע , ודעתו חשובה לי כמו דעתו של סיני בצפון קוריאה...
    סגור
  • אתם מוזמנים לעזוב את הארץ...
    מצדרביעי 05/2021/03
    הגב לתגובה זו
    12 13
    הדבר היחיד ששמר על יהדותם של סביך למשך אלפי שנים היה מה שדומה מאוד לצורת חיים החרדית, אם החרדים והדתיים יעזבו את הארץ ונתחלק באצת ל-2 עמים, תוך כמה דורות לא יישאר ממכם כלום. (כמו שכבר קורה היום ל"יהדות" הרפורמית בארה"ב).
    סגור
  • אסון מרון (ל"ת)
    ויקטור 05/2021/04
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור