תקשורת ומדיה

אנשי התקשורת בריב חסר תקדים: שנאה או ביקורת לגיטימית?

הפובליציסט והסופר גדי טאוב תקף את כתבת "מקור ראשון", עטרה גרמן. העורך הראשי של העיתון, חגי סגל תקף את טאוב: "צריך הרבה רוע כדי להדביק את הגידוף 'מכשירת שרצים' לציוץ אינפורמטיבי, מכשיר שנאות חינם"
מערכת ice |  6
חגי סגל וגדי טאוב (צילום יונתן זינדל ומרים אלסטר, פלאש 90)
ריב נוסף בין אנשי תקשורת בטוויטר. הפובליציסט והסופר, גדי טאוב, שיצא לא פעם נגד הממשלה החדשה תקף את כתבת "מקור ראשון" וקרא לה "מכשירת השרצים ממקור ראשון". העורך של העיתון יצא להגנתה והשניים פתחו בקרב ציוצים בדף הטוויטר.
הכל החל אמש (ראשון) שכתבת "מקור ראשון", עטרה גרמן, העלתה לטוויטר סרטון מכנס "ימינה" וציטטה את אביר קארה מפרגן לניר אורבך. והוסיפה ציטוט של ניר אורבך. הבוקר טאוב שיתף את הציוץ של גרמן ותקף. 
עורך "מקור ראשון", חגי סגל תקף: "צריך הרבה רוע כדי להדביק את הגידוף 'מכשירת שרצים' לציוץ אינפורמטיבי (עם עקיצה קטנה לימינה) של כתבת צעירה וחרוצה המדווחת על אירוע פוליטי כהווייתו ומצטטת ממנו שני משפטים. גדי, אתה מכשיר שנאות חינם".
"לא כל השנאות הן שנאות חינם, חגי. לפעמים צריך לקרוא לרוע בשמו. במקום זה אתם מכשירים שרצים. מקור ראשון הוא הכלי המרכזי בהאצלת לגיטימציה 'ימנית' על הונאת מיידוף של יימינה, ואחד מנותני הגושפנקא המרכזיים לממשלה הפוסט-ציונית הזאת. אתם גורמים נזק שאין לו שיעור. אוסיף להתריע. חג שמח" כתב טאוב לסגל. 
סגל השיב: "אם כך, גדי, אתה מכשיר לא רק שנאות חינם אלא גם עלילות. מקור ראשון לא העניק לגיטימציה לשום הונאה. נדפסו בו אינספור מילות ביקורת על האופן שבו הממשלה החדשה קמה, על מדיניותה ועל השותפים המפוקפקים. בעוונותיו הוא רק לא מחרף ומגדף אותה בעוצמות הנהוגות בפיד, ומשיב בעדינות גם למכפישיו". 
טאוב כתב: "לא לא, חגי. אתם מנרמלים את הנבלה, על ידי זה שאתם דנים בה כאילו יש בה פנים לכאן ולכאן. אין פנים לכאן ולכאן בברני מיידוף. זו עוולה מזעזעת, וצריך לומר את האמת בביהירות. כל מי שמנרמל את השרץ, משחית את יסודות הסולידאריות הישראלית, ועוד במסווה שלך 'מניעת שינאת חינם'. איפה הראש שלכם?".
בשלב הזה גם מגיש "נקסטר", דרור גלוברמן הצטרף וכתב: "כזו היא השבתאות חגי. כמה שלא תבקר את הממשלה - וכקורא אני יודע כמה - כל ביטוי שאינו משרת אותה במפגיע יוקע אל הקיר. שוב מתחוור שימין וביביזם הן תפיסות עולם שונות לעומק".
 
"תגיד, מבחינה פילוסופית-היסטורית גרידא, לא נראה לך מוזר שחגי סגל (סליחה על השימוש בגוף שלישי) צריך להוכיח לגדי טאוב שהוא ימני?" השיב סגל. אלירז שדה הצטרף וכתב: "אולי צריך להגדיר את הימין מחדש".
טאוב ענה: "אתה רוצה לנצח בויכוח רעיוני עם טיעוני ותק? אנחנו לא בהסתדרות פה. כבר מזמן נראה לי שהסוציולוגיה (לא פילסופיה והיסטוריה גרידא) גברה אצלכם על האידיאולוגיה, ושהפקרתם את מצביעי הליכוד שעליהם נשען מפעל ההתנחלות, במרוצכם ל'מכובדות' נוסח מוסף גלריה. במובן זה אבישי בן חיים צודק לגמרי".
סגל השיב: "טענת ההפקרה כביכול של מצביעי הליכוד, והניתוח הפסיכו-אנליטי שבא בעקבותיה, נכונים כמו הציוץ הפוגעני שלך הבוקר על עטרה גרמן. תתנצל, גדי, או לפחות תמחק, זה יותר פשוט".
 
טאוב חתם את הסכסוך: "אני לא מוחק את מה שאני מאמין בו, חגי. וזו ביקורת על עבודתה. וכן על עבודתך. כך מבקרים גם את עבודתי, במילים חריפות לפעמים, ואני לא דורש עליהן התנצלות. לגבי הפקרת הליכוד - נושא גדול מכדי להיכנס אליו כך. אנסה להקדיש לזה מאמר מלא. שיהיה לך ולעטרה גרמן חג שמח. אוסיף לבקר אתכם".
אלי ציפורי צילם מסך וכתב: "סליחה שאני חוזר על עצמי, אבל הנה לכם דוגמא מופלאה לחיבור שבין נוכל הפרקליטות וזה שרוקד על דמו של חלל צה״ל לבין הסגל-ים והליבסקינד-ים, שמייצגים את תשקורת הציונות הדתית הפריבלגית והמתנשאת על ה״ביביסטים״. גדי טאוב בהחלט צודק".
כתב המשפט של גלובס, אבישי גרינצייג שיתף את השיחה והגיב: "אני מאוד לא רוצה להתעבר על ריב לא לי, אבל כבר לימדנו מורנו ורבנו כי 'שקט הוא רפש'. מחזק את ידי עטרה גרמן (גילוי נאות: מעולם לא נפגשנו) ואת חגי סגל (גילוי נאות: סבי ז"ל שנפטר לפני שנולדתי היה חבר של אביו של חגי). הרדיפה הלא עניינית הזו היא לא רק אסון לעיתונות אלא גם לימין".
ציפורי שנמצא בסכסוך משפטי עם גרינצייג שיתף את ההתייחסות שלו וכתב: "גם אבישי גרינצייג מצטרף בתיאום 'מופלא' לנוכל הפרקליטות בהתקפה על גדי טאוב (שאיתו יש לו חשבון אישי). מתי יבינו הסגלי-ים והליבסקינד-ים ומלחכי פנכתם בתשקורת הציונות הדתית שהם לא מייצגים את הרוב בימין אלא מיעוט שוליים מתנשא ואסוני לעיתונות. גדי טאוב - תמשיך לחשוף את פרצופם האמיתי".
 
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    חסרו להיות מפדל, מלקקי תחת של מפאי. מקור אחרון (ל"ת)
    זבולון הזבלון 10/2021/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    יפה נפש
    יעקב שילון 10/2021/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל מי שקורא את תומכי בנימין נתניהו ( שזה בעצם רוב העם) ביביזם ,מאמץ את דרכה והנרטיב של השמאל והתקשרות ,ימין זה נתניהו,בן כספית,אברומיץ,דרוקר וברנע כולם תומכים עיוורים בבנט ,למה כי הם מעדיפים ימין?ברור שלא,הם יודעים שנתניהו הוא מנהיג הבילתי מעורער של הימין.ולכן הם תומכים בנט וחבל שנשאר כמה יפה נפש מהדתיים שגם תומחים בו
    סגור
  • 3.
    על גדי טאוב להבין-מפד"ל אשכנזית חיה ובועטת בסגנון מפא"י (ל"ת)
    איתן 09/2021/29
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 2.
    יצא המרצע מן השק.מי שלא מסכים עם דעתך,הוא מכשיר שרצים.
    הטבח השבדי 09/2021/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין שום סובלנות לדעה אחרת.וריזה מילים,נופת צופים.כמה עצוב.
    סגור
  • 1.
    גדי צודק. חבל שהוא לא מזכיר את ערוץ 7.סליחה כנראה שערוץ (ל"ת)
    כ. ד 09/2021/27
    הגב לתגובה זו
    2 3
    סגור
  • דר טאוב בהחלט צודק.
    ימיני 10/2021/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עסקנות פוליטית מפלגת. העם היהודי הימני הוא שדרת העם.
    סגור