תקשורת ומדיה

ניגוד עניינים בעיתון הארץ? "גילוי עריות אינטלקטואלי"

מבקר התרבות אריק גלסנר יוצא בביקורת נגד מוסף הספרות של עיתון הארץ, בעריכתו של בני ציפר: "האם נראה למישהו הגיוני שרות אלמוג תהלל באותו מוסף את תרגומו של בני ציפר להויסמנס, בעוד הוא העורך של המוסף בו היא כותבת?!"
מערכת ice |  3
בני ציפר (צילום מאיה צצאשוילי)
הסופר ומבקר התרבות של "ידיעות אחרונות" אריק גלסנר, יוצא בביקורת קשה על מקביליו במוסף הספרות של עיתון "הארץ" ומאשים אותם בניגוד עניינים ובביקורות לא ענייניות.
מגד כתב בפוסט בחשבון הפייסבוק שלו: "האם זה נראה למישהו סביר שב"תרבות וספרות" של "הארץ" כותב איל מגד ביקורת מהללת על סלין אסייג (היא מושווית לקאמי ולפרנטה, לא פחות! ; בתגובות), בעוד בהיותה העורכת של ספרות המקור בהוצאת "ידיעות אחרונות" היא ערכה את ספרו האחרון?!"
עוד מקרה שגלסנר מוסיף ומספר: "והאם נראה למישהו הגיוני שרות אלמוג תהלל (גם כן במופלג) באותו מוסף את תרגומו של בני ציפר להויסמנס - היא לא יודעת מי אחראי יותר להנאתה מ"נגד הזרם", ציפר או הקלסיקון הצרפתי (בתגובות) - בעוד אותו בני ציפר הוא העורך של המוסף בו היא כותבת?!"
 
גלסנר סיים ואמר כי "אני מכבד את כל השמות הנ"ל, אבל ביקורת ספרות היא לא גירוד-גבים הדדי, היא לא חוכא ואיטלולא. במיוחד לא איטלולא, אגב. בקיצור, זה לא לעניין. לפחות צריך היה להופיע גילוי נאות." 
מי שתמך בגלסנר הוא עורך וואלה ברנז'ה דוד ורטהיים, ששיתף בטוויטר שלו את הפוסט שלל גלסנר והוסיף: "אוננות הדדית, גילוי עריות אינטלקטואלי וגם קצת נפוטיזם במסווה של תרבות גבוהה."
לאחר מכן ורטהיים ציין כי עורך הארץ אלוף בן קיבל את הביקורות ומסר לו בתגובה: "נוסיף גילוי נאות בטקסט של מגד"
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הרשת הכובשת
    אריה קרישק 01/2022/06
    הגב לתגובה זו
    14 0
    מר גלסנר הנכבד, היתכן כי עודך בבתוליך ?! המצב אותו אתה מסקר/תוקף רווח בכל עיתון,בכל העולם. (ז'ת לא אומרת שצריך להשלים עימו...אבל בתכ'לס -הסיכוי לשינוי יותר מקלוש) אותו הדבר במסיבות חלוקות -הפרסים ובועדות מלטפות-יקיריהן וכו וכו'. ציפר נודע-לשמצה בכך במיוחד אבל יש עוד רבים כמותו. וכך מיטלטלת לה העגלה, אל שדות ירוקים ומצחינים... אריה קרישק
    סגור
  • 1.
    גילוי עריות או בעילת קטינים? (ל"ת)
    הארץ 01/2022/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • נפוטיזם עלוב
    גלמן 05/2022/10
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הארץ מלא כל מיני חברים של חברים שמלקקים ומפרסמים זה זה.
    סגור