השוק

וורן באפט חוגג על הנפט: זה שיעור ההחזקות באוקסידנטל

בזמן שהנפט מזנק והכלכלה העולמית חווה טלטלה בעקבות השפעות הקורונה המצטברות והמלחמה שמתחוללת אוקראינה, וורן באפט מנצל הזדמנויות
מערכת ice | 
וורן באפט מנצל את זינוק הנפט (צילום pexels, טוויטר/ AppleInsider)
האורקל מאומהה עושה הימור גדול עוד יותר על חברת נפט גדולה לאור העליה במחירי הנפט שלא עוצרת מאז הפלישה של רוסיה לאוקראינה. ברקשייר האת'ווי, חברת ההשקעות המנוהלת על ידי המיליארדר וורן באפט, הגדילה השבוע את נתח הבעלות שלה באוקסידנטל פטרוליום לכמעט 15%.
מדובר בהשקעה נוספת של החברה על גבי עסקה קודמת שמעניקה לברקשייר את הזכות לקנות כמעט 84 מיליון מניות נוספות של אוקסידנטל פטרוליום. ברקשייר השקיעה לראשונה 10 מיליארד דולר באוקסידנטל ב-2019 כדי לעזור לחברה לרכוש את המתחרה Anadarko Petroleum.
מניית Occidental Petroleum זינקה ביום חמישי בכ-7%, מה שהפך אותן לביצועים הטובים ביותר במדד S&P 500. מניית Occidental Petroleum כמעט הוכפלה ב-2022.
מניית ברקשייר עלתה בכ-2% גם ביום חמישי. מניותיה עלו השנה בכמעט 15% ונסחרות בשיא.
 
ברקשייר, יחד עם מניות האנרגיה המובילות, נהנו ממחירי הנפט מרקיעי שחקים בעקבות פלישת רוסיה לאוקראינה. מחירי הנפט עלו כעת ביותר מ-35% השנה והם מעל 100 דולר לחבית.
ההשקעה של Occidental מוסיפה למעמדה המשמעותי של ברקשייר בתעשיית האנרגיה. לברקשייר יש חברת בת ענקית לאנרגיה שמחזיקה בתשתיות חשמל מובילות כמו PacifiCorp ו-MidAmerican, צינורות נפט וגז טבעי וכמה חברות חשמל מתחדשות.
לברקשייר יש גם מניות בענקית הנפט שברון, שהפסידה במלחמת הצעות לאוקצ'ידנטל על אנאדרקו ב-2019.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה