תקשורת ומדיה

גדעון לוי במתקפה על המתנחלים: "תאוות נקם שלא יודעת שובע"

עיתונאי הארץ יוצא נגד הביקורות על המגזר החרדי בעקבות הרפורמה של ליברמן וטוען שהיו צריכים לתקוף קודם את מפעל ההתנחלויות: מגזר שכוחו הפוליטי רב לאין שיעור ואיש כמעט לא מעז לצאת נגדו"
מערכת ice |  1
גדעון לוי (צילום תומר נויברג פלאש 90)
עיתונאי הארץ, גדעון לוי, מבקר בחריפות הבוקר (ראשון) את המתקפה נגד החרדים בעקבות החלטתו של שר האוצר ליברמן על ביטול הסבסוד למעונות יום להורים שאינם עובדים, וקורא להטות את הכף גם כנגד המתנחלים "אינספור משרות, אמיתיות ומפוברקות, חיוניות ומיותרות, כשצחנת מפעל ההתנחלות ודרכי הפעולה שלו שורה על הכל".
בטור דעה שכתב באתר "הארץ", אומר לוי שאמנם היה צדק מסויים במתקפה על המגזר החרדי, אבל החלטתו של ליברמן מונעת משנאה, נקמה ופופוליזם: " ליברמן, שעדיין לא תרם דבר למדינת ישראל בכל תפקידיו הרבים, זולת גסות רוחו, גזענותו הבוטה והסביבה הרקובה והמצחינה שבה פעל, יודע זאת היטב: הכה בחרדים, וזכה באהדה ובמחילה על הכל", כתב עיתונאי הארץ.
לדבריו, אמנם המגזר החרדי ראוי לביקורת חריפה ויש אי-צדק בסבסוד מגזר אחד על פני האחר, אבל החרדים לא צריכים להיות הראשונים ברפורמה - אלא המתנחלים: "המגזר שכוחו הפוליטי רב לאין שיעור ואיש כמעט לא מעז לצאת נגדו".
עיתונאי הארץ תוקף בחריפות את יושבי ההתנחלות: הם אמנם מתגייסים לצה"ל, בשונה מהחרדים, "אבל חצי צה"ל גם עסוק בשמירה עליהם, על אדמותיהם הגנובות ובתיהם הלא חוקיים. אותו חצי צה"ל גם עסוק באינספור פעולות נקם שנועדות אך ורק כדי לרצות אותם ואת תאוות הנקם שלהם שלעולם לא יודעת שובע. אילו לא שירתו בצה"ל, כמו החרדים, אבל גם לא היו מעסיקים את צה"ל בשגיונותיהם, היתה המדינה נשכרת, כלכלית, מדינית וביטחונית".
על המשרות של המגזר הדתי, מבקר לוי גם: "השנתון הסטטיסטי של 2019 מלמד, שבכל הענפים היצרניים המתנחלים ניצבים הרבה מתחת לממוצע הארצי. לעומת זאת, בענפים שנסמכים על הקופה הציבורית — ביטחון, חינוך ושירותי בריאות ורווחה — נוכחותם כמעט כפולה מהממוצע", כתב עיתונאי הארץ והוסיף ביקורת נוקבת: "אינספור משרות, אמיתיות ומפוברקות, חיוניות ומיותרות, כשצחנת מפעל ההתנחלות ודרכי הפעולה שלו שורה על הכל. אבל נגד זה איש לא ייאבק. על זה עלולים לשלם מחיר".
לסיום חתם בציניות גדעון לוי את דבריו: "לכן, עלו עלי בריקדות, יחד עם צ'ה ליברמן, למלחמה בחרדים, למען הצדק והשוויון בישראל".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    טרול (ל"ת)
    פקפק 07/2021/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור