תקשורת ומדיה

הרייטינג לקראת מהפך? זה השינוי שדנה בו ועדת הכלכלה

אחרי הטונים הגבוהים בועדת הכלכלה בעניין תשלום על שידורי טלוויזיה באינטרנט, הועדה תדון במדידות הרייטינג שמייצרות מלחמות קבועות על הכסף הגדול של המפרסמים. האם התחום לקראת שינוי?
מערכת ice | 
רייטינג מדגם (צילום אילוסטרציה)
מדידת הרייטינג על ידי הועדה הישראלית למדרוג נדונה הבוקר (שלישי) בכנסת, לאחר שחבר הכנסת אופיר אקוניס מהליכוד יזם להכניס את הנושא בלוח הדיונים של הועדה היום. אקוניס טען כי יש לקבל עדכון על אופן ניתוח הנתונים והמדגם המייצג בשיטת המדידה של הרייטינג, בשל העובדה בתקופה האחרונה ישנה ירידה ברייטינג של הערוצים המסחריים ובנטישה של ערוצים 11 ו-14.
אקוניס הסביר כי ח"כ אקוניס כי השיטה של הפיפל מיטר מיושנת וכבר יש מדינות בהן נהוגות שיטות אחרות חדשות יותר. הוא הוסיף כי "יש לכך לא רק השפעה על שוק הפרסום, אלא גם על מה שמקבל הציבור. אם ניקח ערוץ מסוים שלא ננקוב בשמו, והוא משדר חדשות מ-15:00עד חצות, ללא סדרות, ללא סוגה עילית, וערוץ אחר שמחליט לשדר עציץ מיובש 8 שעות וכוחו הוא במספר האפיק שחילקה לו המדינה – אז מי החליט שתכנית בישול מעניינת יותר? אני רוצה לדעת האם שיטת המדידה רלוונטית לשנת 2022 או שהיא אנכרוניסטית ומיושנת, ויש לי יסוד סביר להניח מה התשובה. השאלה היא גם מדוע ערוצים החליטו שהם אינם חלק מוועדת המדרוג, כמו התאגיד, ערוץ 14 והרשות השנייה בעצמה".
בתום הדיון, היו"ר ביטון סיכם והודה לח"כ אקוניס, הוא הוסיף כי "ועדת הכלכלה תמשיך לקיים מעקב אחרי תהליכי העדכונים והשיפורים של תהליכי מדידה שידייקו את השיטות הנהוגות כיום, שהן לא עדכניות, לא ממצות ולא כוללניות ונדרשות להתאמה ובחינה מחודשת".
קשת ורשת מחזיקות בנתח הגדול של הרייטינג, אך יחד עם זאת לא ניתן לדעת מה באמת נתוני הרייטינג של 11ו-14 בגלל שהם לא משתתפים במדידות. מדובר בנושא בעל הכרעה מסחרית גדולה עבור ערוצי התוכן, כשככל הנראה הכוונה בהעלאת דיון לעדכון מדידות מדבר על הצורך למדוד לא רק את ערוצי הטלוויזיה המשודרים.
 
בתאגיד השידור לדוגמה הטענות לגבי המדידות הן ההתעלמות מהדיגיטל, שחזק מאוד בתכנים של כאן. בנוסף אחת הבעיות שכבר דנה בהם הועדה היא המעבר לתקשורת היברידית שמורכבת משידורים על גבי אינטרנט באמצעות סלקום ופרטנר טיוי ודומיהן.
הועדה הגיעה מוקדם יותר הבוקר לטונים צורמים בעניין תשלומי השירותים על הערוצים המסחריים בפלטפורמות אלה, כשחוק ההסדרים המאשר את המשך ההסדר של תשלום לערוצי התוכן על שידורי האינטרנט, למרות שהערוצים אמורים להיות מנועים מלקיחת תשלום מלקוחות על השימוש בהן, בשל העובדה שהם מסחריים במקרה של 12 ו-13, ובמקרה של התאגיד מדובר בגוף ממומן ציבורית כידוע.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה