תקשורת ומדיה

תקרית בכנסת: מאיר פרוש תקע בשופר במחאה בוועידה וסולק

ח"כ מאיר פרוש ממשיך להפריע לדיוני ועדת החוקה בראשות הרב הרפורמי ח"כ גלעד קריב, והיום מצא דרך מקורית במיוחד לבטא את מחאתו
מערכת ice |  1
מאיר פורוש (צילום דוברות הכנסת)
יו"ר ועדת החוקה ח"כ גלעד קריב הורה היום (ראשון) על הוצאתו של ח"כ מאיר פרוש מאולם הוועדה לאחר שתקע בשופר וקטע שוב ושוב את דברי המשתתפים בכך שקרא בקול פרקי תהילים. ח"כ פרוש הוצא מהאולם תוך שהוא קורא לעבר היו"ר: "אתה תפריע, אנחנו נפריע לך".
עם חידוש הדיון שהופסק הבוקר בעקבות קריאותיו של ח"כ פרוש, אמר היו"ר ח"כ קריב: "ניתן לח"כ פרוש להפגין את מחאתו, זה דבר לגיטימי, ונשמור על זכותם של חברי כנסת למחות על פעולות כאלו ואחרות".
 
לאחר שח"כ פרוש המשיך לקרוא פרקי תהילים אמר קריב: "אני חייב לציין כי יש כאן שיפור במחאתו, שכן אביו השחית מעל בימת הכנסת סידור תפילה רפורמי. הבן פועל קצת יותר בדרכי נועם, וזכות המחאה עומדת לו. נשמע פרק תהילים אחד או שניים, זה תמיד טוב ואז לצערנו נבקש מסדרני הכנסת באדיבות לסייע לח"כ פרוש להמשיך את מחאתו במקום אחר."
עוד הוסיף: "מצב שבו ח"כ משבש מונע את קיום הדיון ומפריע לנציגי המשרד הממשלתי וחוזר על כך זו הפרה חמורה. זה לא מצב של קריאת ביניים לא נאותה. מפאת כבודו של ח"כ פרוש ומפאת כך שזכות המחאה היא זכות חשובה, ננסה לחדש את הדיון אך אם ימנע את קיום הדיון אשתמש בסמכותי לבקש מח"כ פרוש לצאת ולא להעמיד את סדרני הכנסת במצב לא נעים."
לבסוף אמר: "על מנת ללמד זכות על ח"כ פרוש, נציין כי אביו ח"כ מנחם פרוש ז"ל השחית דפי סידור רפורמי במליאת הכנסת, ואילו הוא רק קרא פרקי תהילים ותקע בשופר. בהקשר זה ניכר שמשפחת פרוש צועדת בכיוון הנכון אל עבר מתינות וסובלנות דתית".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    פחחחח.... שופר של ביבי תוקע בשופר
    עובד 03/2022/06
    הגב לתגובה זו
    10 0
    נראה שהעבדים של הנאשם ביאוש טוטאלי.
    סגור