תקשורת ומדיה

החרדים תוקפים: בנט יעביר את המדינה לרפורמים

דרעי האשים את בנט במסירת ישראל לרפורמים, גפני קרא לבנט "האיש שלכאורה חובש כיפה" וליצמן הרחיק לכת וקרא לבנט להסיר את הכיפה מראשו. החרדים מאיימים להילחם בממשלה החדשה - ומאיימים על הציבור הדתי-לאומי
יאיר מור |  1
אריה דרעי, משה גפני ויעקב ליצמן בישיבה משותפת של הסיעות החרדיות (צילום יונתן זינדל / פלאש90)
ההסכמים הקואליציוניים להקמת הממשלה החדשה, שנחשפו אמש בתקשורת, הוציאו את המפלגות החרדיות למתקפה כוללת נגד ראש הממשלה המיועד, נפתלי בנט. הבוקר קיימו ש"ס ויהדות התורה, ששינתה את הלוגו שלה ל"יהדות התורה והשבת", ישיבת חירום משותפת ויצאו בנחרצות נגד הממשלה החדשה והעומד בראשה.
יו"ר ש"ס, ח"כ אריה דרעי, פתח את הישיבה באומרו ש"המדינה היהודית בסכנה. מדינת ישראל משנה את פניה, את אופיה ואת זהותה. לא מדובר בהפרדת הדת מהמדינה, אלא בעקירת הדת מהמדינה".
לבנט ומפלגתו הוא קרא "חובשי כיפה שהסררה מעוורת את עיניהם" וש"בשל אמביציות אישיות הממשלה בראשות בנט זורקת לפח את כל הערכים המקודשים לעם ישראל במשך אלפי שנים". הוא טען כי הם "הולכים להגשים את חלומם רב השנים של מרצ, מפלגת העבודה, הרפורמים, לפיד ואיווט ליברמן".
הוא המשיך: "הממשלה בראשות בנט הולכת להרוס ולהחריב את כל מה שבמשך 70 שנים שמרנו יחד. הממשלה בראשות בנט תחריב את השבת הקדושה, את הגיור, את הרבנות הראשית, הכשרות, והכי חמור - תקרע לחתיכות את עם ישראל, שייאלץ לחזור לחיות כמו בגלות, עם קהילות וספרי יוחסין". לדבריו, בנט מעוניין "לנשל את הרגליים" של החרדים במינוי רבנים ולמסור את מערך הגיור ורחבת הכותל המערבי לידי הרפורמים.
הוא קרא למנהיגי הציבור הדתי לאומי, "לרבנים ולראשי הישיבות, לאנשים ההגונים שהצביעו לימינה בבחירות האחרונות: השמיעו קול. בואו ונפעל יחד וניאבק בהקמת הממשלה הרעה הזו, וכך נשמור על הערכים המקודשים לכל עם ישראל". "כשיורקים עליך - אל תגיד שזה גשם. ויורקים עלינו", הוא סיים. "ואנחנו חייבים לעמוד על נפשותינו כדי להציל את עם ישראל וארץ ישראל".
ח"כ משה גפני אמר כי "נבלה נעשתה בישראל. עוד לא היתה ממשלה שהעיזה לעשות עשירית מהדברים שמופיעים בהסכמים הקואליציוניים הללו". לבנט הוא קרא "האיש שלכאורה חובש כיפה" ולמפלגת ימינה הוא קרא "קורח ועדתו". למצביעי ימינה הוא קרא להחרים ולנדות את חברי המפלגה, ואף איים כי אם החרדים יחזרו לקואליציה הם יסרבו לשתף פעולה עם הציונות הדתית אם היא לא תמנע את הקמת הממשלה הנוכחית.
יו"ר יהדות התורה, ח"כ הרב יעקב ליצמן, אמר כי הממשלה המיועדת היא "ממשלת שמאל קיצונית שאיבדה דרך, איבדה ערכים ואיבדה מצפון". הוא הזהיר כי כל הסוגיות הקשורות בדת ומדינה, "הכל כאן נפרץ ועובר לידיהם של שונאי הדת ליברמן ולפיד".
הוא המשיך וטען כי בנט שיקר לחרדים: "פעם ראשונה שבנט עשה ברית אחרים עם לפיד, הוא אמר 'טעיתי וזה לא יקרה שוב'. האמנו לו. היום אנו כבר רואים איזה ערך יש להבטחות ולאמירות שלו. לא רק שלא מאמינים לו יותר, אלא אנו מבינים שגם בפעם קודמת זה היה מתוכנן ולא טעות". הוא אף קרא לבנט: "אתה לא צריך להסתיר את הכיפה, אתה יכול להסיר אותה, כמו שותפך וידידך יאיר לפיד".
לסיום הוא הבטיח: "נפיל את הממשלה הרעה הזו, כפי שהפלנו את הממשלה הקודמת שהקים בנט ולפיד".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    זאת ממשלת שנאת העם הדת והלאום וזה מפחיד עד לכדי פאניקה
    דתי לאומי מפוחד 06/2021/09
    הגב לתגובה זו
    0 1
    המשותף לכל גוש השנאה שבכל ימי המנדט של ביבי הם לא הסכימו אפילו למשא ומתן, ואז נבחרי השמאל באו לבנט ואמרו לו בוא תצטרף לאמירה החשוב "רק לא ביבי" ותדיר את כל בוחרי הליכוד וניתן לך את הכיסא הנכסף בתמורה לזה שאנחנו נשלוט עליך, ולזה הם קוראים אחדות... הגיע נפתלי ונתן לעבאס 500000000 ש"ח על חשבון הילדים שלנו! פלוס בונוס לתומכיו סולחה לשנתיים על כל העברות בניה בשטחים. ולזה הוא קורא ימין... מה יהיה חברי הממשלה העתידיים יגידו לכם בערבית: ???? ????
    סגור