תקשורת ומדיה

עמית סגל חושף: למה בדובאי סולדים ממנסור עבאס?

בטורו השבועי, מנסה העיתונאי עמית סגל לפצח את 'חידת מנסור עבאס'. האם פעם שיקר כשהתבטא באנטי-ישראליות, ועכשיו הוא אומר את האמת, או שבעבר אמר את האמת והיום הוא זאב בעור של כבש?
מערכת ice |  4
עמית סגל (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
"שגריר של מדינה ערבית מוכרת נפגש בשבועות האחרונים עם גורמים מקומיים בכירים. הוא מגלה דיפלומטיות רבה, עד שזה מגיע לחברותה של רע"מ בקואליציה. עבאס, הוא מזהיר אותם, זה האחים המוסלמים, והאחים המוסלמים זה רע." כך חושף עמית סגל היום (שישי) בטורו השבועי.
"חידת מנסור עבאס מעסיקה את כולם," כותב סגל במוסף לשבת של ידיעות אחרונות, "ממעצמות זרות ועד מפלגות מקומיות. השאלה היא אם יו"ר רע"מ השתמש בעבר ברטוריקה אנטי ישראלית בוטה מסיבות פוליטיות וכעת הוא אומר את האמת, או שאמר אז את האמת והיום מפתה את הציבור היהודי ברטוריקה פרו-ישראלית."
סגל מביא מחקר חדש של המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה, גוף בעל נטייה שמרנית-ימנית, שטוען שישראלים המאמינים בשותפות עם רע"מ הם פתאים: "לפי סא"ל במיל' יהונתן דחוח הלוי, מחבר המחקר, המסמך שעליו חתמה רע"מ אשתקד איננו הסכם קואליציוני עם בנט ולפיד, אלא הודנה בין המוסלמים והיהודים. השייח' ראיד בדיר, מנהל המוסד לפסיקת הלכה ולמחקרים איסלמיים של התנועה האסלאמית שלה כפופה רע"מ, הציג בסמוך להקמת הממשלה הצעה ליישוב הסכסוך המוסלמי יהודי בארץ בהסתמך על תקדימים כולל חוזה חודייביה המפורסם, שלום זמני שבסיומו הדור הבא יכריע על הארכתו – או על פתיחה במלחמה."
 
אותו שייח' הגדיר את המהומות במאי 2021 כ-"מלחמת דת" מוסלמית. המחקר שמביא סגל מציג התבטאויות של עבאס עצמו בזכות המחבלים הכלואים, כגון: "כן, לאסירים הביטחוניים יש כלפינו סמכות מוסרית, אנושית ולאומית", שאמר עבאס ב-2016, והוסיף לגבי הח"כ בסאל גטאס שהבריח טלפונים למחבלים ש"אחי בסאל שגה בשקלול האינטרס, אך הוא בהחלט לא ביצע חטא".
סגל מסכם שעבאס לא מתכחש לדברים שהשמיע בעבר וכיום אינם תואמים את הקו שלו בתוך הקואליציה. בנוסף, סגל סובר שעבאס משוכנע שבעוד חמש שנים ייאלצו כולם להודות שהשינוי התרחש גם התרחש, ואין מדובר בהודנה אלא בשלום אמיתי.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    מי זה החרא הזה שמחרבן בצלחת שהוא אוכל ממנה? (ל"ת)
    רמי 02/2022/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    הודנה עם רעמ
    אלכס 02/2022/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לפי החשבון היהודי .עבס צריך להיות 70 שנה באדמה, רק אחר כך נדע .אם נכון היה או לא היה. אז נשארו בערך מאה שנים. כנראה יש לו עוד 30 שנה לסיום. מהמדור לחיפוש :קרובים ,אמונה וקברים.
    סגור
  • 2.
    עמית סגל חושף...
    סמדר 02/2022/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לתהייה מתי מה שעבאס אומר זה שקר ומתי אמת: מבחינצי זה ברור ושקוף: עבאס יצא בטמירה של: "מדינת ישראל של היהודים היתה ותשאר" ברור שסה למטרת רווח: הנגב הובטח לו התמורה למילותיו אלו. לא בכדי לא מאםשרים נטיעות בנגב. לא בכדי, מפנים ידוב/התנחלות מהנגב. צריך לפנות לעבאס. זו תהייה מדינת הפלדתינים כשהוא ראש הממשלה דלהם, לבינתיים. אולי בסופו יהיה גם ראש הממשלה של ישראל.. זה בדרך לדם. ראו הוזהרנו כולנו.
    סגור
  • 1.
    זה חידוש לטפשים (ל"ת)
    מ 02/2022/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור