תקשורת ומדיה

מאסק, תתכונן: טוויטר פרסמה את נתוני הרבעון, וגם - הטעות

רגע לפני שהיא הופכת להיות בבעלותו של האיש העשיר בעולם שסגר את עסקת הרכישה, הרשת החברתית מדווחת על עלייה של כ-16% בהכנסותיה, אך גם על טעות שהתרחשה במשך שלוש שנים בספירת המשתמשים הפעילים שלה. הנתונים בפנים
מערכת ice | 
אילון מאסק וטוויטר
על רקע עסקת ההשתלטות של אילון מאסק על טוויטר, הרשת החברתית פרסמה את נתוני הרבעון הראשון של 2022, אשר מגלים מספר דברים מעניינים, מלבד גידול במספר המשתמשים ובסכומי ההכנסות. 
טעות שנחשפה עם פרסום הרבעון הראשון של 2022 מלמדת על כך שטוויטר הגזימה בהערכתה לגבי מספר המשתמשים הפעילים שלה במשך שלוש שנים ברציפות, תוך ספירת יתר של עד 1.9 מיליון משתמשים בכל רבעון. השגיאה נבעה מכך שטוויטר החשיבה מספר חשבונות כפעילים כאשר כולם היו קשורים למשתמש בודד, גם אם לא כולם היו בשימוש. נתוני שימוש שגויים אלה ניתנו עבור הרבעון הראשון של 2019 עד הרבעון הרביעי של 2021.
זו לא הפעם הראשונה שטוויטר עושה זאת. בשנת 2017, טוויטר גם הבינה שהיא הגזימה בנתוני המשתמשים שלה בכמיליון עד 2 מיליון משתמשים במשך שלוש שנים. הטעות החוזרת נחשפה היום בפרסום הרווחים של טוויטר לרבעון הראשון של 2022.
הנתונים המעודכנים הם לא בדיוק משנים את כל התמונה: לטוויטר יש כעת 229 מיליון משתמשים פעילים, שהם עדיין עלייה של יותר מ-10 מיליון, אפילו מהמספר המנופח של הרבעון האחרון. אבל הם נפילה מביכה אחרונה עבור טוויטר, כשהחברה מתווכחת על עסקה פרטית, ובשלב זה היא כבר לא תצטרך לשתף את הנתונים הללו בפומבי.
טוויטר דיווחה על הפסד תפעולי של 128 מיליון דולר לעומת הכנסות של 1.2 מיליארד דולר, שניהם בהתאם לציפיות שלה לרבעון הנוכחי. ההכנסות עלו ב-16% בהשוואה לרבעון המקביל בשנה שעברה, כאשר ברשת החברתית ייחסו זאת כ"רוח נגדית הקשורה למלחמה באוקראינה".
כזכור, ביום שני, טוויטר קיבלה הצעת רכישה מאלון מאסק, והסכימה לתת לו את השליטה בחברה תמורת 44 מיליארד דולר. העסקה צפויה להיסגר בהמשך השנה. בעקבות המכירה שברקע, טוויטר הבהירה כי היא תפסיק לדווח על הביצועים שלה.
מאסק נתן הצהרות מעורפלות לגבי איך הוא ישנה את טוויטר, והבטיח "לשפר את המוצר עם תכונות חדשות", להפוך את האלגוריתמים שלו לקוד פתוח לאמת את כל המשתמשים. מי שיהפוך בהמשך השנה לבעלים של הרשת החברתית עוסק רבות גם בכל הקשור לסוגיית חופש הביטוי בפלטפורמה, מה שהעלה חששות לגבי האופן שבו יצליח לפקח על מתינות בכל הקשור לשיח המתרחש בה.
ראוי לציין כי מאסק אמר שקניית טוויטר "איננה דרך להרוויח כסף". החברה מעולם לא הייתה יצרנית כסף, ומאסק הדגיש שוב ושוב שהוא רוצה לערוך שינויים בטוויטר כדי שתוכל להישאר "כיכר עיר דה פקטו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה