תקשורת ומדיה

זהבה גלאון: העולם שתק בשואה ובישראל שותקים באוקראינה

יו"ר מרצ לשעבר, זהבה גלאון, קוראת לממשלה להתנער מהאדישות ולפעול כנגד רצח העם באוקראינה ולא לעמוד מנגד: "כשנציין השבוע את יום השואה ונשאל איך שתק העולם? ככה, בדיוק ככה"
מערכת ice |  8
זהבה גלאון (צילום יהונתן סינדל פלאש 90)
יו"ר מרצ לשעבר, בטור חריף וביקורתי היום (שני) בעקבות התנהלות הממשלה בכל הקשור למלחמת אוקראינה ורוסיה, על אף התיווך של ראש הממשלה בנט בסיום הסכסוך. גלאון אף משווה זאת לא פחות למלחמת העולם השנייה ואומרת כי באוקראינה מתקיים רצח עם.
את הדברים כתבה חברת הכנסת לשעבר בטור לאתר הארץ, בשבוע בו נציין בישראל את יום השואה: "בימים האלה צבא רוסיה מבצע באוקראינה פשעים נגד האנושות ורצח עם", כותבת גלאון אך מבהירה שבכל הקשור להשוואה לשואה - האירוע יהיה חריג בהיסטוריה של האנושות, אך הלקחים מהשואה לא נלמדו.
 
אולם, האם ישראל פועלת למניעת רצח העם באוקראינה? לדברי גלאון "לנגד עינינו מתבצע רצח עם, ואנחנו שולחים לקורבנות כמה קסדות, למירוק המצפון". כך, כשם שהעולם שתק בזמן השואה, כך גם בישראל שותקים בגלל העומס היומיומי וההתרגלות לזוועות. 
בחשבון הטוויטר שלה, הוסיפה גלאון: "כשנציין השבוע את יום השואה ונשאל איך שתק העולם? ככה, בדיוק ככה. כפי שהוא שותק כשלנגד עיניו מתבצע רצח עם באוקראינה. בעומס מידע נורא, יומיומי, בהתרגלות איטית לזוועות. זה מבחן מוסרי שהיינו מוכרחים לעמוד בו. ואני חוששת שיום אחד גם לנו לא יעשו הנחות".
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    אני אכין להם
    נג'מה עומסי 01/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ג'חנון לשבת
    סגור
  • 7.
    שואה
    גד ימיני 12/2022/27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    גב" גלאון הזכרון קצר אבל האוקראינים השתתפו גם ברצח העם היהודי וכמליון יהודים נרצחו באוקרקינה במשך 100 שנים ע"י מנהיגים נערצים במדינתם.ולישראלים אין צורך להכניס ראש בריא למחטה חולה..מסכת אבות.על דאטפת אטפוכ
    סגור
  • 6.
    להחליש ולהתיש את פוטין
    מדבדב 04/2022/30
    הגב לתגובה זו
    0 1
    צודקת מאד -כל העולם כולל ישראל צריך לקום על הדיקטטור האכזרי הרוסי ולהראות שלא פוחדים ממנו !
    סגור
  • 5.
    מתבלבלת
    אל 04/2022/27
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ההשוואה בין השואה למלחמה בין שתי מדינות שיש להן נשק ואזרחים וטריטוריה ותמיכה עולמית ויש אחת שהורגת אותי קצת יותר מהאחרת הינה הזויה ומטומטמת ורק מעמידה את הגברת באור תמוה .: או רדודה חסרת הבנה או פשוט לא דוברת אמת ושונאת עמה. אין עובדה או מילת אמת בדבריה וזה מדהים שהיא הייתה מנהיגה יהודית בארצנו .
    סגור
  • 4.
    את מתכוונת העולם שתק בשואה ! והוא שותק גם בואוקריינה !
    גלעד 04/2022/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בדיוק ! ההשוואה צריכה להיות בין התנהגות העולם אז והתנהגות העולם היום ! בקשר למצב באוקריינה ! ישראל היא לא פקטור בסיפור !!! את מנסה להתעלם מהתנהגות מנהיגי העולם המערבי "הנאור" שאותו "מרצ" כביכול מייצגת !!! אולי תפני את האשמה לכיוון מנהיגי העולם ולא לישראל !!!
    סגור
  • 3.
    גלאון העיקר שאת עושה רעש. (ל"ת)
    איציק 04/2022/26
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 2.
    זהבה ושלושת הדובים. מתעסקת עם הדוב הרוסי (ל"ת)
    הדובים וזהבה 04/2022/25
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 1.
    זהבה
    ג׳ 04/2022/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    זהבה התחלתי להתאהב בך אחרי הרבה שנים הדעות שלי לא השתנו אבל הדעות שלך מתקרבות אלי מאוד אולי את יכולה לגרום לסילוקו של האיש רע המעללים בנעט נפטלין זה ששיקר את חצי העם האיש שאין לו ולא היה לו אלוהים שילך ויעשה לביתו שגם את הכסף לבנותו גנב ממני להכניס אותו למאסר עד שילמד
    סגור