תקשורת ומדיה

יומני הנשיא נחשפים: באיזה סרט צפה ואיזה מקובל פגש?

הנשיא הרצוג חשף באופן נדיר את יומניו. עם אילו אנשי עסקים דיבר ונפגש, ועם אילו רבנים?
איתן לויטס | 
יצחק הרצוג (צילום אהרון קרון פלאש 90)
נשיא המדינה יצחק הרצוג פרסם אתמול (חמישי) את היומנים שלו, מאז כניסתו לתפקיד ביולי 2021, ועד לסוף שנת 2021. היומנים פורסמו בעקבות בקשתה של תנועת "הצלחה - לקידום חברה הוגנת", העוסקת בהנגשה של מידע בעל ערך ציבורי. ביומן הנשיא באופן לא מפתיע נמצאות פגישות רבות ושיחות טלפון עם ראש הממשלה ושרים בכירים. מה שמוכיח את מעמדו של הרצוג בקונצנזוס הוא פגישות ושיחות עם חברי כנסת מכל הקשת הפוליטית, מאבי מעוז, דרך גלעד קריב ועד לאוסאמה סעדי. הרצוג גם משוחח עם נשיאים, סגנים ושרים מכל רחבי העולם, וכן עם שגרירים ומשפיענים יהודים בולטים.
"לעניין ניגוד העניינים," אמרו בבית הנשיא, "יצוין כי על פי התפיסה החקיקתית בישראל, נשיא המדינה הוא בעל מעמד ייחודי, וככזה אינו נושא בסמכויות המנהליות בבית הנשיא - הנתונות מכוח הדין למנכ״ל בית הנשיא. עם זאת, ולמען הסדר הטוב, נשיא המדינה קיבל מהיועצת המשפטית סקירה על חובת ההימנעות מניגוד עניינים בכלל ובכל הנוגע לתפקידו כנשיא המדינה, בפרט".
 
בפגישות והשיחות היותר מעניינות, היו שיחות עם אנשי עסקים, רבנים בכירים ואנשי רוח. אבל על הפגישות ה-הכי מעניינות לא נדע, כי עליהם דאגו במשכן הנשיא לכתוב "א"ע פרטי" מסיבות ביטחוניות או אישיות, אבל גם מאלו שפורסמו יש לא מעט מרתקות.
בחודש יולי 2021, זמן קצר לאחר כניסתו לתפקיד, היתה לנשיא הרצוג שיחה עם איש העסקים והיזם ידין קאופמן, שידוע בדחיפתו להסכם שלום עם פלסטינים, ומשקיע לקידום תעשיית הייטק פלסטינית. באותו חודש נפגש הנשיא גם עם נשיא קבוצת הכדורגל ברצלונה ז’ואן לאפורטה, בעת שהקבוצה הגיע לישראל ל"קלאסיקו האגדות".
בחודש אוגוסט נפגש הנשיא עם אנשי העסקים הזרים יוסי הולנדר ואייזיק אסא, שידוע כתומך ישראל, ובאותו חודש נפגש גם עם הרב שלמה אבינר ורעייתו שפרה, וכן עם דמות מהצד השני של עולם הרוח – הסופר א.ב יהושע. המפגשים התקיימו סמוך לצום תשעה באב, שלאחריו צפה הנשיא בסרט "אגדת חורבן".
 
בהמשך החודש נפגש הנשיא בין היתר עם מקורביו של נתניהו, מזכיר הממשלה לשעבר צחי ברוורמן, ואיש העסקים האוסטרלי ג'ון גנדל. איש עסקים נוסף שנפגש איתו הוא סטיבן לואי, בנו של המיליארדר פרנק לואי. בחודש דצמבר נפגש הנשיא עם יו"ר ההסתדרות החדשה, ארנון בר-דוד.
רבנים נוספים שנפגש איתם הנשיא הרצוג הם המקובל הירושלמי הרב בניהו שמואלי, חכם שלום כהן יו"ר מועצת חכמי התורה של ש"ס, אצלו ביקר בחג הסוכות, הדיין החרדי הרב שלמה יעקובוביץ' והדיין הדתי-לאומי הרב שלמה דיכובסקי. איש רוח שנפגש איתו הוא הסופר מיכה גודמן.
אירוע שכנראה לעולם לא נדע על קיומו הוא, הוא מה שתועד ביומן ביום חמישי, ה-9 לדצמבר בין 17:30 ל-20:00, במילים "לא לתאם כאן כלום".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה