תקשורת ומדיה

עמית סגל: ״ממליץ לעקוב, מדובר בחומר נפץ״

עמית סגל תפס רגע מסוכן בועדת הבריאות של הכנסת, אחרי שעידית סילמן התייחסה למכתב ששיגר ניצן הורוביץ בו הוא מתכונן להתיר הכנסת חמץ לבתי החולים, "מדובר בחומר נפץ"
מערכת ice |  1
עמית סגל (צילום יונתן זינדל פלאש 90)
סוגיית הכנסת החמץ בבתי החולים מגיעה לטונים צורמים והטלות ווטו בוועדת הבריאות אתמול, אחרי שעידית סילמן שמכהנת כיו"ר הקואליציה ויו"ר ועדת הבריאות התייחסה למכתב החמץ של שר הבריאות ניצן הורוביץ, ובחרה במילים קשות שלא משתמעות לפני פנים, ואף הותירה את הפרשן הפוליטי של חדשות 12, עמית סגל, מופתע.
סילמן אמרה אתמול בוועדה להורוביץ, "כל המדינה בטלטלה לאור המציאות, ושר הבריאות מוצא לנכון להוציא הודעה שקשורה לחמץ בפסח בבתי החולים, במקום שכולו רעות והתחשבות באחר.
"בסופו של דבר זו לא הציפייה שלנו משר שיבוא ויחריג את זה. אתם יודעים, בשואה אנשים צמו כדי לא לאכול חמץ ושר במדינת ישראל בתוך קואליציה כמו שלנו אומר להכניס חמץ, מעבר לכך שזו פגיעה אישית ופגיעה בשרים בקואליציה וזלזול באחוזים רציניים בציבור בישראל ברשות אותה ממשלת אחדות והתחשבות.
אז אני חייבת לו תודה כי הוא הפיל לי איזה אסימון. לפעמים הולכים לאיבוד בתוך כל העבודה הקשה אבל לעם ישראל יש דגלים, ודגלים שדורות שלמים אנשים המיתו את עצמם עליהם, ואנחנו בטח בממשלה הנוכחית לא נהיה חלק מהפלתם. אנחנו חייבים לכבד את הציבור ואני חייבת לומר משולחן הוועדה עכשיו שאנחנו לא נוכל לקחת חלק במקום כזה שזו האמירה.
 

"אני מקווה ששר הבריאות יכבד את הציבור והקואליציה ואת המקומות שיש לנו בהם וטו בנושאים של דת מדינה ויתחשב ברגשות הציבור המסורתי והדת בישראל כי אנחנו והאצבעות שלנו לא נוכל לאפשר לאדם כזה להמשיך ולהיות שר. יש כאן חציה של קו אדום ואני מודיעה כאן מעל כל במה של ועדת הבריאות שבמשמרת שלי זה לא יהיה, זה בנפשי, אנחנו לא נוכל לקחת חלק במציאות שכזו".
מדובר במילים חריפות ונוקבות מצידה של יו"ר הוועדה, ופרשן חדשות 12 שזיהה את הלך הדברים התקיף ציין לעוקביו בערוץ הטלגרם שלו על גודל הדרמה וכתב, "אולטימטום של עידית סילמן לשר הבריאות הורוביץ, מציע להתייחס ברצינות לשינוי הכיוון הזה, נושאי דת ומדינה הם חומר הנפץ של הקואליציה הזו, ואם דווקא יו״ר הקואליציה שאמורה לתחזק אותה מאותתת על קו אדום, כדאי להמשיך ולעקוב".
 
בתוך כך, יו"ר ועדת הקואליציה וועדת הבריאות זכתה לחיזוק דווקא מהאופוזיציה וממי שכיהן בעבר כשר הבריאות כשליצמן פרסם התייחסות לדבריה וכתב, "מבקש לחזק את דברי יו״ר ועדת הבריאות ח״כ עידית סילמן בצורך למנוע הכנסת חמץ בחג הפסח בבתי החולים הממשלתיים.  
לצערנו, עמדת שר הבריאות הורביץ לאפשר הכנסת חמץ בפסח בבתי חולים היא חציית קו אדום ערכי ושינוי ממה שמקובל בישראל במשך כל השנים. מדובר בכפיה ממשית נגד רוב מוחלט של אזרחי ישראל, שאינם רוצים לפגוע ברגשות שומרי המצוות והמסורת, בהכשלת הבאים בשערי בתי החולים נגד דתם ואמונתם. מעבר לויכוח הפוליטי הנוקב, ברצוני לשבח את ח״כ סילמן על הבעת עמדה ראויה וחשובה, כפי שנדרש במדינה יהודית".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    זה שר? החורוביץ?
    יורי 04/2022/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מלקק חורי תחת
    סגור