תקשורת ומדיה

לוסי איוב: יש בי פחד מהאדמה שבוערת לנו תחת הרגליים

לוסי איוב בפוסט חושפני בפייסבוק על תחושותיה בימים אלו של הסלמה ביטחונית ברחבי הארץ, "פחד מהקלות שבה הכל יכול לקרוס, קלות של יד על ההדק, קלות דעתם של מנהיגים, אם אפשר עוד לקרוא להם כך"
מערכת ice |  8
לוסי איוב (צילום צילום מסך כאן 11)
לוסי איוב, פרסמה היום פוסט בחשבון האינסטגרם שלה וכתבה, "לא סתם אומרים שהפחד משתק. עובדה שאין לי מילים. יש בי רק פחד. פחד מהאלימות המשתלחת, פחד מהשנאה המעוורת שלא נותרה בה טיפה של כבוד עצמי להבחין, אפילו לא כשהיא ניצבת אל מול ילדים".
כזכור, איוב היא ערבייה נוצרית שנולדה לאב ערבי נוצרי ולאם יהודייה שהתנצרה. איוב גדלה בחיפה והיא מרבה לדבר על הזהויות הרב-דתיות שגדלה לתוכן. אתת הפוסט כתבה איוב לאור ההסלמה הביטחונית ברחבי הארץ שמתבטאת בין היתר בהתפרעויות מצד ערביי ישראל בערים המעורבות ובהן חיפה, עיר הולדתה.
איוב הוסיפה, "פחד מאובדן הצפון, מחוסר היכולת או הרצון להבחין בין טוב לרע. פחד ממילים כמו ״טוב״ ו״רע״. פחד שלא נוכל לשקם את מה שנהרס עד היסוד. פחד מהקלות שבה הכל יכול לקרוס, קלות של יד על ההדק, קלות דעתם של מנהיגים, אם אפשר עוד לקרוא להם כך".
איוב הביעה חשש על מקומה העתידי בישראל וכתבה, "יש בי פחד שלא אוכל או לא ארצה או לא אוכל עוד לרצות להמשיך להילחם על הבית כדי שגם אני ארגיש שיום אחד אוכל להקים פה בית. פחד מהאדמה שבוערת לנו תחת הרגליים, ופחד מהרגליים הקרות שמוכנות לפתוח במנוסה מרוב פחד. פחד לאבד תקווה, פחד שנתעורר מאוחר מדי, פחד שכבר מאוחר מדי. ואולי גרוע מכל פחד שלא אוכל עוד לזעוק את הכאב מרוב פחד. אז הנה כמה מילים, זעקת כאב ותקווה קלושה וגם ידיעה שרק ביחד אפשר".
לאור ההסלמה, ידוענים רבים מביעים את תחושותיהם על המצב ברשתות החברתיות ומשתפים את עוקביהם. פירסומים רבים מגיעים דווקא לצורך חיזוק דעת הקהל העולמית על ישראל שמקבלת ביקורת על תקיפותיה בעזה. בין היתר פרסמו אסי עזר, חיים אתגר, אופירה אסייג ועוד.
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    אמת
    פרח 06/2021/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ברגע שנגיד לעצמנו את האמת יהיה ניתן לפתור את הבעיה. הבעיה היא אנשים שהחוקים לא עובדים עליהם ושופטים שלא שופטים פושעים רוצחים ועוד..... זאת האמת ערביי ישראל ניסו לרצוח יהודים כאילו קיבלו אות לצאת לרצוח בסכין בקבוקי תבערה מכות לינץ ועוד. משטרה בתי משפט לטיפולכם.
    סגור
  • 6.
    פה זה מדינת היהוד. לכי מכאן (ל"ת)
    נבון 05/2021/16
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • יהודי
    אני 05/2021/19
    הגב לתגובה זו
    2 0
    היא יהודיה לא יעזור כלום
    סגור
  • 5.
    כותבת שטויות...טיפול דחוף
    SALOKI 05/2021/16
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מסכנה
    סגור
  • 4.
    כותבת שטויות...טיפול דחוף
    SALOKI 05/2021/16
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מסכנה
    סגור
  • 3.
    כן צודקת, גם בי יש פחד כאשר אני רואה פרעות שמזכירות לי
    אילן 05/2021/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האלימות הערבית מוסלמית פשוט הורסת כל דבר יפה וטוב.
    סגור
  • 2.
    להפסיק לפחד להתחיל לחיות על פי ערכים
    אני 05/2021/15
    הגב לתגובה זו
    1 1
    ערך עליון: חיים בבטחון. צאי ותצעקי נגד הפרעות המופרעות שרוב הערבים בישראל לא עומדים כנגדן. צאי ועצרי במילים ובגופך את הזוועה. אחרת את תורמת לאלימות מעצם היותך עומדת מנגד. הפחד שלך לא מועיל וגם לא מעניין. תצמיחי לעצמך עמוד שדרה ותעשי מעשה. אחרת את פשוט ילדה קטנה ומיבבת עם אגודל בפה שמחכה שמישהו יעשה משהו עבורך.
    סגור
  • 1.
    מה היא בדיוק רוצה? שתגיד לערבים להפסיק לרצוח,להצית,לפרו (ל"ת)
    סיון 05/2021/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור