תקשורת ומדיה

קרן נויבך נגד קשת 12: "ככה נוצרים כל הנוני מוזס שבעולם"

עיתונאית כאן, קרן נויבך, יוצאת נגד המודל הכלכלי של קשת 12 ברכישת חברות בתמורה לזמן אוויר, ואומרת כי אפשר לייעל את מקורות ההכנסה בלי להשקיע בריאליטי מנופחים ובתכנית אוכל שלא נגמרת, ואך מתריעה בפני הריכוזיות
מערכת ice |  13
קרן נויבך (צילום מתוך עמוד הפייסבוק של כאן ב)
העיתונאית הישראלית, קרן נויבך, יוצאת היום (ראשון) נגד המודל הכלכלי החדש של קשת 12 והשקעתן בחברות קטנות בתמורה לזמן אוויר, ואומרת שאם קשת נאלצת למצוא מודל כלכלי חדש בגלל בעיות תקציב שתשקיע קצת פחות מריאליטי מנופחים.
באייטם חד צדדי בתכנית "סדר יום" בכאן, תחת הכותרת "איך קשת מקדמת חברות שבהן היא מושקעת" העלתה לשידור נויבך את רפאלה גויכמן מדה מרקר ואת ד"ר תהילה שוורץ אלטשולר, מומחית למשפט תקשורת וטכנולוגיה מהמכון הישראלי לדמוקרטיה, כדי להבין את הבעייתיות במודת הכלכלי החדש של קשת 12.
בקצרה: קשת 12 משתמשת בנכסים הטלוויזיוניים והדיגיטליים שלה כדי להשקיע בחברות קטנות, כאשר חלק מהעסקה יהיה בתמורה לזמן אוויר. כך, שחברות קטנות מקבלות חשיפה בפריים טיים, ועל ידי כך גם מקבלות השבחה - השבחה גם להשקעה של קשת 12 עצמה. לדוגמא הובאו חברת הביטוח הקטנה ליברה שקיבלה זמן מסך בפריים טיים שאילולא ההשקעה של קשת, לא היה בתקציב החברה להגיע לכאלו סכומים של זמן אוויר בטלוויזיה בשעות  האלו, ובנוסף גם חברת הזמנת הכרטיסים איוונטר: קשת רכשה 12% ממניות החברה בעסקה שחציה במזומן וחציה בזמן אוויר ושטחי מדיה.
על פי כתבת התקשורת של דבר מרקר: "קשת משקיעה בליברה, לא רק בלרכוש מניות בחברה אלא היא משלמת לה באמצעות חשיפה והמדיות שלה, נותנת לה זמן אוויר ופתאום הרבה פרסומות של ליברה. האם היית נחשפת ככה לחברת ביטוח חדשה? האם זה היה קורה לולא העוצמה של קשת?".
באייטם הועלתה הבעיה של הרגולציה אל מול היכולת להתפרנס מפרסום: קשת מחפשת אחר מקור הכנסה נוסף כאשר הפרסום היום לא שווה כמו לפני עשור בעקבות הענקיות גוגל ופייסבוק שלוקחות את רוב ההכנסות אליהן, בנוסף לקשת יש מחויבויות רגולטוריות אל מול המדינה. ד"ר אלטשולר תקפה את משרדי הממשלה ואמרה כי בעשור האחרון לא השתנה כלום ברישיון לשידור טלוויזיה כדי להתאים את המצב להגירה של תקציב הפרסום מהטלוויזיה לדיגיטל: "למה עשר שנים אין עדכונים של רגולציית הטלוויזיה בישראל? זורקים ממשרד למשרד".
נויבך לא התרגשה מהפיכת "קשת 12" לקורבן, ולגבי המודל הכלכלי החדש בשביל מקור הכנסה נוסף, עקצה ואמרה שזה לא היה קורה אם "אולי היו משקיעים קצת פחות בריאליטי מנופחים עד אינסוף", וב-"תוכנית אוכל שלא נגמרת אף פעם".
על הריכוזיות שתהיה לקשת גם בהשקעה בחברות אחרות וגם באסיפת נתונים, שאלה עיתונאית כאן: "האם לא ככה נוצרים כל הנוני מוזס שבעולם", ותשובתה של ד"ר אלשטולר הייתה שרמת הריכוזיות היא גבוהה משל נוני מוזס: "ענקיות מהסוג שלא מכירים".
תגובות לכתבה(13):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 12.
    קרן צודקת
    דניאל 06/2021/28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא ממש מבינה את כל ההתחכמויות הכלכליות,דבר אחד ברור הריאלטי מטומטם ותכניות האוכל טפשיות. שנים של תכניות תת רמה, הן בין הגורמים להתבהמות של החברה
    סגור
  • 11.
    פושטים את הרגל.
    שרנ 06/2021/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי בכלל רואה ערוץ 12. זה לא פלא הם יורדים בצפיה. תת רמה .איזה תוכניות. מזל שיש עוד עוצים.
    סגור
  • 10.
    כל העובדים בולנברג, התפקדו!
    אבי נור 06/2021/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יצאה הפקודה להכפיש את קרן נויבך והתאגיד. כנסו בה! תכתבו לה כמה מאקו יותר איכותי מכאן רשת ב'! תעליבו! אין כמו לשפוך קצת רוע ברשת בין כתיבת "מאמרי" קליקבייט.
    סגור
  • 9.
    שכחת יתרון אחד גדול
    אניהיא 06/2021/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חברת ליברה ממלאת כל-כך הרבה זמן מסך שכל השאר יכולים לנוח,ולא לעבוד בכלל.רק אנחנו שחוזרים מהעבודה עייפים רוצים לראות אזרחים שקוראים אחד את השני בתוכנית תחרויות,קצת מאוכזבים.אנונו לא מקבלים מה שמגיע לנו עוברים לערוץ אחר ששמה הכל בדיוק אותו דבר.וגן אם נעבור לברלין נמצא את אותו הדבר בדיוק.
    סגור
  • 8.
    החנוטה
    ארכיאולוג 06/2021/28
    הגב לתגובה זו
    0 3
    עדיין המומיה הזאת קיימת? לא יכול להיות היא הרבה לפני פרס,והוא כבר היתפגר,אז כניראה זה זן חדש של מומיות שלא היה מוכר בארכיאולוגיה,צריכה שוב חניתה כי הכל מיתפורר,ועוד רגע הראש ישמט
    סגור
  • טען עוד
  • 7.
    למי אכפת מקרן נויבך ודעותיה?
    וואו 06/2021/28
    הגב לתגובה זו
    0 8
    כל עיתונאי חושב שהוא יייצג את עם ישראל ויודע הכי טוב מה צריך ואיך... יאללה ראינו את כל העיתונאים החכמים שהגיעו לפוליטיקה ועפו ממנה כמו רוח... לא להתבלבל! זה שיש לכם גישה למיקרופון ולזמן אוויר לא הופך אתכם למובילי דעה ומנהיגים
    סגור
  • 6.
    ערוץ 13
    יי 06/2021/28
    הגב לתגובה זו
    3 2
    היא צודקת ב100 אחוז שמתם לב כמה פרסומות יש בערוצים 10 דקות תכנית 10 דקות פרסומות עדיף לראות נשיונל גאוגרפיק
    סגור
  • למה אתה מזוכיסט
    גדי 06/2021/28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תעשה בשכל ישר ותכבה את המכשיר הטמא,ואתה תרויח הרבה הרבה הרבה בריאות, מהרעלנים הללו אתה תצא חולה, אז לנתק,ולא להיתפתות,סגור, לך להליכה,לך למנוחה בגן אויר נקי,ובא לציון גואל
    סגור
  • 5.
    צרות עין
    גרוס 06/2021/28
    הגב לתגובה זו
    0 6
    קשת היא חברה פרטית שבעליה השקיעו מכספם. הם אינם נהנים מכספי צבור בהיקפים אדירים כפי שמקבל השידור הממלכתי עם אחוזי צפייה מינימליים. עינה של הנוקבת צרה בקשת המצליחנית אך אינה אומרת דבר על ענקיות כמו גוגל פייסבוק והשאר שמשתמשות בתכנים,אינן משלמות תגמולים ליוצרים ואף לא פרוטה למדינה.
    סגור
  • 4.
    מכוערת שדוקר בעין. טיפת מודעות אין (ל"ת)
    בלה 06/2021/27
    הגב לתגובה זו
    2 8
    סגור
  • 3.
    חוק ישראל היום
    שלמה תת 06/2021/27
    הגב לתגובה זו
    8 1
    לפיד ואיתן כבל מכרו את המדינה בנזיד עדשים תמורת פרסום אוהד.
    סגור
  • 2.
    אין נונימוזסים
    נאוה בלוך 06/2021/27
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אני לא מכירה עוד מקרה של עתון טוב שמכר את עתונאיו.
    סגור
  • 1.
    פחות פוליטיקה
    המציע 06/2021/27
    הגב לתגובה זו
    6 0
    הוסיפו תוכניות אוכל, ספורט , טבע וראליטי והורידו דרסטית בתוכניות הפוליטיקה עם עיתוניים שניתן לנחש לפי האגנדה שלהם מה יאמרו ומה ילעסו שוב ושוב.
    סגור