תקשורת ומדיה

טלטלה במועצת העיתונות: ארגון העיתונאים עוזב "גוף לא רלוונטי"

ארגון העיתונאים הודיע בישיבת מועצת העיתונות לנשיא המועצה חנן מלצר כי הוא החליט לעזוב את המועצה לאלתר. יו"ר הארגון: "הבעייתיות של כפל הכובעים של מלצר זועקת לשמיים והאדישות שבה זה מתקבל בקרב חברי המועצה מעוררת תמיהה"
מערכת ice |  3
נורית קנטי (צילום נירי גתמון)
בישיבת מועצת העיתונות שהתקיימה אחר הצהריים (ראשון) הודיעו נציגי ארגון העיתונאים לנשיא המועצה חנן מלצר ולחבריה, כי הארגון החליט לעזוב את המועצה לאלתר. מבחינת הארגון, הקש ששבר את גב הגמל הוא החלטת הנשיא מלצר לשמש במקביל יו"ר חברת הביטוח מגדל - כפל תפקידים שלדעת ארגון העיתונאים מציב אותו בניגוד עניינים חריף, פוגע בתדמית הציבורית של המועצה והופך את נשיאה לחלק מהבעיה במקום לחלק מהפתרון.
בנוסף, בארגון מותחים ביקורת חריפה על המועצה - על היעדר רלוונטיות, ניגודי עניינים, התנהלות בלתי תקינה ובזבוז כספים.  עם היוודע דבר מינויו של מלצר לתפקיד יו"ר מגדל, ארגון העיתונאים דרש לקיים דיון והצבעה, שהתקיימו היום ובהם מלצר זכה לגיבוי מרוב חברי המועצה. 
לפני ההצבעה אמרה יו"ר ארגון העיתונאים נורית קנטי: "הבעייתיות של כפל הכובעים של מלצר זועקת לשמיים והאדישות שבה זה מתקבל בקרב חברי המועצה מעוררת תמיהה. האם אתם באמת מאמינים שכלי תקשורת או עיתונאי שמעוניין להרים עכשיו תחקיר נוקב על מגדל, לא יחשוב פעמיים על כך שייאלץ להתעסק לא רק עם סוללת עורכי הדין של אחד התאגידים הגדולים בישראל, הוא גם צריך לקחת בחשבון שלא יהיה לו גיבוי מנשיא מועצת העיתונות. מעבר לניגוד העניינים, יש פה פגיעה קשה בתדמית של המועצה כגוף ציבורי שאינו תלוי - לא בשלטון אבל גם לא בהון. הבעיות הקשות הללו, שמצטרפות לכשלים הרבים שכבר היו טרם זמנו של מלצר, פוגעות באמון של העיתונאים ושל הציבור בה כגוף רלוונטי. מספיק היה לעקוב אחר הסיקור של המינוי הזה על מנת להבין את עוצמת הפגיעה בתדמית המועצה. עיתונאים מכל קצות הקשת ומכל כלי התקשורת הביעו תמיהה על ההחלטה האומללה לכהן בשני התפקידים בו זמנית ועל ההצדקות שנתן מלצר למהלך.
 
האמת צריכה להיאמר, כבר הרבה זמן שהמועצה היא גוף לא רלוונטי לרוב מוחלט של העיתונאים בישראל שפשוט לא סופרים אותה. המועצה הרוויחה ביושר את התדמית הזו, בשורת פעולות תמוהות ובעיקר בחוסר יכולתה למנף את הנכס היחיד שעוד נותר לה, תקנון האתיקה. קיווינו שהנשיא הנבחר יביא בשורה חדשה, אך התאכזבנו, לנוכח מה שאנחנו מתרשמים שהוא גרירת רגליים, וחוסר רצון להתעמת עם אף גורם בעל כוח במועצה ומחוצה לה. כדי להשיב את מועצת העיתונות אל ימיה כמשפיעה ומשמעותית לעוסקים בענף, אין צורך להגדיל את מוסדותיה בעוד ועוד נציגים שבינם לבין עיתונות אין דבר וחצי דבר, אלא יש צורך בהחלטות קשות וברורות בדבר חיזוק העיתונאים והעיתונות, הן בפעילות המועצה הן בפעולות שתנקוט". 
 מארגון העיתונאים נמסר: "יכולנו להמשיך לנסות לשנות מבפנים, אבל ההודעה על כך שנשיא מועצת העיתונות מתכוון לכהן במקביל כיו"ר מגדל, וכי הוא, וגורמים אחרים במועצה, אינם רואים בכך שום בעיה, גרמה לנו להבין שאין לנו מה לחפש בה יותר.  על רקע הוואקום שיצרה מועצת העיתונות, וחוסר תפקודה בנושאים של חופש עיתונות ואתיקה מקצועית, ארגון העיתונאים בישראל פעל בשנים האחרונות בצורה אינטנסיבית בנושאים אלה ועמד בחזית המאבק המשפטי והציבורי בסוגיות אלה. נמשיך לעשות כן, ונפעל ביתר שאת ליצירת מסגרת חלופית שתיתן מענה לדילמות האתיות והמקצועיות שעבודת העיתונות מעלה. אנו קוראים למי שקידום עיתונות חופשית ובריאה בישראל היא נר לרגליו, להצטרף אלינו להקמת מסגרת חלופית"
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    וזה היה שופט עליון?לא מבין את ניגוד הענינים?
    הטבח השבדי 02/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה אמר מיקי זוהר?כסף,כח,כבוד.מה אמרו חז"ל?כסף יעוור עיני חכמים.
    סגור
  • 2.
    הכל מושחת ורקוב בתקשורת. עיתונאים להשכיר (ל"ת)
    רקובים 02/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    מה הקשר בין חנן מלצר לעיתונות? (ל"ת)
    אלה 02/2022/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור