תקשורת ומדיה

מערוץ 14 לאל ג'זירה? האמירה שהסעירה את העולם הערבי

איתמר פליישמן אמר בשידור חי ב'פטריוטים': הערבים שכחו את הנכבה. והגיע הזמן להתחיל להזכיר להם את הנכבה, נזרוק אותם מעבר לגבול, וככה זה ייגמר". הדברים זכו לטור חריף ב'הארץ' וגם לשיתוף באל ג'זירה
מערכת ice |  9
ערוץ 14 (צילום ערוץ 20)
האמירה של איתמר פליישמן ב'פטריוטים' של ערוץ 14 הצליחה להגיע אפילו עד אל ג'זירה. הטענות של הפאנליסט לגבי האלימות של הערבים בלוד במהומות האחרונות גם הביאה עליו טור ביקורת נוקב בהארץ. לפי התמונה שהעלה ינון מגל, פליישמן למעשה הצליח 'לככב' בסוף השבוע האחרון בעקבות האמירות הנוקבות שלו כשהגיע גם לאל ג'זירה.
פליישמן אמר בעת דיון על האלימות בלוד: "בסוף מה שקורה כאן זה שהערבים שכחו את הנכבה. והגיע הזמן להתחיל להזכיר להם את הנכבה. להגיד להם שאם הם לא יתעשתו בהקדם, ואם הם ימשיכו לנסות לרצוח את הילדים שלנו, התחנה הבאה שלהם היא מעבר לירדן, או במחנה אל־ירמוכ בסוריה. הדבר הזה יקרה אם זה יימשך ככה. הטרגדיה הגדולה של הערבים היא... שפשוט ניקח אותם במשאיות, נזרוק אותם מעבר לגבול, וככה זה ייגמר"..
 
רוגל אלפר כתב בהארץ: "איתמר פליישמן איננו מה שאפשר לכנות ימני קיצוני. רדיקליות היא עניין יחסי, ופליישמן נטוע עמוק במיינסטרים של הימין הישראלי. הוא היה פעם עוזרו ודוברו של ראש הממשלה נפתלי בנט. הוא מפרסם בקביעות טורי דעה בעיתון הנפוץ במדינה, "ישראל היום". ומשדר בתחנת הרדיו "גלי ישראל". ומרבה להופיע בערוץ 14, ביחד עם עוד עיתונאי מיינסטרים ימניים, שרק לאוזן שמאלנית עשויים להישמע קיצוניים, כמו אראל סג"ל, ינון מגל, שמעון ריקלין, יערה זרד, שרה ב"ק, יעקב ברדוגו, ליטל שמש, עירית לינור ועוד. עיתונאים שנמצאים גם בגלי צה"ל, ב–103, לאורכה ולרוחבה של תקשורת ההמונים הישראלית".
"קם בישראל מחנה פוליטי גדול, ששווה קרוב ל–60 מנדטים בכנסת, והוא פשיסטי, בפשטות ובמוצהר. בגלל שלפשיזם יצא שם רע במאה הקודמת, בעיקר בקרב יהודים, אין היהודים הפשיסטים בישראל מעוניינים להיקרא פשיסטים. בענוותם, הם מצניעים את הפשיזם שלהם. הם הפשיסטים שנתביישו. טרנספר? בטח! טיהור אתני? ועוד איך! שימוש בשיטה הדמוקרטית כדי לעלות לשלטון ומשם לנעול יריבים פוליטיים מחוץ לפרלמנט ולפטר את שופטי העליון? ברור! כליאת יועצים משפטיים במכלאות? בכיף! פשיסטים? הלו, בלי קללות. אל תהיו כאלה צנועים. נדמה לכם שפשיסטים זה רק בחו"ל, בגרמניה, בצ'ילה, אבל טעיתם. גם יהודים יכולים. ואתם פשיסטים לכל דבר ועניין. פשיסטים מעולים".
 
"יש רק שתי אפשרויות: לתמוך בדברי פליישמן, או להצהיר על נכונות להשתמש באלימות כדי למנוע את ביצועם. ניטרליות כמוה כתמיכה. עמידה מנגד בשעה שאזרחי ישראל הערבים מועמסים למשאיות כמוה כנהיגה במשאית. כל הקוראים מוזמנים, ברגע זה, לוודא עם עצמם מה הם: יהודים שנבוכים מדי להיות פשיסטים, או אנשים שנשבעים להילחם כדי למנוע טיהור אתני. קדימה, מי נגד איתמר פליישמן? מי יילחם בכוח נגד הטיהור האתני שלו?".
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    אחרי הנכבא(48) והנכסא(67) יהיו הבעסא..והדרבא(המכה) (ל"ת)
    איתן 05/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    יעככ
    יעה 05/2022/11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    איתמר כל הכבוד
    סגור
  • 7.
    זקוק לפסיכיאטר
    גלינה 12/2021/14
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אנחנו בעד פליישמן והחולירע הכותב יעוף
    סגור
  • 6.
    איתמר פליישמן הוא אחלה גבר שמעז להגיד את מה שרוב העם
    נטלי 12/2021/14
    הגב לתגובה זו
    0 1
    השפוי חושב, הפאשיסטים היחידים הם בעלי עיתון הארץ וכותביו, הם לא רק פאשיסטיים מטורללים הם גם ערמומיים, כי הם יודעים לעשות זאת בהסוואה, אבל עוד מלחילת הקורונה, לאט לאט בעוד שאנשים עוטים על עצמם מסכה, המסכה שלהם מתקפלת, ושום כת של PC לא מצליחה להסתיר את הכהויות העכורות שלהם
    סגור
  • 5.
    הארץ
    ליאור 12/2021/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אז מה עדיף מר חכם מעיתון הארץ וקוראיו? לשבת בחיבוק ידיים לנשק את החיג'אב של הערבי ולהקריב את הילד שלך לאללה? הכל למען הערבים החמודים.
    סגור
  • 4.
    הפשיסטים האמיתיים הם השמאלנים
    יעקב 12/2021/13
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ממשלות השמאל הן הממשלות הכי לא דמוקרטיות שהיו בישראל ליהודים ולערבים ממשלות הימין הן הדמוקרטיה האמיתית כשברקע שולט בית המשפט בפועל
    סגור
  • 3.
    רוגל אלפר קורא לאלימות
    מולי ברגר 12/2021/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פליישמן אמר דברים נכוחים!! חייבים לשים קץ לפרעות המבוצעת על ידי כמה מערביי ישראל. ויפה שעה קודם. גם רבין אסף מאות מהם באוטובוסים וגירש אותם. אלפר מחרטט סיסמאות וכינויי גנאי. פאשיזם?? טיהור אתני?? לא הגזמת ??!! והכי גרוע שבקלות ללא כל היסוס הוא מזמין אלימות בתוך המדינה ומסית את הפורעים להמשיך במעשיהם. טוב מאד שאל ג'זירה מראה את פליישמן. רצוי שכל תושבי המזרח התיכון יקשיבו לו היטב. אני בטוח שבני עמם של הפורעים ושל חובבי הלינץ מבינים היטב את המסר על נשיכת היד שמאכילה אותך. כל צופי אל גזירה מקנאים בערביי ישראל שחיים כאן בחופש וברמת חיים גבוהה.
    סגור
  • 2.
    מדוע להעתיק נושאים לכתבה וכותרות מביובונים אחרים?
    חיים .ש. 12/2021/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה אתר הלוויין של "אל-אררד =הארץ" - האשפתון לאנשים שחושבים כמו האויב, מעתיקים מהם נושאים לכתבות. מה יהיה, מעט מקוריות, חשיבה יצירתית ועצמאית לא תזיק לאתר הנלוז הזה.
    סגור
  • 1.
    פליישמן אמר-אם ערבים ימשיכו להרוג יהודים תגיע עוד נכבה! (ל"ת)
    איתן 12/2021/12
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור