תקשורת ומדיה

רם שפע בראיון: "לא נתקע אצבע בעין לחרדים, נשמור על המסורת"

יו"ר סיעת העבודה ויו"ר הוועדה לסמים, אלכוהול והתמכרויות בראיון לאתר ice. שפע מרגיע: "אף אחת מהמפלגות לא רוצה לתקוע אצבע בעין לאף אחד מהציבור". על הממשלה החדשה: "הרבה פשרות, השינוי היה מתבקש גם אם יש פערים אידיאולוגיים"
אביחי דלאל |  2
רם שפע (צילום אוליבייה פיטוסי פלאש 90)
רם שפע (36) המשמש כיו"ר סיעת העבודה בכנסת ויו"ר הוועדה לסמים, אלכוהול והתמכרויות אמר בריאיון לאתר ice ביום הבחירות כי הוא מאמין שאפשר יהיה להחליף את השלטון. שלושה חודשים לאחר מכן, כשהוא חלק מהקואליציה החדשה רם שפע בראיון ל-ice. 
שפע דיבר על השוני בין המפלגות והרצון לאיחוד העם, על התהליך שעברה מפלגת העבודה, שפע סיפר על השוני בין החבירה של גנץ לממשלת נתניהו בממשלה ה-35 לבין החבירה של בנט לקואליציית השינוי ושפע דאג להבהיר: "הכל  יהיה פה בדיוק כמו שהיה, אנחנו לא נתקע אצבע בעין לאף ציבור".
ביום הבחירות דיברת על האפשרות להחליף את השלטון והיום שלושה חודשים אחרי והוקמה ממשלה, מה קרה מאז?
״ראשית אני נרגש שכבר לפני הבחירות האמנתי שיש סיכוי שנוכל להקים ממשלת שינוי. זה לקח זמן, היו הרבה מכשולים בדרך אבל בסוף הצלחנו וזה דבר מרגש, נפתח פה עידן חדש ודרך חדשה. אפשר לייצר אחדות בין הרבה מאוד מפלגות שלא בהכרח חושבות אותו דבר אבל מבינות שהשיתוק שהיה פה בשנתיים האחרונות חייב להיפסק״.
הריאיון עם שפע מיום הבחירות:
 
מה עבר על מפלגת העבודה, היו הרבה ויתורים בדרך?
״עד לפני כמה חודשים מפלגת העבודה היתה משהו שאין לו סיכוי לשרוד עד שמרב מיכאלי הגיעה ועשתה היסטוריה. בשביל השאיפה להחליף שלטון היה צריך פשרות, אין מפלגה בקואליציה הזו שלא התפשרה בדרך כדי להיכנס פנימה. זה חלק מהעניין וככה זה תמיד עובד בממשלות, כל צד צריך להתפשר אחרת זה לא עובד וגם פה ברור שמפלגת ימינה ומפלגת העבודה חלוקות על הרבה מאוד נושאים אבל שנינו מבינים שאנחנו מכבדים את כללי המשחק הדמוקרטיים ויש לנו הרבה דברים להסכים עליהם ותקציב מדינה זה משהו שאי אפשר שלא יהיה ועוד הרבה מאוד תחומים שצריך לקדם אותם גם אם יש פערים אידיאולוגיים״.
יש הרבה ביקורות על חלוקת התפקידים, הסתירות בין ההסכמים הקואליציוניים וטענות על כך שהממשלה לא תחזיק הרבה זמן, מה דעתך על הביקורות?
״אני מכבד מאוד ומבין שיש הרבה אנשים שחושבים שהממשלה לא תעשה להם טוב וחוששים ממנה ולא שמחים עליה ואני רוצה להגיד להם שאני מזדהה עם התחושה שלהם. אנחנו מייצגים גם אותם ואני מוכן להקשיב לדעות גם של אנשי ימין מאוד. אני חושב שתהיה הרבה יותר מתונה ומאחדת ממה שהם חושבים וממה שהפוליטיקאים מייצגים אותה. חלק מנציגי המפלגות החרדיות ממש מדברים על הממשלה כאילו היא הגרועה בתבל, כאילו מדינת ישראל לא תהיה מדינה יהודית ועוד דעות מאוד קיצוניות, אני ארגיע את כולם זה לא מה שהולך לקרות אף אחד מאיתנו לא רוצה לתקוע אצבע בעין לאף ציבור ואנחנו נשמר את המסורת הישראלית ואת העם היהודי שלנו, הכל יהיה פה בדיוק כמו שהיה גם אם אנחנו חושבים שאפשר לעשות דברים מעט אחרת בעולם של דת ומדינה״.

ממשלת ישראל ה-36 (צילום: יהונתן זינדל, פלאש 90)
מה דעתך על המהלך של ראש הממשלה נפתלי בנט?
״קצת שכחנו מזה אבל הדבר העיקרי שאמר נפתלי בנט כבר בנאום הפתיחה שלו וכשיצא לדרך בהתמודדותו לראשות הממשלה זה שצריך להחליף את שלטון נתניהו ואני אעשה הכל כדי להחליף אותו. נכון, הוא אמר עוד דברים אבל בעיני זו היתה האמירה העיקרית שלו ואת הדבר הזה הוא מצליח לעשות. הוא בחר נכון ויש אנשים מאוכזבים אבל בסבירות גבוהה ככל שהממשלה הזו תחזיק גם מפלגות הימין יתחזקו מהמהלך הזה״. 
כאחד שהיה חבר בכחול לבן שחברה לראש הממשלה נתניהו בממשלה ה-35 אתה מזדהה עם ראש הממשלה נפתלי בנט לאחר הביקורת שספגתם אז?
״הסיטואציה קצת שונה והנסיבות שונות״.
גם אז דיברתם על למנוע בחירות רביעיות.
״אבל אז היה חודש לאחר תחילת הקורונה אבל אני מזדהה עם התחושה והשליחות שהאחדות מאוד חשובה. בהקשר הזה ככל שמפלגות ימשיכו ללכת עם האמירות ולא ילמדו להתפשר נשאר אותו דבר, פשרות בפוליטיקה זה דרך להתקדם״.

הסיטואציות קצת שונות, בני גנץ ונפתלי בנט (צילום: יהונתן זינדל, פלאש 90)
כיו״ר סיעת העבודה מהן הדרישות הכי מהותיות של המפלגה בממשלה הזו, מה הדברים שהכי תקדמו?
״הדבר המרכזי זה לצמצם פערים וליצור הזדמנויות שונות בחברה הישראלית על ידי תחבורה ציבורית טובה ואיכותית בפריפריה, על ידי שינוים במערכת החינוך שלנו שהיא לא מספיק שיוויונית גם בחברה היהודית, החרדית והערבית, שינויים במשרד לביטחון פנים ויש לנו תפיסת עולם כללית ואנחנו רוצים לשנות והפערים בין גברים לנשים שזה תפיסה מאוד משמעותית אצלנו. זו תפיסת עולם כללית שאנחנו רוצים לקדם אותה ואנחנו מאמינים שבתוך הממשלה הזו זה גם אפשרי״.
ומבחינה אישית.
״יש הרבה מאוד דברים שמעניינים אותי אבל אני כמובן איש חינוך שרוצה להשפיע על מערכת החינוך ולקדם את הרפורמה בקנאביס וזה תואם את ההסכמים וכיו״ר הוועדה למלחמה בסמים ואלכוהול אשמח לקדם את זה וזה אחד הדברים היותר חשובים לי״.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ממשלת רק פשע
    רם שפע 06/2021/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי אתה ? נעים מאוד אתה האדיוט השימושי? אין לכם עתיד ממשלת שנולדה משינאה לנתניהו תקבל את הבחירות הבאות עם בן גביר בראש.
    סגור
  • 1.
    זאת ממשלת שנאת העם הדת והלאום וזה מפחיד עד לכדי פאניקה
    דתי לאומי מפוחד 06/2021/17
    הגב לתגובה זו
    1 1
    הקמתם ממשלת בושה ממשלה שבא תפקיד ראש הממשלה הפך למתת השוחד המרכזית בתמורה לרמאות והונאת בוחרים לאחר הבטחות מפורשות. ממשלה בא נותנים למנסור עבאס 500,000,000 ש"ח על חשבון ילדנו ולתומכיו מאשרים עברות בניה ולא רק אלו שנעשו כי אם אלו שייעשו בשנתיים הקרובות. ממשלה שבא נאלצו לחלק בערך שישים ואחד משרות כדי לעשות כל ממזר למלך. ממשלה שלא בוחרת מי יעמוד בראשה אלא מי לא יעמוד בראשה. ממשלה שנותנת לליברמן להיות הגזבר של המדינה כאשר אפילו בגזברות הליכוד לא הצליח להתאפק. מי מחברי הממשלה המנופחת הזאת טובת המדינה לנגד עיניו והיה עושה זאת ללא שנאה או שוחד בדמות ג'וב או כיסא?
    סגור