כסף וצרכנות

המהלך שימוטט את פוטין? חרם על הנפט הרוסי באירופה

בנציבות האירופית נכנסים לשלב השישי של הסנקציות נגד הקרמלין הרוסי, כאשר הציעו להחרים במשך חצי שנה את כל היבוא של נפט רוסי. ומי המדינות שיקבלו "פטור" בשלב זה?
מערכת ice |  1
מחירי הנפט (צילום Paul Lowry / flickr, pixabay)
הנציבות האירופית, הזרוע המבצעת של האיחוד האירופי, הציגה היום (רביעי) סנקציות חדשות נגד הקרמלין הרוסי, שיכללו השהייה של שישה חודשים על יבוא הנפט הרוסי.
הפלישה של רוסיה לאוקראינה ועדויות לפשעי המלחמה שבוצעו בה, דחפו את האיחוד האירופי לנקוט בצעדים דרסטיים יותר בנוע לסנקציות אנרגיה. אלא שהטלת צעדים שיכולים לצמצם, או לקצץ לחלוטין, את אספקת האנרגיה הרוסית לאיחוד האירופי היו משימה מסובכת עבור האיחוד.
הסיבה לכך היא שמדינות רבות באירופה תלויות ברוסיה בכל הקשור למקורות אנרגיה, כולל נפט. בשנת 2020, יבוא הנפט הרוסי היווה כ-25% מהרכישות של האיחוד, כך על פי הלשכה הסטטיסטית של האזור.
"תנו לנו להיות ברורים: זה לא יהיה קל", אמרה נשיאת הנציבות האירופית אורסולה פון דר ליין במהלך נאום בפרלמנט האירופי ביום רביעי. "חלק מהמדינות החברות תלויות מאוד בנפט הרוסי. אבל אנחנו פשוט צריכים לעבוד על זה. כעת אנו מציעים לאסור על נפט רוסי. זה יהיה איסור יבוא מוחלט על כל הנפט הרוסי".
איסור על צריכת נפט רוסי היה נושא מאוד שנוי במחלוקת בתוך האיחוד האירופי, אך המהלך תפס תאוצה רבה יותר לאחר שגרמניה תמכה ברעיון. עם זאת, שתי מדינות האיחוד האירופי - סלובקיה והונגריה, ששתיהן תלויות מאוד באנרגיה רוסית - דרשו פטורים.
פון דר ליין בחרה שלא למסור שום פרטים על פטורים במהלך נאומה, אך שני פקידים באיחוד האירופי, שלא רצו להיחשף בשל רגישות הנושא, אמרו ל-CNBC כי הצעת הוועדה כוללת גמישות. המשמעות היא שלהונגריה וסלובקיה צפוי פרק זמן ארוך יותר להפסיק את הנפט הרוסי בהדרגה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    רוסיה שתמחק בקרוב אמן! (ל"ת)
    אפגני נוקם 05/2022/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור