תקשורת ומדיה

עמליה דואק מזהירה: זו ההודעה שאסור להתייחס אליה

הכתבת הכלכלית ומגישת חדשות 12 שמדווחת בעמוד הסטורי שלה על עדכוני מדיניות הבידודים חושפת הודעה מטרידה שרצה ברשתות החברתיות וגוררת אליה תגובות רבות
מערכת ice | 
עמליה דואק (צילום יחצ)
עמוד האינסטגרם של כתבת ומגישת חדשות 12 עמליה דואק הפך לשם שני לנקודת התעדכנות בכל מה שנוגע למדיניות הבידודים והבדיקות בהתמודדות עם מגיפת הקורונה, ובמיוחד לאור התפרצות האומיקרון. בשעות האחרונות מסתובב צילום מסך שנלקח מהסטורי של דואק מדווח על סגר צפוי משבוע הבא, והצליח לעורר מעט בהלה.
בהודעה נכתב כי החל מהשבוע הבא יוטל, "סגר מלא למשך שבועיים, איסור יציאה של יותר מ-500 מטר מהבית וסגירת מערכת החינוך". בגלל אמינות הדיווחים בסטורי של דואק, והבלבול בימים האחרונים בנוגע למדיניות הבידודים, אשת התקשורת מיהרה להתייחס אתמול להודעה שרצה והבהירה כי מדובר בפייק.
"התראת פייק", הצהירה דואק בצירוף צילום המסך הישן והסבירה, "רץ בקבוצות סטורי מתקופת הסגר כאילו שהוא מעכשיו. לכל מי ששלח הודעות מודאגות - אין סגר שבוע הבא".
הודעת הפייק מן העבר מגיעה דווקא אחרי שאתמול (שני), שר הבריאות הורוביץ החליט באופן סופי על קיצור הבידוד ל-5 ימים בלבד, כאשר ימי הבידוד כפופים ל-2 בדיקות שיתקיימו בימים הרביעי והחמישי.
ההנחיה תיכנס לתוקף במיידי ותחול רטרו-אקטיבית גם על מי שכעת בבידוד ותוקפה יחול על מאומתים ומי שנחשף אליהם ואינו מחוסן או שחייב בידוד מסיבה כזו או אחרת. עת יצאה ההנחיה לאישור הובן כי רוה"מ בנט קיבל את עמדת הורוביץ ולאחר דיון על מומחי מדרש הבריאות הוחלט על קיצור הבידוד, כאשר מטרת המהלך היא לוודא שבמשך 48 שעות המבודד יהיה ללא סימפטומים טרם יציאתו מהבידוד.
 
בנוסף, סיכם בנט עם שר הבריאות על חלוקת מספר בדיקות בחינם לכל אזרח שיהיה מעוניין בכך. ישנן שלוש סיבות עיקריות להחלטה שהתקבלה: ראשית, כרגע במדינת ישראל יש כרבע מיליון חולים מאומתים ועוד כרבע מיליון מאומתים. שנית, ההחלמה מזן האומיקרון מהירה ביחס לזנים הקודמים, ובנוסף, לאחר תלונות רבות במשק על מחסור בעובדים ו-"סגר שקט", הוחלט על ניהול סיכונים שונה.
 
המתווה שהתקבל יחול גם על בתי הספר והגנים, מה שכולם מקווים שיסיים את הבלאגן במערכת החינוך. ההחלטה הסופית התקבלה אחרי דיונים פנימיים של גורמי המקצוע במשרד הבריאות.
בתוך כך, אמש פורסם בחדשות 12 כי בממשלה שוקלים לאפשר בדיקת אנטיגן עם השגחת דוגם דרך הזום. כדי למנוע עומס במתחמי הבדיקות, נשקלת האפשרות לביצוע בדיקה ביתית. על פי ההצעה, הבדיקה תהיה מצולמת עם השגחה של דוגם שיוודא שאכן דוגמים על פי ההנחיות, ובסוף הדיגום עם קבלת התוצאה - הנתונים ידווחו למערכת הממוחשבת. הפתרון הזה נועד למנוע מצד אחד אי-דיווח על תשובה חיובית בבדיקה ביתית, ומצד שני להפחית את העומס במתחמי הבדיקות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה