השוק

וורן באפט מציג דו"ח ראשון: ההשקעה בנפט השתלמה?

וורן באפט כינס את את ברקשייר האת'ווי לראשונה מאז 2019, וטרם תחילתו של הכנס פרם את הדו"ח הרבעוני הראשון של 2022, חודש אחרי שהשקיע מיליארדים בחברת הנפט שברון
מערכת ice |  1
וורן באפט (צילום מתוך עמוד הפייסבוק Warren Buffett Investing)
ברקשייר האת'ווי, קונצרן הביטוח וההשקעות המנוהל על ידי המיליארדר ואגדת ההשקעות וורן באפט, דיווח ביום שבת על ירידה משמעותית ברווחים ברבעון הראשון.
הרווחים בחברה, המחזיקה במגוון רחב של מותגים אמריקאים, ירדו ל-5.4 מיליארד דולר. זה היה ירידה של 53% מכמעט 12 מיליארד דולר שהרוויחה באותם שלושה חודשים לפני שנה. הרווחים הללו היו גם נמוכים מ-6 מיליארד הדולר שהאנליסטים ציפו שהחברה תרוויח ברבעון.
עם זאת, מרבית הירידה נבעה מתיק המניות הגדול של ברקשייר, שהפסיד כמעט 1.6 מיליארד דולר בשלושת החודשים הראשונים של השנה, ירידה מרווח של כמעט 5 מיליארד דולר ברבעון הראשון של 2021. ירידה זו שיקפה את הביצועים של שוק המניות בכלל, שעבר באפריל את החודש הגרוע ביותר מזה שנתיים, ונגרר על ידי חששות המשקיעים מפני עליית האינפלציה ואי הוודאות שנגרמו כתוצאה מהמלחמה באוקראינה וההשפעה המתמשכת של המגיפה על שרשראות האספקה ​​העולמיות.
דוח הרווחים יצא כאשר החברה ערכה את האסיפה השנתית שלה באופן אישי לראשונה מאז תחילת המגיפה.
המסמכים הפיננסיים של החברה גם הראו שברקשייר הגדילה באופן דרמטי את השקעתה בחברת הנפט הענקית שברון לכמעט 26 מיליארד דולר בסוף הרבעון הראשון, לעומת 4.5 מיליארד דולר בלבד בסוף 2021. זה הפך לאחזקה הרביעית בגודלה של ברקשייר. מאחורי אפל, בנק אוף אמריקה ואמריקן אקספרס. מר באפט מבצע לאחרונה הימורים גדולים על תחום האנרגיה. בחודש שעבר, החברה גם רכשה 7 מיליארד דולר במניות של Occidental Petroleum.
 
המכירות והרווחים בעסקים התפעוליים של ברקשייר המשיכו לעלות ברבעון, מה שהתמודד עם ההתכווצות הכוללת בכלכלת ארה"ב ברבעון הראשון. עם זאת, כלכלנים אמרו שהצניחה בתוצר המקומי הגולמי הסתירה חוזק בסיסי כלשהו בכלכלה האמריקאית, ונראה שהתוצאות התפעוליות של ברקשייר מגבות זאת. הרווחים בעסקי הייצור והקמעונאות של ברקשייר עלו ב-16% לעומת התקופה המקבילה לפני שנה. הרווחים בחברת הרכבות שלה ברלינגטון נורת'רן, אחת מרשתות ההובלה הגדולות בארצות הברית, עלו ב-9%, שוב משקף את המשך הפעילות העסקית.
התוצאות המעורבות של הרבעון הראשון של ברקשייר הגיעו כאשר עשרות אלפי המשקיעים הנאמנים של מר באפט נהרו לאומהה, עיר הולדתו, לפגישה השנתית של החברה. פסטיבל באפט הוא אירוע עממי שנמשך יום, המכונה לעתים קרובות "וודסטוק לבעלי הון", שבו מר באפט מבלה שעות בתשובות לשאלות מול קהל בזירה המונה 17,000 מושבים במרכז העיר. בעוד שהיו כמה מושבים ריקים, היו שם כמה בולטים בתאגידים, ביניהם טים קוק, מנכ"ל אפל, וג'יימי דימון, מנכ"ל JP Morgan Chase, כמו גם ביל אקמן, ראש קרן הגידור Pershing Square Capital Management , והשחקן ביל מאריי, כך לפי דיווח של הניו יורק טיימס.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    די נמאס מהזקן הזה . (ל"ת)
    דודו 05/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור