תקשורת ומדיה

במשרוקית של גלובס פישלו ונאלצו להתנצל ולמחוק את הכתבה

במדור המשרוקית של גלובס אומרים כי העקרונות המנחים את עבודתם הינם "דיוק, הקפדה על עובדות ופרטים", אך לאחר שאישרו את דבריו של ח"כ מוסי רז לגבי בנייה ביו"ש, הם קיבלו את המידע האמין לגבי הבנייה והבינו שטעו ומחקו את הכתבה
מערכת ice | 
אלונה בר און (צילום יחצ, ויקיפדיה, מערכת אייס)
מדור המשרוקית לא בדק את העבודות נכון ונאלץ להתקפל ולהסיר את הבדיקה השגויה, ואף להוציא הבהרה היום (רביעי) בחשבון הטוויטר של גלובס כי הייתה טעות ולכן לא תמצאו את הכתבה באף פלטפורמה אפשרית.
על פי אודות שנמצא באתר הכלכלי, "המשרוקית של גלובס עוסקת בבדיקת התבטאויות פומביות של אישי ציבור במטרה לספק לקהל קוראי וצרכני החדשות כלי חיוני לבחינה מושכלת וביקורתית שלהן. באמצעות בדיקה מהירה, מקיפה, מאוזנת ועניינית בזמן אמת של התבטאויות הנוגעות לענייני היום, המשרוקית מבקשת להוביל בישראל שיח ציבורי ותקשורתי אמין יותר, מדויק יותר ומעוגן בעובדות".
"העקרונות המנחים את עבודת המשרוקית הם דיוק, הקפדה על עובדות ופרטים ושימוש במקורות אמינים וגלויים (ללא שימוש במקורות אנונימיים), ללא קשר לזהות הדובר או לעמדה המוצגת באמירה הנבדקת".
 
לצערם של חברי הצוות, הבדיקה הקפדנית לא הייתה נכונה והם נאלצו להסיר את הבדיקה הלא-אמינה שיצאה תחת ידם. על מה מדובר? בגלובס יצאו לבדוק את הטענה של חבר הכנסת מוסי רז תחת הכותרת: "מי בנה יותר ביו"ש? הממשלה הנוכחית או אלה שקדמו לה".
במשרוקית בדקו את האמירה של רז כי "מאז שהממשלה הזו קמה אושרו 3,000 יח"ד (בשטחים), בדיוק כמו בקודמותיה", והעניקו לכך ציון "נכון". כאשר לפי הגדרות של המשרוקית הכוונה היא ש-"ההצהרה נכונה ומדוייקת".
 
אולם, לאחר מידע שהגיע אליהם לאחר הבדיקה, התברר לגלובס כי הציון שנתנו הינו שגוי. אך במקום שינויים בכתבה עצמה, החליטו בעיתון הכלכלי למחוק את הכתבה מכל הפלטפורמות: "בהמשך היום נפרסם את הבדיקה המתוקנת עם ההסברים לטעות, והציון המתוקן. אנחנו מתנצלים בפני הקוראים", כתבו גלובס בחשבון הטוויטר שלהם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה