תקשורת ומדיה

פוטין התקשר להתנצל בפני ראש הממשלה נפתלי בנט

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי נשיא רוסיה התקשר לבנט, בירך את המדינה לרגל יום העצמאות והתנצל על דבריו של שר החוץ הרוסי, סרגיי רברוב, שאמר בתחילת השבוע: "גם להיטלר היו שורשים יהודיים, האנטישמיים הגדולים ביותר הם היהודים"
מערכת ice |  8
ולדימיר פוטין (צילום ויקיפדיה)
בתחילת השבוע רשם שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, התבטאות מקוממת, על סף האנטישמית, כאשר אמר: "אז מה עם זלנסקי יהודי? גם להיטלר היו שורשים יהודיים", "האנטישמיים הגדולים ביותר הם היהודים". המשפטים כמובן לא התקבל בעין יפה בלשכת ראש הממשלה נפתלי בנט, שהיום (חמישי), זכה להתנצלות אישית מלא אחר מנשיא רוסיה, ולדימיר פוטין. 
מלשכת ראש הממשלה נמסר כי  פוטין כאמור מסר את התנצלותו על דברי לברוב, כאשר לפי הקרמלין, בנט ופוטין "הדגישו את המשמעות המיוחדת של ה-9/5 עבור שני העמים, ובנט ציין את תרומתו המכרעת של הצבא האדום לניצחון על הנאציזם". השניים שוחחו על יום הניצחון ופוטין אמר כי יש לזכור את קורבנות מלחה"ע ה-2 והשואה. 
כזכור, שר החוץ יאיר לפיד גינה את ההתבטאות של הקולגה מרוסיה ואמר לאחר מכן: "מציע ללברוב לקרוא ספר היסטוריה, הממשלה הרוסית צריכה להתנצל בפני היהודים והניצולים, אמירה לא ראוייה. הדברים הם בלתי נסלחים, זה להאשים את היהודים בשואה של עצמם. אני מסתכל על זה ותוהה מה הם בכלל מנסים להגיד? הרוסים החריפו את הטון נגד כל העולם בגלל הפלישה הלא מוצדקת, גינינו אותה מהיום הראשון".
מדוברת משרד החוץ הרוסי נמסר בתגובה: "לפיד מתעלם מהמגפה של הריסת אנדרטאות לזכר חסידי אומות העולם האמיתיים - חיילי הצבא האדום שעצרו את השואה והצילו את העם היהודי. כמה פעמים משרד החוץ הישראלי זימן את שגרירי פולין, בולגריה והמדינות הבלטיות כדי להביע בפניהם מחאה?".
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    אחד בפה , אחד בלב.
    יחף 05/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כולנו יודעים שהעם הרוסי אנטישמי מכף רגל ועד ראש. הפוגרומים שמומנו על ידי הצארים וגזל הזכויות והשיוויון נלמדים בתיכונים ואוניברסיטאות. הסובייטים שבתחילה נתמכו על ידי כמה יהודים, נרדפו עד מקסיקו וחוסלו בתוך הדיקטטורה הסובייטית.זה שכיסו הכל בדגל אדום ואסרו על קיום פולחן דתי, גרם ליהודים רבים סבל גדול,כי אסרו על קיום חגים בריתות וטקסים. מאז ומעולם רוסיה תמכה באויבותיה הגדולות של ישראל ועודנה עושה זאת בסוריה,לבנון ואירן. אפילו למחווה שעשה לישראל,כשזה שחרר את הבחורה והסמים - השבת חצר אלכסנדר לידיים רוסיות בריבונות ישראלית על ידי ביביל'ה, חובב הרודנים. רוסיה היתה ונשארה מגינה שלא באמת אכפת לה מאף אחד סביבה, טבח האוקראיני האחרון במעשיו משאיר שאלות רציניות ונוקבות שרק הגדולים יוכלו לדרוש דין ודיין וגם זה בקושי. ולפני שאתם קופצים שהקיבוצים העריצו את סטלין ושרו אינטרנציונל,תזכרו שיש מבינכם שתומכים בצד הלא נכון של ההיסטוריה ברגעים אלו.כן?!
    סגור
  • 7.
    לא התנצל ולא בטיח, הנוכל שקרן מדופלם (ל"ת)
    תשאלו את פוטין 05/2022/05
    הגב לתגובה זו
    0 5
    סגור
  • 6.
    מעניין
    אני 05/2022/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איזה בלגאן שלם
    סגור
  • 5.
    זוכרים איך נתניהו התנצל בפני ארדואן בלחץ אובמה?
    ביטון 05/2022/05
    הגב לתגובה זו
    6 1
    למזלנו, היום יש בשלטון אצלנו אנשים אחרים.
    סגור
  • 4.
    מקווה שעמית סגל לא יחתוך את הוורידים
    ינאי 05/2022/05
    הגב לתגובה זו
    5 0
    ערך ה"פרשנויות' שלו הולך ויורד.
    סגור
  • 3.
    פחחחח.... אצל ביבי, פוטין היה מקבל עוד 'חצר סרגיי'
    חיה 05/2022/05
    הגב לתגובה זו
    8 0
    עכשיו רואים איך ביבי היה חזק כל השנים האלה רק במקום אחד: בטוויטר.
    סגור
  • 2.
    העובדות מוכיחות: בנט ולפיד, באמת ליגה אחרת
    נאווה 05/2022/05
    הגב לתגובה זו
    11 1
    יפה. עבודת צוות מעולה למען ישראל.
    סגור
  • 1.
    ככה זה כשיש באמת ראש ממשלה חזק מהימין
    יוסי 05/2022/05
    הגב לתגובה זו
    9 0
    נראה לכם שהנאשם המתקפל היה מקבל התנצלות ממישהו כמו פוטין?
    סגור