תקשורת ומדיה

דודו אוואט תוקף את הארץ: "אנטי ישראלי, סמרטוטים אחד אחד"

העיתון יצא בכותרת עם ויזואליה של מספר הילדים שנהרגו בעזה בסבב הלחימה האחרונה וגרר תגובות רבות ברשת. השוער לשעבר: "דם 'יהודי' אצלכם לא נחשב זבלים, עיתון אנטי ישראל". זהבה גלאון: "כבוד לעיתון הארץ"
מערכת ice |  12
דודו אוואט וכותרת עיתון הארץ (צילום יונתן סינדל פלאש 90 צילום מסך שער עיתון הארץ)

עיתון הארץ פרסם היום בשערו כותרת עם תמונות של הילדים שנהרגו בעזה במבצע שומר החומות וגרר שיח ער ברשת. בכותרת נכתב: "67 ילדים נהרגו בעזה, זה מחיר המלחמה" ואי ההתייחסות להרוגים הישראלים ומבלי התייחסות לחמאס גרר תגובות מחאה רבות מצד אחד ותגובות תמיכה מצד שני. 

שוער נבחרת ישראל לשעבר, דודו אוואט, שחזר בשבוע שעבר מצילומי הישרדות חזר לצייץ ותקף את הארץ: "רק הכותרת שלכם סמרטוטים אחד אחד הייתה צריכה להיות 68 ילדים שהחמאס רצח...מה עם עידו אביגל ז״ל? דם ״יהודי״ אצלכם לא נחשב זבלים. עיתון אנטי ישראלי"
 


חבר הכנסת לשעבר מיכאל בן ארי המשיך בקו של אוואט וכתב: "עיתון הבוגדים: הנאצים מהחמאס יורים על אזרחים זקנים נשים וטף - היהודים אשמים. שיקראו את אמנת החמאס, שמועתקת אחד לאחד מהתורה הנאצית של גבלס ו׳הפרוטוקולים של זקני ציון׳, שמטרתם המוצהרת השמדת מדינת ישראל, ושלילה של כל מו"מ. אבל סביר שעיתון הארץ מזדהה עם האמנה הרצחנית נאצית הזאת".
גם העיתונאי חיים אתגר החליט לתקוף את הכותרת וצייץ: "זה מחריד ואיום ועם זאת לפרסם שער כזה בלי לציין מי משתמש באוכלוסייה ובילדים כמגן אנושי, מי יוזם ירי מתוך מרכזי אוכלוסייה אזרחית ומטווח כמעט אך ורק אזרחים ומכאן התוצאה שוברת הלב הזו, לא נותן לקורא תמונה מלאה ומאוזנת"
לעומתם יו"ר מרצ לשעבר זהבה גלאון שיבחה את העיתון על האומץ: "עד היום העלימו בתקשורת הישראלית את תמונות הילדים ההרוגים בעזה. למי אכפת מעוד ילדה פלסטינית פחות ילדה פלסטינית. הרי מדובר בעזתים. כבוד לעיתון הארץ".


גיא רולניק עורך דה מרקר, מקבוצת הארץ, גם הוא פרסם את הכותרת וצייץ: "אחד השערים הכי עצובים, חזקים וחשובים שלנו". אבישי עברי הגיב לו: "וגם אותו גנבתם מנ'י טיימז". רולניק זכה לתגובות מקניטות רבות שבאחת מהן נכתב: "עמוד ראשי כזה הבוקר ושכמותו יגרמו לזה שבסוף העיתון ייסגר". לכך העורך הגיב: "תהיה רגוע לחלוטין, הארץ והמרקר בשיא של כל הזמנים במנויים משלמים. החלטנו מזמן שטוב למות בעד ארצנו אבל טוב יותר לחיות בעד ארצנו".

בנוסף, באחת התגובות לשער העיתון בפייסבוק אחד הגולשים פרסם תגובה וטען כי אחת הילדות שבתמונות המפורסמות בשער, נהרגה עוד ב2017. הגולש צירף תמונה עם ידיעה על מותה משנת לפני 4 שנים וניסה להוכיח כי אין קשר בין מותה לבין סבב הלחימה הנוכחי ובבין פרסום תמונתה כחלק מהכתבה של הארץ.

תגובות לכתבה(12):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 11.
    רחמנות על אכזרים
    יהודי 05/2021/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מתי תלמדו , יפי נפש שרוצים להראות טוב כלפי העולם בתוך תוכם שבורים אבל העיקר הכסף והלייקים שהכותרת תביא. אל תדאגו כל כלב בא יומו כפי שאומרים חבריכם הערבים.
    סגור
  • 10.
    הארץ
    קובי 05/2021/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חבר קרוב של בנט...מחמד השמאל
    סגור
  • 9.
    נראה שעיתון הארץ מעדיף את אויבנו עלינו
    רונית 05/2021/28
    הגב לתגובה זו
    2 1
    חלק מהילים נהרגו מרקטות של חמאס שנפלו בשטח הרצועה חלק בכלל לא מתו הם חיים וקיימים וחלק מאותם תמונות הם ילדים ממבצעים קודמים ככה עובדת התעמולה הפלשתינית והארץ שאמור להיות עיתון ישראלי בוחר את הצד של האויב שמסתתר מאחורי ילדים על מנת לא להפגע צהל הוא הצבא המוסרי בעולם נשמר לא לפגוע מלא מעורבים העביר לרצועה אוכל דלק בזמן המלחמה וביתו של הניה מאושפזת אצלנו באיכלוב כאשר הם בכוונה יורים טחלים על אזרחנו והבעיה הגדולה היא שאויבנו מצטטים את עיתון הארץ המרושע בחו"ל "אפילו היהודים אומרים שהם פגעו בילדים ואפילו פרסמו את תמונותהם "
    סגור
  • גם ממשלת ישראל תומכת באזרחי עזה בגלוי
    גל 05/2021/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מעבירה סיוע הומנטירי ותמיכה ומעסיקה אזרחים מעזה במדינת ישראל. זו צביעות להתייחס לזה בצורה כזו כאילו הם לגמרי מנותקים. אם הסיקור שלהם לא כלל את ההתייחסות לחלק של חמאס בפגיעה בילדים ובקורבנות בצד שלנו, אז זה רע מאוד ומוטה.
    סגור
  • 8.
    מה זה תגובה מספר 4, למה רומזים? קדימה עזרו להבין (ל"ת)
    מירי 05/2021/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • טען עוד
  • 7.
    סמרוטו של שוער
    דוידוביץ' 05/2021/27
    הגב לתגובה זו
    3 3
    אווט נעשה דוברו של בן-גביר, ומחלק ציונים לעיתון הארץ (אם בכלל קורא בו יום ביומו). שוער מחורבן במכבי חיפה האוהבה, ועסקן ספורט בינוני בהמשך. חבל שבכלל מתיחסים חגזענות הלאומנית שלו.
    סגור
  • 6.
    שוער פח הפך לשופר פח
    anj 05/2021/27
    הגב לתגובה זו
    2 4
    הדביל הזה תוקף את השמאל . על כל קציניו וחייליו הקרביים ששמרו על המדינה הזו בזמן שאוואט חימם ספסלים בחו"ל. אנשי ארץ ישראל היפה שמרו על המדינה של משפחת אוואט המכוערת.
    סגור
  • 5.
    דודו גבר,סחוף אחריך את כל הנבחרת.כנגד כל רקובי השמאל (ל"ת)
    לאכול שמאלני ולנוח 05/2021/27
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 4.
    עמוס שוקן ערן וולכובסקי יוסי קליין ונער אחד זמיר דחבש
    ה. ג. 05/2021/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה היה שם מה עבר על הנער בן ה-14 אולי 15, איפה אספו אותו מה ע…לו… זמיר דחבש אז נער אומלל היום בכיר בעולם הפרסום. מה המשותף לכל הנ״ל. הדס שטייף לטיפולך למרות שחלפו שנים על שנים מעיתון העיר
    סגור
  • 3.
    מתי יוחזרו רקובי הארץ בחזרה לברלין? (ל"ת)
    היידה רקב שמאל 05/2021/27
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 2.
    מה שדודו שכח,כל רקובי השמאל הלא יהודים לא ילמדו בחיים (ל"ת)
    טוסו לברלין רקב שמאל 05/2021/27
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • 1.
    אני מתפלא שהוא בכלל יודע לקרוא (ל"ת)
    יובל אורן 05/2021/27
    הגב לתגובה זו
    2 3
    סגור