תקשורת ומדיה

מהי תכנית המוזיקה הטובה ביותר ברדיו?

במסגרת כנס העיתונות השנתי, שנערך השבוע, בפעם ה-14 במלון הרודס באילת, חילקה אגודת העיתונאים תל-אביב את פרסי מפעל חיים והפרסים על הישגים עיתונאיים מצטיינים. את פרס תכנית המוזיקה גרף השדרן מושיקו שטרן
מערכת ice |  4
רדיו (צילום Pexels)
כמדי שנה כנס העיתונות השנתי של אגודת העיתונאים תל-אביב, שהתקיים השבוע בפעם ה-14 במלון הרודס באילת, נחתם אמש בחלוקת הפרסים לשדרנים ולתוכניות המצטיינות בתחום הרדיו. בראש הועדה שחילקה את הפרס עמד איש התקשורת אמנון נדב.
הפרס המרכזי, על מפעל חיים, הוענק למלחין ושדר הרדיו אפי נצר בן ה-87 המגיש מדי שבוע את התוכנית "אפי לשבת" כבר 24 שנים. נצר הוא אחד הפזמונאים הבולטים בישראל ובין יצירותיו הבולטות "בלדה לחובש", "גולני שלי", "מישהו הולך תמיד איתי" ו"פרחים בקנה".
פרס השדר המצטיין הוענק לבכיר שדרני גלי צה"ל רזי ברקאי, המגיש בתחנה את התכנית "מה בוער" כבר למעלה מ-25 שנה. נימוקי השופטים נכתב שברקאי “מוזג עיתונות הגונה ונטולת פניות בצד סגנון הגשה אישי, נוקב וחסר פשרות מצד אחד ומצד שני לא אחת סנטימנטלי ומרגש.
את פרס תכנית האקטואליה הטובה ביותר חלקו שתי תוכניות – "גומרים הולכים" המשודרת מדי יום שישי ברדיו תל-אביב בהגשת אודי סגל ודני סידס ו"יומן 90" בהגשת נחמה דואק, אטילה שומפלבי ויוסי הדר ברדיו אמצע הדרך.
פרס נוסף שחולק הוא על תכנית המלל שאינה אקטואליה וגם אותו חלקו שתי תוכניות – "קבסה וציוני" בהגשת קארין קבסה ודניאל ציוני ברדיו חיפה והתכנית "שלושה שיודעים" בהגשת הקומיקאי דודו ארז המנגיש את עולם המדע מדי בוקר לקהל המאזינים בכאן תרבות.
את פרס תכנית המוזיקה הטובה ביותר קיבל השדרן מושיקו שטרן על תוכניתו VIP ופרס על פרויקט מיוחד הוענק ל"אלבומי מופת" בהגשת רז שכניק ברדיו ללא הפסקה ו"מנגינה למדינה" בהגשת יורם סוויסה.
בתחילת הכנס הוענק פרס מפעל חיים לעיתונאי "ידיעות אחרונות" בן-דרור ימיני שמסקר כפרשן בולט את "האנטישמיות החדשה" ושספרו "תעשיית השקרים" זכה להצלחה גדולה. בפרסומיו, ימיני מגן על שמה של ישראל בעולם.
בנאומו על הבמה לאחר קבלת הפרס אמר ימיני, "דווקא כאן, דווקא עכשיו, כדאי לומר מילה אחת על המאבק בתעשיית השקרים. אסור לטעות. לא מדובר בעניין פוליטי. אין לי בעיה עם בעלי עמדות פוליטיות כאלה ואחרות, ולא שאין לי דעות פוליטיות. בוודאי שיש לי. המאבק שלי הוא בשקרים.  אנשי תקשורת ואקדמיה משקרים. בכל מה שקשור לישראל פועל אצלם אלגוריתם שמייצר שקרים. לא כל אנשי התקשורת ולא כל אנשי האקדמיה. אבל רבים מדיי. והמאבק בהם, המאבק לחשיפת השקרים, הוא לא מאבק נגד חופש הביטוי. זה מאבק להצלת חופש הביטוי, כדי שזיהום השקרים לא יטביע אותו".
הזוכה השני בפרס מפעל חיים הוא הפרשן הכלכלי של "מעריב" יהודה שרוני, שבין חשיפותיו הבולטות פרשת מכירת המניות של הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ ורכישת וילת היוקרה של מנכ"ל בנק טפחות במחיר זעום.
 
בנאומו על הבמה לאחר קבלת הפרס אמר שרוני, "לפני יותר מעשר שנים חשפתי את פרשת מניות הרמטכ"ל. התקשר אלי מי שהתקשר ואמר לי שהגעתי לשיא הקריירה והמליץ לי לפרוש. אמרתי לו אתה טועה. דווקא הסקופ הזה מהווה מבחינתי תמריץ נוסף להמשיך ולהצליח ולהביא עוד סיפורים. אבל בואו נודה. חשיפה כמו פרשת המניות הוא סיפור של אחד לעשור. בעיתונות הכלכלית זה נדיר להגיע לסקופ כזה. העבודה היום יומית בעיתונות הכלכלית שוחקת במיוחד. כדי לקבל את הכוח להמשיך, חייבים להצטייד בתאבון אין סופי ולהמשיך ולהביא סיפורים. כשאומרים מאיפה הכוח אני עונה שמבחינתי, היום, הוא יום העבודה הראשון שלי, ואני חייב להוכיח את עצמי".
 
בהמשך הערב חולקו לראשונה שני פרסים נוספים – הראשון, פרס ע"ש ג'יי בושינסקי בשל מצוינות בעבודת שטח עיתונאית שהוענק לאדוה דדון מחדשות 12 על סדרת התחקירים "הנוכלים".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    מנהרת הזמן של ירון אשבל היא תוכנית המוזיקה הכי הכי טובה (ל"ת)
    אין על ירון אשבל 11/2021/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    טקס מענין פאנלים מעולים וברכות לזוכים (ל"ת)
    היתי שם 11/2021/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    תחנות הרדיו הן בדיחה
    עובדת ברדיו 11/2021/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הכל קומבינה של חברים. רדיו 90 רדיו של עבריינים
    סגור
  • 1.
    ברקאי ב"עיתונות הגונה ונטולת פניות" כמו שאני שליט סין.
    רז 11/2021/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    .
    סגור